uren gastouder

Discussie in 'Oppas en kinderopvang' gestart door kiki1986, 2 okt 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. kiki1986

kiki1986 Bekend lid

27 mrt 2011
    629
    1
    16
    omg. rotterdam
    Ik heb even een vraagje over de uren die een gastouder rekent. Ik zit momenteel nog in mijn verlof en ik heb geen werk. Wel ben ik druk bezig met solliciteren. Ik heb een dochter van 4 en een zoontje van nu 8 weken. Mijn vraag is als ik voor een gastouder kies zou deze mijn dochter naar school moeten brengen en halen en mijn zoontje zou de hele werkdag opvang nodig hebben. Moet ik de uren die mijn dochter op school zit ook meerekenen of gaat het alleen om de uren die de gastouder op mijn dochter past?

2. Suusjeuh

Suusjeuh VIP lid

4 jul 2010
    13.212
    13
    38
    Verpleegkundige/gastouder
    Je betaald voor beide kindjes, dus bv van 7-8.30 voor je dochter en van 7-15u voor je zoontje. Je gastouder werkt tenslotte voor 2 kindjes en daar krijgt ze ook voor betaald. Vaak is het uur tarief ook anders, ivm de bureau kosten. Stel die bureaukosten zijn 50,- per maand per kind. En je oudste kind gaat 3 uur per week en je jongste kind 16 uur per week. Je oudste kind betaal je dan bv 8 euro per uur ( 4,20 per uur plus 50,- bureau kosten per maand ) en je jongste kind betaal je dan 4,90 euro per uur.

3. Catou

Catou Fanatiek lid

11 okt 2013
    3.683
    1.860
    113
    Nee de uren dat je dochter op school zit betaal niet niet. Wel de uren voor school en na school, sommige go ( gastouders) laten je een kwartier langer betalen. Dat zou de reistijd van en naar school kunnen zijn..

Wat betreft gob ( gastouderbureau nodig voor de KoT kinderopvangtoeslag) zou ik niet gaan voor een gob dat 50 euro per kind vraagt! Veel te duur kijk maar naar het vb van hieronder, je krijgt vergoed tot 5,47 en de rest betaal je zelf! Ik zou gaan voor een gob met een tarief voor beiden kinderen! zo betaal je bij een goed gob van mij 39 euro per maand ongeacht hoeveel kinderen je hebt...

4. Monique27

Monique27 Fanatiek lid

10 mrt 2006
    2.096
    28
    48
    Gemert
    Hier is in de gastouderopvang geen vaste regel voor.
    Iedere gastouder kan en mag dit voor zichzelf bepalen.
    Of je alleen de uren betaald dat je oudste werkelijk daar is ofdat er ook uren geteld worden dat ze op school zit.

Even goed navragen dus hoe haar regels zijn.

5. tuc

tuc Niet meer actief

meestal alleen de uren dat het kind daadwerkelijk bij de go is...niet de schooluren dus. Wel wordt vaak de tijd meegerekend die de go kwijt is om naar en van school te lopen.

Deel Deze Pagina