Vrijgezellenfeest en oppas regelen

Discussie in 'Oppas en kinderopvang' gestart door pinter, 2 sep 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. pinter

pinter Fanatiek lid

9 jan 2010
    4.015
    1
    36
    noord limburg
    Heb zojuist een meisje die normaal bij ons oppast een app gestuurd...ze moet die avond werken maar haar zus kan wel komen...alleen is die nog maar 14.
    Ze komt vd week even langs om kennis te maken...

2. Athina

Athina VIP lid

31 okt 2007
    23.809
    3.339
    113
    zwemjuf
    zuid-holland
    ik zou me ook kunnen voorstellen dat die botte reactie juist zo is, omdat het niet waar is, een smoes...
    Als het een echte vriendengroep is houden ze rekening met jullie en zorgen voor een goede regeling voor jullie kindje.
    Bij ons zou dat in elk geval wel zo zijn: Iemand waarvan de ouders het ook zéker zouden vertrouwen. Goede vrienden (die dus het feest regelen) moeten jullie toch goed genoeg kennen daarin?

3. Elea

Elea Fanatiek lid

17 mei 2009
    2.237
    0
    0
    Buitenland
    We hebben het nu toch over JOUW vrijgezellenfeestje?!? Als jij dan aangeeft dat het niet uitkomt op 1 dag kunnen ze toch een andere dag plannen. Ik zie het probleem niet zo. Of had je dit als datum opgegeven? Normaal gesproken spreek je toch eerst de datum met de bruid-to-be in kwestie af. Heeft ze dat dan niet gedaan?

Een ander heeft er trouwens toch niets mee te maken hoe jij je opvang regelt. Als jij wilt dat er een van jullie thuis is, dan moeten ze daar rekening mee houden. Simpel.

Kan best zijn dat zij het aanstelleritus vindt, maar het is niet haar kind. Met haar eigen kind kan ze doen wat ze wil, maar helaas voor haar niet met het jouwe. Dus ik zeg: gewoon duidelijk zijn. Het kan niet, dus er moet een andere dag gekozen worden. Of voor jouw feest, of voor dat van je man.

Gefeliciteerd met je trouwen trouwens! :)

4. pinter

pinter Fanatiek lid

9 jan 2010
    4.015
    1
    36
    noord limburg

Zelf heb ik altijd heimwee gehad.
    In groep 8 op kamp gaan was erg moeilijk voor me.
    Ben pas rond mijn 14 e ofzo bij mijn nichtje gaan logeren en zelfs dan moest ik geregeld nog huilen.
    En ja,dan ben ik misschien een watje,maar ik wil dat mijn zoon bij een vriendje gaat slapen om plezier te hebben,niet omdat pap en mam een feestje hebben en hij ligt ergens te huilen....dan blijf ik liever thuis .

5. mimi83

mimi83 Niet meer actief

echt niet dat ik hierin mee ging. Het gast om jullie! Feest en dus moeten jullie volledig vertrouwd weg kunnen. Ze verzetten 1 van de 2 maar en Anders zou ik zeggen veel plezier zonder de " vrijgezel". Daag .

6. pinter

pinter Fanatiek lid

9 jan 2010
    4.015
    1
    36
    noord limburg
    Zelf is ze vrijgezel en heeft geen kind.....
    Nee er wordt gevraagd wanner niet en heb aangegeven niet eind oktober omdat wij dan gaan trouwen en dat ik 5 september en 18 september niet kon.....tevens ook gemeld dat Mijn vriend die dag dus thuis moest zijn.
    Het ging blijkbaar niet amders en er kon niks meer verschoven worden.

7. tuc

tuc Niet meer actief

ik ben het helemaal met je eens. Daarom reageerde ik er ook op. Ik heb ook "zo'n kind". En het is zo vervelend om te moeten horen dat ze het maar moet leren. Ik zeg iemand met hoogtevrees ook niet dat die het maar moet leren.

8. pinter

pinter Fanatiek lid

9 jan 2010
    4.015
    1
    36
    noord limburg

Precies dit.....best verwarrend allemaal,kan nou niet zeggen dat ik er ontspannen van wordt.
    De reactie van mijn vriendin die ik zoveel heb gesteund de laatste jaren raakt me wel....

9. Elea

Elea Fanatiek lid

17 mei 2009
    2.237
    0
    0
    Buitenland
    Ik zou echt voet bij stuk houden dat het niet kan. Al was het maar omdat ik haar na zo'n stom bericht haar zin niet zou willen laten krijgen :):D

10. pinter

pinter Fanatiek lid

9 jan 2010
    4.015
    1
    36
    noord limburg

Bedankt,moeilijk om me telkens te moeten verdedigen hierover...
    Heb zelf dus hoogtevrees en mij krijg je voor geen geld de pier op in Scheveningen...nee dat wil ik niet leren en ga ik ook niet leren.
    Mocht ik het ooit leuk gaan vinden oke,maar voor nu liever niet:D

11. pinter

pinter Fanatiek lid

9 jan 2010
    4.015
    1
    36
    noord limburg
    Heb trouwens net even dit bericht gemeld dat ik hem verkeerd geplaatst heb,hoort niet in de lounge...

12. kleinliefje

kleinliefje Niet meer actief

Kun je dit niet gewoon naar je vriendin sturen. Zoiets van; hier ben ik even stil van, je opmerking doet mij pijn.

Dan laat ze misschien wel iets los over wel/niet die datum.

13. Vinexkindje

Vinexkindje Fanatiek lid

2 jul 2012
    2.269
    1.099
    113
    Ik hoop dat het inderdaad een grap is om je een beetje om de tuin te leiden. Zo niet, zou ik dus gewoon weigeren, punt. Je wil toch kunnen genieten van je feest en dat gaat niet als je je niet fijn voelt omdat je zoon verplicht moet logeren. Ik zou in alle rust willen genieten van mn feestje en als dat niet kan, dan niet. Ze kunnen het moeilijk zonder jou vieren..... Ze organiseren het toch voor JOU, niet voor henzelf of iemand anders.

14. RoIn

RoIn VIP lid

3 feb 2014
    5.918
    595
    113
    Vrouw
    Belachelijk. Zit er 1 vriendin bij die club die je echt even persoonlijk kan vragen hoe het zit? En dat je je echt heel veel zorgen maakt om die dag?
    Heb je geen buurvrouw die evt Tot jullie thuis zijn (betaald) op wil passen bij jullie thuis?

15. Khlo

Khlo Fanatiek lid

16 jan 2015
    1.022
    0
    0
    NULL
    NULL
    Jouw vrijgezellenfeest, jouw dag. Als jij je er niet goed bij voelt om je kind weg te brengen dan heb je dus een rotdag, dat willen je vriendinnen niet, toch? Ik vind nog altijd dat je als moeder zelf mag beslissen wat je wil. Mijn zoon is met 3 maanden al eens een weekendje alleen geweest met de oppas hier thuis, maar dat ligt voor iedereen anders. Die vriendin zou bij mij overigens kunnen opdonderen, wat een trut.

16. Kaboutermeis

Kaboutermeis Fanatiek lid

16 apr 2013
    4.184
    1
    0
    Als het zo moet ... dan maar geen vrijgezellen.
    Een vriendin die hier geen rekening mee houdt, kan ik heel moeilijk een (h)echte vriendin noemen.

Natuurlijk is het makkelijker als je kind bij iedereen en overal slaapt zonder heimwee.
    Maar je kind maakt deel uit van 't gezin en ik zou zelf liggen huilen als ik weet dat mijn kind een hele avond ligt te huilen in zijn bed.
    Op zijn 14de zou ik hem dan misschien "dwingen" om elders te slapen, maar niet op zijn 5de.

Ik zou dus ook voet bij stuk houden. Ofwel wordt jouw feest verplaatst, ofwel dat van je partner.

17. gitaartje

gitaartje Fanatiek lid

12 nov 2013
    1.983
    1.251
    113
    Ik zou ook echt geen lol hebben als ik wist dat m'n zoon het niet naar z'n zin heeft.

18. pinter

pinter Fanatiek lid

9 jan 2010
    4.015
    1
    36
    noord limburg

Heb ik al gedaan,en ze zeggen dat ik me geen zorgen moet maken.
    Tevens vragen ze of hij dan niet bij een klasgenootje terecht kan...
    Mijn buren vinden dat normaal geen probleem,alleen heeft hij net kanker en begint volgende week aan de bestralingen dus die ga ik niet lastig vallen.
    Andere buren zijn net een jaar hun zoon kwijt,ook aan kanker,en die wil ik hier nu niet mee lastig vallen.
    Buurman tegenover ons is een optie,daar is Sietse gek mee.
    Is borige week ook vanaf 16:00 hier geweest tot middernacht.

19. pinter

pinter Fanatiek lid

9 jan 2010
    4.015
    1
    36
    noord limburg
    Ik wist niet hoe te reageren en heb maar niks gezegd,liever niet via de app want dan komt het vaak te hard over.
    Ik rij morgenavond naar haar toe want het zit me niet lekker dat ze zo bot tegen me is.

20. bosi333

bosi333 VIP lid

1 aug 2006
    37.264
    6.789
    113
    Tja zo werkt dat natuurlijk niet. Elk kind is anders en het maar even "moeten" leren is te makkelijk gezegd.

Dat de vriendinnen er niet bij stilstaan...ja dat kan. Maar als je dan aangeeft dit liever anders te willen omdat het kind het moeilijk vindt dan moeten ze dat gewoon accepteren. Als echte vriendin vind ik zelfs dat je een kind van een vriendin ook belangrijk vindt.

Deel Deze Pagina