Hij vertelde wat besproken was en ik vroeg hem wil je mee naar de kroeg, nee dat doe ik niet ik weet dat jij dat niet wil en daar is het te vroeg voor zijn woorden tevens zijn de kosten dan te hoog oke, maar als je er dan achter komt binnen 5 minuten via een verspreking dat die al aangegeven heeft mee te gaan en ja hij had mij die avond willen bellen dat hij wel mee ging. het is een klein iets maar zo wil ik het niet. wees dan gewoon eerlijk van ja ik ga graag mee maar niet nee zeggen en me dan voor het blok willen zetten
Ik denk dat ts wat duidelijker moet zijn in haar verhaal (hoeft niet natuurlijk, maar zoals je nu schrijft is er geen touw aan vast te knopen ) En aan anderen: jullie weten niet wat haar man heeft uitgevreten en wanneer, misschien zitten ze nog midden in het proces en doet ts haa uiterste best om hem weer te vertrouwen. Je kunt toch niet zomaar zeggen: het verleden is geweest je hebt hem een 2e kans gegeven dus niet zeuren. Als ze bijv had gezegd dat hij in het verleden vreemd is gegaan en nu weer liegt over iets zouden jullie heel anders reageren toch?
Dan zou ik hem met kop en kont buiten zetten ... hoef ik geen ruzie over te hebben. Vertrouwen opbouwen betekent dus ook loslaten ... en je vent dus naar de kroeg laten gaan ... trust me ... been there, done that (ging niet over bedriegen, maar een alcohol verslaving). De eerste keer dat hij alleen wegging heb ik doodangsten uitgestaan, doodsbang dat hij weer in de kroeg zou belanden ... maar ik moest er doorheen en nu vertrouw ik hem weer 100%. Vertrouwen kweek je niet door iemand aan de ketting te leggen hoor, en al helemaal niet met dat soort dreigementen. Ongeacht of je dat in je woede en boosheid zegt ... dat doe je gewoon niet. En als je dat niet kunt, dan moet je serieus naar je relatie kijken ...
het vertrouwen was al beschadigd en mijn man heeft er een schepje bovenop gedaan hierdoor hebben we een hele zware tijd achter de rug ik ben ook heel erg ziek/verzwakt geweest de afgelopen 1,5 jaar hierdoor hebben we moeten vechten voor onze relatie en ons gezin. hij heeft veel moeten laten en ik heb veel moeten laten, volgens mij moeten we nu samen vechten voor elkaars vertrouwen, ik hou van hem en wil hem echt niet kwijt daar ben ik ook niet bang voor we hebben dit al overleefd maar we gaan nog 25 jaar overleven, plus nog wat extra. helaas heeft deze situatie ons heel veel vrienden gekost, dit zijn allemaal stomme argumenten ik weet het feit blijft gewoon ik vindt een 175 euro gewoon erg veel geld
Hij heeft in een dronken bui met een ander gefoost nou ja zegt genoeg, hierna is heel veel gebeurd bij de "vrienden" met heel veel liegen en bedriegen dit zijn niet de vrienden waar het nu om draait maar wat ons wel nog steeds achtervolgt hetzij minder dan toen. hoop dat het zo wat duidelijker is
Gaat het nu om het geld of om je man zijn vertrouwen? Als het om het geld gaat dan snap ik het en ook als het om de frustratie gaat dat je geen daggast bent maar dat trekt het uit verband met het vertrouwenverhaal.Er zijn nog 100de andere plaatsen buiten de kroeg waar je je man ook niet ziet. De kroeg wil niet per direct zeggen dat het the place is om iets te doen wat niet kan/mag
Ik heb een periode gehad dat ik naar iedere wedstrijd meeging bij min3 stond ik langs de lijn, trainen mocht niet niets, we zijn nu zover dat hij weer traint ik ben weer een mooi weer thuis supporter als onze kleine wakker is hij gaat weer wat drinken met maten zijn telefoon al maanden niet meer aangeraakt ben vooral teleurgesteld en misschien even bang dat het weer zou gebeuren want dat gaat niet gebeuren een 2e keer wordt van mijn kant niet meer geaccepteerd
Precies. Niet lullig bedoeld maar als ie het echt zou willen dan kan dat op elk moment dat jullie niet samen zijn.
ik hoop dat er zo wat duidelijkheid is mijn woede is een stukje weg en hoop morgen wat verder te kunnen praten enhem duidelijk te maken dat ik wil dat die eerlijk is. a ik vindt het veel geld b ik vraag hem om rekening te houden met de kosten en mijn gevoel voor de kroeg, verder moet ik dealen met hoe het nu gaat en mezelf minder opfokken zodat ik niet zo over de zeik ga. de teleurstelling in onze vrienden staat hier even los van, natuurlijk kan ik dat niet uitschakelen maar ga het niet om die reden annuleren begrijp me niet verkeerd we gaan zoiezo naar het vrijgezellenfeest en naar de bruiloft
klopt ik weet het en gelukkig heb ik de tijd dat ik overal wat achter zocht al achter me gelaten maar dit is wel heel confronterend, dezelfde mensen dezelfde kroeg maar dat is iets wat tussen mijn oren zit
Nou meid ik zou lekker gaan slapen(proberen). En er nog eens in alle rust over praten. Ik snap dat je het vertrouwen nog niet helemaal terug hebt en misschien ben jij bang dat hij die persoon tegen gaat komen in die zelfde kroeg.maar je man/vriend zal er wel van geleerd hebben en zo niet dan weet jij waar je aan toe bent toch.Maar zo heftig reageren zal hij ook niet blij van worden dus pas daar een beetje mee op.Mannen zijn anders dan vrouwen op dat gebied. Geef je vriend een kans want je bent tenslotte ook bij hem gebleven.
ik heb eerst nog even met de hond gelopen gisterenavond laat en ben toen naar bed gegaan manlief kon ook niet slapen dus we hebben gepraat. Hij vindt het zelf ook wel veel geld en hij reageerde zo heftig doordat hij ook wel een beetje pissig was over alles verplaatsen enzo. maar goed dat komt binnenkort wel ik spreek ze er nog wel op aan , maar heb besloten mijn tijd niet meer aan deze boosheid te verdoen. We zien wel of hij mee gaat naar de kroeg maar zelf had hij inmiddels ook het rekensommetje gemaakt en vond het ook wel heel erg veel geld, en hij had al vernomen dat er enkele vrienden van hem waren die ook na het eten naar huis zouden gaan, ook het argument dat we de komende weken bijna geen tijd samen hebben doordat hij 6 dagen in de week moet werken een aantal keer daar had hij over nagedacht hij doet dit ook zodat zijn dagen wat meer worden maar wel dat we inderdaad weinig tijd meer kunnen doorbrengen samen, maar goed we zien het in van elkaar en ik denk dat we eruit zijn. teleurstelling doet een hoop me ons dames dank voor alle reacties en me weer even bij mijn positieven trekken hij mag wat mij betreft op slot
Fijn dat jullie er normaal over hebben gesproken. Ik hoop voor de toekomst dat het goed komt tussen jullie. En dat jij je vertrouwen weer terug gaat krijgen. Sommige punten blijven moeilijk, maar je kan je man niet aan de ketting leggen.
gelukkig hebben jullie erover gepraat, dat scheelt vaak een hoop en nu nooit meer dreigen dat je met jullie zoontje weggaat als er iets is wat je niet bevalt
Hardstikke fijn dat jullie er over hebben kunnen praten. Het is niet makkelijk, en wat ik geleerd heb in de periode dat wij moesten opkrabbelen is dat JA, vertrouwen is iets wat verdiend moet worden door de andere partij, maar niet minder belangrijk, vertrouwen is een gevoel wat jezelf toe moet laten. Je zou het haast niet zeggen, maar het is in feite een actie die bij jou ligt. JIJ moet bepalen of je weer wilt vertrouwen, of je dat wilt toestaan. En dat is in het begin zeker niet makkelijk, maar noodzakelijk (helaas). Sterkte!!
volgens mij zitten je meer dingen dwars dan alleen de bruiloft die alleen savonds is... en het dure vrijgezellefeest.. het is een heleboel geld ja, maar als het goeie vrienden zijn dan heb je dat er voor over.... maar ik vind het dan wel raar dat ze wel verwachten dat jullie een leuk vrijgezellefeest gaan betalen, maar overdag niet zijn uitgenodigd... ik zou daar gewoon over bellen..... dat moet je toch even uitspreken? Zijn jullie hele goeie vrienden? Maar wat betreft je vriend..... let him go meid, echt ........ ik weet niet wat er tussen jullie gebeurd is.. want je zegt ''door iets in het verleden'' Maar besef wel dat jullie er blijkbaar wel samen voor zijn gegaan... dan moet je elkaar ook weer het vertrouwen gunnen.... anders is het niet goed.. Als je hem kort aan het lijntje houdt, en hij gaat wel een keer de hort op... dan heb je juist kans dat hij helemaal los gaat.... Je kan niet jou onzekerheid op hem projecteren. probeer je eens voor te stellen dat het andersom is... dat jij met al je vriendinnen de kroeg in gaat, en dat jij moet zeggen, ja sorry maar ik ga niet mee, dat vind mn vriend niet goed..... dat kan toch niet? Je bent niet elkaars bezit toch? Ik hoop dat je het een beetje los kunt laten! Liefs Muis
Hee meid, Ondanks het feit dat je hebt gezegd dat-ie op slot kan nog ff vanuit hier een hart onder de riem. Ik snap je.. terwijl je niet in je recht staat (en gelukkig zie je dat zelf ook inmiddels) Hier gaan we ook door zo'n proces (wat niks met een ander te maken heeft) en ik merk ook dat ik mijn hoofd vaak al helemaal invul wat hij 'wel weer zal gaan doen'. Het stemmetje wat me dat vertelt is helaas nog niet altijd weg, ook al heb ik met mn volle hart en verstand gekozen voor de2e kans. Ik kan mezelf er gelukkig tot nu toe steeds zelf aan de haren bijslepen en voorkomen dat de situatie escaleert, maar het kost moeite. Bij jou is t lampje ff uit gegaan... maar jullie hebben erover kunnen praten. Wat mij helpt als ik weer zo'n golf van boosheid/teleurstelling voel is me even afzonderen en me afvragen of het komt door iets wat ik WEET of iets wat ik DENK te weten. Vaak kom je er dan vanzelf achter dat het om ouwe koeien gaat die het beste in de sloot kunnen blijven liggen... Sterkte!!
Mannen reageren soms heel impulsief en zeggen vaak ja op alles zonder er echt over na te denken. Fijn dat jullie erover kunnen praten hebben en dat je man er toch nog over nagedacht heeft in plaats van koppig voet bij stuk te houden.