Maar Pinter, ik werd ook niet gequote door jou denk ik... Dus ik had het niet meer op jou. Dat je kindje graag in zijn eigen bedje slaapt, en eventueel wel bij oma en opa is allang prima lijkt mij op die leeftijd. Voor alle duidelijkheid, ik zou een kind ook niet gewoon dumpen hoor om ergens te MOETEN blijven slapen. Maar een avondje een oppas in huis, zelfs tot 's nachts, vind ik, moet wel kunnen zeker als je je vrijgezellen wilt vieren...
Wellicht tijd om een oppas in te gaan huren voor dit soort momenten? Kan je zoon lekker in zijn eigen bedje slapen en in zijn eigen huis blijven en jullie naar je feestje Fijn dat het is uitgepraat met je vriendin.
Huh? Het is jullie eigen vrijgezellenfeest en als jij aangeeft dat je het lastig uit vind komen dan moet je je er maar bij neerleggen? Vreemd...... Ik zou vragen of een van de feesten op een andere dag kan of zonder avondprogramma als je echt niet wilt dat je zoontje bij een oppas moet. Maar persoonlijk vind ik dat een kind van 5 dat echt wel aan zou moeten kunnen. Eigenlijk best laat als je dat nu nog nooit geprobeerd hebt. Je hebt nog bijna een maand. Misschien kun je een oppas zoeken en alvast 1 of 2x gaan oefenen met wennen, zodat het die dag gewoon goed gaat.
Lees even het hele topic door,dan zie je dat onze zoon het heel goed aan kan...dus nee,we zijn er niet laat mee begonnen hoor....
Dan weet ik bij deze dat ik raar ben. Ik heb in mijn eigen huis met mijn eigen kinderen om mij heen toch echt heimwee op het moment dat mijn man in Amerika zit. Ik kan het nog gekker maken. Wij waren de nieuwe caravan aan het proberen op 4 km van huis en ja toen ik de volgende morgen wakker werd had ik heimwee. Ik loop desondanks niet voor dingen weg omdat ik het besef heb dat ik het wel overleef. Als je zelf geen heimwee hebt kun je er ook niet over oordelen. Pinter ik hoop dat je een leuke dag hebt.
Jij hebt nog geen kinderen duidelijk? Je bent misschien wel meer als papa en mama alleen maar eens je een kind hebt, staat je kind altijd en eeuwig op de eerste plek en gaat je leven pas in de tweede plek om jou. Dus jammer, dan verzetten ze het maar, niet allebei uit stappen terwijl je je kind maar ergens moet onderbrengen. Nee hier zou dat ook echt niet doorgaan als opa en oma niet op kunnen passen!
Ik heb bij ons vgf duidelijk aangegeven dat we het NIET op dezelfde dag wilden! Dit juist vanwege de zorg voor onze honden. Die moeten ook uitgelaten worden en eten krijgen.en iedereen die ik ermee vertrouw wat zelf ook op het feest. Toen hadden we nog helemaal geen kind en gaven we dat al aan. Is voor de rest met evt wel kinderen toch ook juist makkelijk?? Hoeft niemand oppas te regelen!
Fijn dat het opgelost is! Ik vind de manier waarop eigenlijk nog steeds niet kunnen. Naar aanleiding van het verhaal van je vriendin zou ik mijn man gevraagd hebben zijn vrienden even tot de orde te roepen. Zij zijn blijkbaar laat met de organisatie begonnen. Nu hebben je ouders niet hun dag samen, ondanks dat ze het waarschijnlijk helemaal niet erg vinden om wat leuks te doen met jullie zoontje. Voor wat betreft de heimwee zou ik trouwens (los van dit vrijgezellenfeest) wel het initiatief nemen om te oefenen met lastige situaties. Heimwee als kind is lastig, maar als volwassenen is het echt een beperking! Ik vind heimwee ook van een andere orde dan hoogtevrees. Hoogtevrees kan je vrij gemakkelijk omheen leven, maar heimwee weerhoudt je van vakanties, werkconferenties, sociale weekendjes weg e.d.
Tuurlijk zal mijn kind - on his/her way trouwens - op de eerste plaats komen... Maar ik vind dat dat los staat van dit... Ook al zet ik mijn kind op de eerste plaats, ik vind mezelf en mijn man ook behoorlijk belangrijk... Nu ja, ieder zijn manier van opvoeden, toch. Ik vind "Jij hebt nog geen kinderen duidelijk?" een behoorlijke steek onder water... Net alsof ik geen goede moeder zou zijn omdat ik mijn kind wel wil aanleren om het ergens onder te brengen bij familie of vrienden.
Zo is het helemaal niet bedoelt denk ik. Ik denk dat ze bedoelt te zeggen dat het nu makkelijk is om te roepen dat jullie toekomstige kindje wel gaat logeren, maar het is helemaal niet raar als je er straks heel anders over denkt en je net zo lief bij je kindje thuis bent of op zijn minst wilt dat het zich goed op zijn plek voelt. Het is echt heel moeilijk om voor te stellen dat je straks misschien wel héél anders over bepaalde zaken denkt. Ik dacht namelijk altijd wel een beetje zoals jij, maar no way dat ik mijn jongste uit logeren breng nu... Pas als hij er zelf om vraagt.
Nou, onze ervaring was dus wel dat we voor we kinderen hadden, geen idee hadden hoe het echt zou zijn. Een kind van 5 lijkt voor veel mensen al heel oud maar als ik ook de vriendinnetjes van mn dochter zie, die zijn echt nog heel kinds, die houden een dag school en daarna spelen en dan ook og eten bij een vriendinnetje echt nog niet vol. Dan is het echt huilen hoor. Zeker als ze dan nog zou moeten logeren. Dus voor ons zou dat echt reden zijn om geen 2 feestjes op 1 dag te vieren als er geen oppas beschikbaar is. Want veel kindjes wennen bv wel aan logeren bij opa en oma, en dat doen die van ons ook moeiteloos, maar ergens anders als thuis of bij opa en oma, dat zal echt heel moeilijk zijn!
Dat heeft niks te maken met wel of geen goede moeder zijn, maar met ervaring en inzicht. Zodra je zelf kinderen hebt, ga je aan de ene kant heel anders tegen sommige dingen aankijken en aan de andere kant merk je, dat bepaalde zaken helemaal niet zo zijn of gaan als je gedacht had. Een mooi voorbeeld daarvan zijn van die kinderen, die midden in de winkel op de grond gaan liggen stampen, omdat ze iets niet krijgen. Vroeger dacht ik ook, dat dat een kwestie was van gewoon niet strak genoeg houden en dat je dat gedrag kunt afleren. Nu ben ik gezegend met twee jongens, die dat nog nooit gedaan hebben, maar ik heb inmiddels (mede op dit forum) veel geleerd en ben tot de conclusie gekomen, dat je dit niet altijd in de hand hebt. Bij sommige kinderen is het wel degelijk te wijten aan de ouders, die te veel toestaan, maar voor het grootste deel komt het door het karakter van het kind zelf. Dito met met je kind uit eten gaan. Sommige ouders hebben de verwachting, dat een kind best wel een uur of twee stil aan een tafel kan gaan zitten en zich gedraagt. Desnoods met een kleurplaat of een boekje of zo. Dat moesten ze zelf vroeger immers ook. In de praktijk blijkt dit echter vies tegen te vallen. Niet elk kind leent zich daarvoor. Dus niks 'slechte moeder', maar meer gewijzigd inzicht als je het in de praktijk meemaakt.
dat laatste zegt niemand. Het voelt voor jou misschien als een vervelende opmerking, maar dat is het ook voor ts. Het is echt hoogst irritant dat mensen zonder kinderen het altijd beter denken te weten. " ja maar mijn kind zal....". Voordat het kind er is moet je zulke uitspraken helemaal niet doen vind ik. En niemand is een slechte ouder als die zn kind laat logeren...maar roepen dat een kind het maar moet leren en met drama ergens heen gaat omdat je wel eens wat anders dan mama wil zijn...daar begrijp ik niks van. Ik vind dat men dat soort dingen moet bedenken voor je aan kinderen begint. Er is nl een kans dat je kindje heel erg gehecht is aan thuis slapen en dat je dus de eerste jaren niet op pad kan.
OK, dan had ik het misbegrepen... Wat betreft veranderde inzichten of gedachten ben ik het wel eens. Tot gisteren dacht ik het geslacht niet te willen weten en het een verrassing te laten... Ja, gisteren begon het toch plots te kriebelen en kan ik niet wachten om te weten of het jongen of meisje is... Niet helemaal hetzelfde maar toch Sorry, ts als mijn opmerkingen hard overkwamen, was nooit mijn bedoeling... Ik verkondigde gewoon mijn mening, zoals die nu is, kinderloos...
Aboluut! Ik ben ook niet de meest tactische soms dus ik had mn reactie in eerste instantie wat meer moeten uitleggen aan je, maar zeker, ik heb dus wel zo'n zoon die in de winkel, op de grond gaat liggen. Ook standaard elke avond nu voor we aan tafel gaan. Gillen op de grond. Tsja, je krijgt het met de zweep niet afgeleerd en met knuffelen ook niet direct... Elk kind is anders en ze hebben niet dezelfde gebruiksaanwijzing.
Even een update,geluukig klopte mijn voorgevoel en was mijn vrijgezellenfeest zaterdag 19 September.... Ze hadden me dus echt willen verrassen,helaas waren er een aantal die zich lichtelijk verspraken dus mijn probleem met oppas was in 1 keer verholpen... Ik heb een geweldige dag gehad. Om 12:00 kwamen mijn 3 beste maatjes mij thuis ophalen,ik mocht me eerst omkleden en opmaken,kledingstijl is gelukkig wat ik altijd wel draag dus de rockabilly stijl. Daarna gingen we lunchen in een heerlijke brasserie,ik kreeg een aantal lieve en emotionele cadeautjes die ik mee kan nemen naar Vegas zodat mijn 3 maatjes toch een beetje bij me zijn op de dag zelf. Daarna als extra grote verassing in een echte bruidszaak trouwjurken passen,gezien ik in Vegas een jurk koop in rockabilly stijl was het wel leuk om ooit een echte trouwjurk aan te mogen hebben. Daarna gingen we naar een vriendin die een grote schuur aan huis heeft,daar stonden de rest van de vriendengroep te wachten,alles was prachtig aangekleed in amerikaanse stijl,echt super gewoon. Toen als geintje een workshop a.ftrekken.....daar was niet iedereen even enthousiast over.. Daarna een heerlijke bbq op locatie en om 21:00 was de taxi er om ons naar Horst te brengen,daar was kermis en speelde in een kroeg een erg leuke band die meer Elvis,Johnny Cash en meer van die muziek speelt. Om 03:30 lag ik uitgeteld in bed,wat een top dag was het!!!
Haha, die fout zullen ze niet nog een keer maken! Je vriendin wist zich dus blijkbaar echt geen raad toen je zei dat het niet tegelijk kon met je vriend. Eind goed, al goed!