Hoi meiden, even klagen hoor, ik heb momenteel zeker 2 tot 3 keer in de week migraine, de ene keer helpt medicijnen wel de andere keer niet, zo ook weer gisterenavond, en heb daar dus nu nog last van, ben wel weeer op de been maar heb nog steeds heel veel hoofdpijn, maar niet meer zo erg dat ik het licht niet verdragen kan, en niet meer misselijk, dat was ik gisteravond wel, vind het lastig om er mee om te gaan, en maakt me depri, voora is het iets nieuws, nooit last van gehad maar sinds een paar maanden is het er, en het lijkt weel steeds vaker te komen, huisarts geeft me enkel medicijnen er voor maar verder niets, kan het ook een andere oorzaak hebbe enzo ja wat, wil terug naar de huisarts volgende week, dus wil even weten wat het allemaal zou kunnen zijn, en vragen of ze dat willen onderzoeken dan. want dit is niet leuk meer, zou natuurlijk ook de stress kunnen zijn, maar dat heb ik al een paar jaar, dus opzich dat het dan nu sinds een paar maanden in eens is, verwacht ik niet dat dat het is, maar goed geen idee, misschien ook wel maar wil graag alles uitsluiten. pijn zit hier vooral links achter en boven het oog, en trekt dan door naar midden op het hoofd. hoop op advies
Zoek een hoofdpijnpolie op, hun kunnen je verder helpen. Het kan ook door iets anders komen zoals overmatige stress, te weinig drinken oa water, voedselallergie wat migraine triggert.. Mn man heeft het elke dag wel maar bij hem helpen de medicijnen gelukkig nog wel, 100mg. Als die niet meer werken moet hij aan de spuiten. Sterkte!
Hier ook een migraine geval. Bij mij is het hormonaal. Ik heb nu een staafje met hormonen in mijn arm en wordt niet meer ongesteld, hierdoor heb ik bijna nooit meer migraine sinds 3 maanden. Het is echt zo´n opluchting! Want met migraine leven is echt zo heavy! Ik moet ook op een gegevn moment gaan spuiten met medicijnen, dat was het moment dat ik dacht dit gaat te ver. Ik ben aan de slag geweest met voeding, Yoga, en anti conceptie. Anti conceptie was het dus bij mij. BTW Yoga vind ik ook erg fijn om te doen, zeker in tijden van stress.
herkenbaar! voordat ik zwanger werd, had ik ook bijna wekelijks migraine. nu is het wat minder, maar ook in mijn zwangerschap heb ik het nog af en toe.... Een HEL is het! Een hoofdpijnpoli kan inderdaad uitzoeken wat het beste bij je past. Migraine is een ziekte en net als bij andere chronische aandoeningen ( zoals bijv. suikerziekte oid) ontkom je vaak niet aan medicatie. Er zou bijv. gekeken kunnen worden naar preventieve medicatie ( om aanvallen te voorkomen c.q te verminderen) maar ook medicatie die je kan nemen bij een aanval. verder zul je er gewoon aan toe moeten geven, hoe meer je je er tegen verzet, hoe erger het wordt is mijn ervaring. veel sterke ermee. groetjes Nie
Sterkte! Ik heb het ook. Heb onderzoeken gehad bij de neuroloog. Heb het icm clusterhoofdpijnen. Wat een hel. Mij is verteld dat ze behalve medicatie niks tegen migraine kunnen doen. Neem je rust als je een aanval hebt, des te sneller is hij over. Bij mij werkt dat tenminste wel
Bij mij is het hormonaal, het enige dat werkt is zwanger worden Maar bij mijn zus werd het tijdens de zwangerschap juist veel erger. Mijn huisarts heeft mij eens het advies gegeven om in een zakje in en uit te ademen, iets met het co2 gehalte in je lichaam of zo, soms helpt dat.. Op mijn werk doen ze er soms heel lullig over, ik baalde daar erg van, maar toen mijn gezicht een keer begon te hangen vonden ze het toch wel ernstig genoeg, maar dat heb ik alleen als het heel erg is. Ik ben het maar gaan accepteren, zit niets anders op.. Oja bij mij werkt het ook als ik mijn nek laat losmaken door de fysio, geen maanden, maar alles is meegenomen toch? succes!
bedankt meiden alvast voor de reacties, rust pak ik ook zo veel mogelijk maar manlief werkt 6 dagen per week, moet ook wel om ons hoofd boven water te houden, dus zolang sven thuis is of wakker is kan ik mijn rusit niet pakken tot dat mijn man thuis is, dan neemt ie alles over, maar ook voor hem is het zwaar, hij werkt al zoveel en moet dan thuis ook nog veel overnemen de laatste tijd, en daar baal ik van, kan het ook vitamine te kort zijn ofzo, geen idee hoor maar slik niet van die dingen en fruit eten we weinig momenteell. moet wel zeggen dat yoga niet mogelijk is , ik kan dat niet betalen net als de fisio krijg ik ook niet vergoed. dus dat valt even af voorlopig. of kan je yoga thuis doen en hoe is dat te leren??
Ik heb al zolang ik me kan herinneren migraine. Sinds een aantal jaar éindelijk medicatie. Het is iets wat bij ons in de familie veel voorkomt, mijn vader, oma en tantes hebben t ook. Mijn vader is eraf sinds hij bepaalde medicatie krijgt voor zijn bloeddruk, maar daarvoor was hij ook aan het spuiten. Bij mij was de druppel om met medicijnen te beginnen toen ik uitval kreeg in mijn benen. De imigran helpt, maar de bijwerkingen ervan zorgen ervoor dat ik de rest van de dag niet normaal kan functioneren. Stijve nek en armen, sloom en moe etc. Gister ook weer migraine gehad, mijn mams gebeld om op Julia te passen zodat ik mijn medicijnen kan nemen. Gelukkig heb ik ze nu weer minder, maar rond mijn menstruatie is het altijd heftig. Ik had één geweldige remedie er tegen, zwanger zijn!! Een heerlijke 9maanden zonder migraine.. Probeer goed te rusten, genoeg slaap, regelmaat en matig met chocolade, kaas etc. Liefs Manuk
mag ik vragen welke medicatie je gebruikt? ik had ook 3 a 4 keer migraine in de week, naar de ha geweest en medicijnen gekregen die ik elke dag moet slikken. je hebt ook medicijnen voor migraine als je het voelt opkomen maar dan is het meestal al te laat. het verlicht alleen een beetje, het medicijn die ik heb heet: Metoprololsuccinaat < het voorkomt migraine en je bloeddruk daalt er wat van. vaak is migraine een bloeddruk probleem, te veel druk in je hoofd. het enige nadeel van dit medicijn is dat je er een beetje vermoeid door word, maar dat valt wel mee ik gebruik het nu een jaar en het werkt perfect. soms nog een migraine aanval maar heel zelde. als ik jou was zou ik toch terug gaan naar je huisarts en vertellen dat je medicijnen niet het gewenste effect hebben. succes!
naam weet ik zo niet uit het hoofd moet ik het doosje even opzoekn maar het is inderdaad een middel wat ik moet nemen als ik het voel opkomen, 1 helpt niet dus neem nu 2 pilletjes tegelijk dat is dan 100 mg, dat weet ik wel maar het helpt dus gewoon niet heb het nu 6 weken en het blijft verlicht wel iets af en toe, maar zoals gisteren weer totaal niet, kan dan ook manlief niet in bed of wat dan ook hebben, die slaapt dan in de logeer kamer, ook niet erg leuk, wat ik ook nog heb sinds een tijdje is constante oorzuisen dat ga ik ook aangeven bij de huisarts. en zal vragen naar dat medicijn hierboven heb het opgeschreven.
Ja het is echt heel erg vervelend. Ik hoop dat je het mag krijgen van de ha en dat je er snel geen last meer van hebt.
Heel herkenbaar en ik ben hier op het moment ook heel erg mee bezig. Voordat ik zwanger werd had ik zeer regelmatig heftige hoofdpijn, maar geen migraine. Tijdens de zwangerschap....9 maanden hoofdpijnvrij. Maar helaas werd is na de zwangerschap 10x zo erg. Heb ook dagelijks hoofdpijn gehad en ook zeker 3x in de week migraine. Kreeg ik ook speciale medicatie voor, wat heel goed helpt, maar ook daar voel ik me wel een beetje wazig door ofzo. Nu ben ik 2 maanden geleden gestopt met de pil. En raad eens....veeeel minder hoofdpijn. Heb nu 2 dagen in de maand migraine en dan neem ik medicatie in, maar de rest van de maand heb ik geen hoofdpijn gehad. Een hele verademing om nu eens een x op te staan zonder hoofdpijn. Succes en ik hoop dat jij ook snel iets vindt wat bij je past en de hoofdpijn verminderd.
De bloedvaten in je hoofd zijn verwijd en de medicijnen zorgen ervoor dat ze weer normaal worden qua formaat. Ik heb destijds nog een lezing erover bijgewoond en de professor vertelde dat mensen die veelvoudig migraine hebben, ook vaak een gaatje in het hart hebben. Klopt i. Mijn geval, als baby was bij mij al een ruisje te horen, zou vanzelf dichtgaan maar t is voor de geoefende luisteraar nog steeds te horen dus t is nooit gesloten. Het kan overigens geen kwaad. Maar dat wist ik nooit.
ik slik geen pil ofzo, heb vanmezelf ook geen eisprong ben heel onregelmatig ongesteld dus, tis net wanneer brekt het door, staat ook zeker los daarvan, zit nu op dag 13 vanaf 1ste menstruatiedag ik slik overgens samatriptan.
Het kan zijn dat je op een ander medicijn beter reageerd. Ik had eerst ook imigran, daar kreeg ik alleen meer last van, heb nu almogran en dat werkt goed. Ik heb geen voortekenen dus kan het pas nemen als ik de aanval zelf heb. Soms moet ik naar een paar uur nog twee paracetamollen nemen. Heb een hele tijd bloeddrukverlagende medicatie gebruikt en moet zeggen dat ik er toen helemaal geen last meer van had. Kreeg alleen op een gegeven moment dat mijn bloeddruk bleef zakken en toen moest ik er mee stoppen. Bij de meeste is het een hormoniale zaak of stress daarbij heb je triggers waaronder chocola, koffie, kruiden en varkensvlees die een aanval kunnen opwekken. Erg lastig om er achter te komen welke trigger het bij jou is. Weet wel dat het enorm lastig is. Moet zeggen dat ik sindsdat ik zwanger ben ook geen aanvallen meer heb gehad maar dat staat al vaker beschreven
nou ik heb het overgehouden van de zwangerschap daarvoor nooooooooit last, maar sinds dien af en toe, tot een paar maand geleden, nu een paar keer per week,
@ dobbel, da hoop ik dan niet dat ik dat ook krijg. Was er eigenlijk sindsdat ik gestopt was met de pil er van af dus ik hoop niet dat ik het straks weer net zo hard terugkrijg!! Voelt nu zo goed zonder.