Hallo dames! Jullie herkennen dit misschien wel. Ik ben fulltime met de zwangerschap bezig, elk schopje maakt me enthousiast, alles wat met de zwangerschap te maken heeft vind ik leuk.. Mijn man is wat minder enthousiast. Hij vind het heel leuk dat ik zwanger ben hoor en hij doet ook zijn best om op zijn manier ook ermee bezig te zijn. Het voelen van zijn kindje vind hij niet heel interessant en als hij de kleine niet snel genoeg voelt geeft hij op (hij heeft de kleine al wel gevoeld hoor). Nu worden vanaf deze week de babypraatjes tegen de buik aanbevolen en hoewel ik dat al vaak doe (hele verhalen over alles )vind ik het ook belangrijk dat mijn man dit gaat doen. Het is een schat, echt en hij probeert het, maar na 2 woorden zegt ie 'Ja ik ben geen buikpraat type, ik kan dit niet'. Hoe 'stimuleer' ik mijn man om hem een gemakkelijker gevoel te geven door tegen de baby te kletsen? Hoe pakken jullie dit aan? Of is het 'overschat' dat de man speciaal tegen de buik praat??
Hier heeft mijn man ook niet zoveel met mijn buik hoor. Was bij de vorige ook niet zo. Die stopte ook gelijk met schoppen wanneer mijn man zijn hand op mijn buik legde een deze dame doet dat ook. En ook hij heeft 2sec. geduld om te voelen en is er dan wel klaar mee. En praten tegen mijn buik zal ik hem al helemaal niet zien doen en dat hoeft voor mij ook echt niet. Moet eerlijk zeggen dat ik zelf ook niet tegen mijn buik of speciaal tegen de baby praat. De baby raakt toch wel vertrouwd met de stem van je man wanneer jullie samen praten dus zou hem er niet toe "dwingen" wanneer hij zich daar niet prettig bij voelt.
Nee dat deed mijn man ook echt niet , haha! Maar hij praatte natuurlijk wel gewoon met mij . En dat hoort je kindje ook gewoon .
Dwingen wil ik hem ook niet hoor Ik heb misschien een te sprookjesachtig idee van een hoop dingen, zo ook hiervan
Mijn man begint het nu een beetje te doen.. De schopjes zijn ook veel duidelijker geworden... Nu begint het echter te worden... Maar hij heeft er nog niet echt iets mee.. Komt wel als de kleine geboren is denk ik dan maar
Vriend praat er soms tegen. Vooral als ie merkt dat dr bewegingen mij pijn doen. Maar ze word vaak wild als ze zn stem hoort van verre. Reageert er echt op als ie thuis komt van werk of als we in bed nog wat kletsen. Dus je man hoeft echt niet tegen de baby te praten, die hoort zn stem toch wel als jullie in gesprek zijn met elkaar of anderen
Zowel mijn vriend als ik hebben nooit tegen mijn zwangere buikjes gepraat. Uiteraard wel schopjes gevoeld enzo, maar praten, nee, dat vonden wij niet zo nodig.
Hier ook geen buikpraattype dit is mn 4de zwangerschap en hij heeft als ik terug denk geloof ik nog nooit iets tegen mn buik Gezegd. Verwacht ik ook niet van hem, de baby hoort zn stem zo ook wel en went er dan ook aan. Sowieso is mijn vriend geen echt baby mens. Hij vind ze leuk hoor en is ook trots, maar jij is vooral blij als ze wat groter zijn en hij er voor zn gevoel ook wat mee kan
Mijn man doet het wel eens. Halloooo, is daar iemand thuis??? Gisteravond kreeg hij als antwoord een trap tegen zijn kin. Maar heb hem nog nooit verteld dat hij dat doen moest. Je baby hoort je man prima als jullie samen een gesprek hebben. Allebei - mijn zoontje en deze- reageren met getrappel als mijn man praat. Dat maakt hem misschien ook enthousiast om contact te zoeken.
Mijn man heeft de kleine maar 1x gevoeld. Hij praatte wel tegen mijn buik, dan had hij hele verhalen😂 vond het wel grappig maar 'dwingen' kun je het niet.. Misschien komt het later nog!
Haha ik zou echt in een deuk liggen als m'n vriend dat zou doen. Lijkt mij heel raar eigenlijk? Praat sowieso niet tegen m'n buik. Soms wel eens dat ze wat zachter mochten schoppen, maar ga echt geen hele verhalen vertellen. Vind dat ook een beetje gek eigenlijk. Maar ieder zo z'n ding toch. Denk dat de baby jullie sowieso wel hoort.
mijn vriend is wel een schat daarin hoor. Echt super lief hoe hij mijn buik kust en dan zegt goeie morgen kleine of weltrusten. Verder gewoon kleine dingetjes wat ie zegt zoals nou ik hoop dat je je kamer mooi vind kleine *naam kindje* De kleine reageert ook op hem als ie zn hoofd op mn buik legt dan draait ze helemaal om en krijgt ie schoppen haha.
Hij hoeft toch niet tegen je buik te praten? Baby hoort zijn stem ook wel als jullie met elkaar praten!
Ik vind het onzin, mannen die tegen buiken praten. Mijn man ook Echt, niet dwingen. Je kindje herkent zijn stem direct als hij geboren wordt, zelfs zonder buikpraat. Mannen zijn er echt veel minder mee bezig dan vrouwen, laat hem gewoon zichzelf zijn.
Haha ik vind je wel heel schattig zoals je zo enthousiast bent, lief! Maar vast ook wel een beetje vermoeiend voor je man Kijk mijn man was ook heel blij hoor, bij elke zwangerschap weer, maar het is zo'n abstract idee dat er een baby in de buik van je vrouw zit. Ik vond het zelf al niet te bevatten eigenlijk, laat staan dat het voor een ander net zo speelt als bij jou. Ga zelf vooral zeker door met liedjes zingen en verhaaltjes voorlezen, je baby voelt de liefde ongetwijfeld. Maar laat je man een beetje rustig wennen. Als de baby er is zul je hem vaak genoeg horen troetelen en zingen met de baby
Ik zou me rot lachen als mijn man dat had gedaan. Ik vind dat een beetje idioot eerlijk gezegd. Zeker als je hem moet dwingen om dat te doen, ik snap dat hij daar geen zin in heeft. Kind hoort jullie stemmen wel als je gewoon met elkaar praat, daarvoor hoef je echt niet tegen een buik aan te lullen heur
Haha herkenbaar. Voelen vond hij nog wel leuk maar dl pesten hem door meestal niet te schoppen als hij voelde. Praten heeft hij nooit gedaan. Ben hem niet gaan dwingen. Duw nu nog wel soms een onderzoek onder zijn neus dat het zo goed is voor de band maar heb niet het idee dat hij het bij een 2e zwangerschap wel gaat doen. O en de band is hier super tussen vader en dochter dus daar is in ieder geval niets mee aan de hand!
Ik denk dat het echt in een man moet zitten om dit te doen. Die van mij heeft het geprobeerd maar voelt zich er nog niet prettig bij. Why??? I don't know! Heb het zo gelaten ik ben zelf ook niet echt iemand die dit zou doen! In de douche zing ik met nummers mee. En ik heb tot nu toe veel visite. Dus ik klets veel haha zal wel genoeg zijn!