grrrrrr komt net me schoonmoeder onverwachts op bezoek. heb ik toch al niet zoveel mee. zit ze allemaal boven de kinderwagen te koeren. fotos te maken met flits terwijl dat kind net lekker slaapt! zeg ik op een gegevn moment dat ik ze even boven een schone luier ga geven. komt ze me ook weer achterna. ben ik in de keuken bezig met de fles maken staat ze daar weer met haar lange neus bij. en dan drinkt me dochtertje ook nog niet lekker de flesje op. allemaal gulzig slikken. hoesten en 20 cc laten staan. en zij allemaal... ze drinkt toch? nee mens ze ligt er gewoon mee te spelen! grrrr nu is ze gelukkig weg. dat was het!dank je wel!
oooh ik ben nu weer wat afgekoeld (letterlijk onder de douche) heb al haar sporen weer uitgewist dus kan er weer tegen aan. maar welke idioot die verzonnen heeft dat je in de kraamtijd rust moet houden moeten ze vandaag nog oppakken want het is hier ieder dag wat anders.heb net al zitten kijken hoe de bel eruit moet want maandag gaat er hier hoe dan ook de telefoon en bel uit! al komt de koningin... ik slaap maandagmiddag!
goed zo! ik heb iedereen nu al duidelijk gemaakt dat ik tussen 12 en 15 uur slaap met de kleine straks en dat er dan geen bezoek welkom is: zegt mijn schoonmoeder: maar dat geldt toch niet voor ons? en ikke: ja ook voor jullie, voor iedereen! dus dat is alvast duidelijk
Ik heb dit gevoel helaas met mijn eigen moeder.......heel opdringerig en bemoeierig. Mijn schoonmoeder daarin tegen is precies het tegenover gestelde....die verwacht helemaal niets en is super blij als ze de fles mag geven. Mijn moeder eist dit zo'n beetje,.....*zucht* Wij hebben ook heel duidelijk op het geboortekaartje laten zetten dat er eerst gebeld word voor we bezoek willen. En staan ze toch onverwachts op de stoep en het komt niet uit, dan sturen we ze ook gewoon weg....
ik kan het me prima voorstellen ik heb zo'n schoonzus, die ook dacht, toen kyana huilde dat zij haar wel even kon troosten. mooi niet! grrr.. {ze wil zelf nog graag een tweed emaar haar man niet, en nu is ze wel erg oud aan het worden, ze hebben al een kindje wat in juli 8 wordt} een schoonmoeder heb ik niet. mijn schoonmoeder is al een jaar of 10 dood... helaas
owwww, ik ken het gevoel ook. schoonmoeders kunnen zo irri zijn. we 'moeten' er morgen weer heen, sascha wordt altijd gelijk uit m'n handen gegrist en dan de goedbedoelde adviezen weer aanhoren.. ach ja, wat doe je eraan..
Ik kan er niet heel erg in komen. Mijn moeder mag komen wanneer ze wil, ze heeft meer ervaring met kinderen dan ik en helpt mij hardstikke goed. zou niet zonder haar kunnen. eigenlijk hoeft 1e fam vantevoren niet te bellen. Als ik (en de baby) willen slapen dan zeg ik dat en doe ik de slaapkamer deur dicht.
Wat is dat toch met die moeders en schoonmoeders, ze doen net alsof wij niks weten en kunnen ofzo... Ik moet over 1.5 week weer gaan werken, en de kleine gaan 1 dag naar mijn moeder en 1 dag naar mijn schoonmoeder pfffffffffff... Naar mijn schoonmoeder zie ik wel tegenop want daar heb ik echt niks mee... Succes in oor erin en de andere er net zo vlug weer uit
Mijn schoonmoeder zegt en doet ook wel eens dingen waar ik het niet altijd mee eens ben, maar ik weet dat ze het goed bedoeld en helemaal gek is met mijn dochter, dus ik heb er niet zo'n probleem mee. Mijn eigen moeder leeft niet meer en ik vind het heerlijk dat Fenne een oma heeft die stapelgek op haar is. En als je het ergens echt niet mee eens bent, dan moet je dat gewoon zeggen, want misschien heeft ze zelf niet eens door dat ze in jouw ogen opdringerig is. Ze is waarschijnlijk ook gewoon helemaal gek op dat kleine frummeltje. Misschien dat je dit ook wel doet hoor, maar ik heb op het forum vaker het idee dat er mee over schoonmoeders gepraat wordt dan met schoonmoeders en ik denk dat goed met elkaar communiceren een hoop irritatie uit de wereld kan helpen (uitzonderingen daargelaten natuurlijk). Wat je kraamperiode betreft: rust is rust nemen en ook schoonmoeders zullen dit moeten accepteren. Ik heb tijdens mijn kraamperiode ook wel eens mensen het huis uit gezet, het is niet voor niets een kraamperiode! Gefeliciteerd trouwens met je dochter, erg mooie naam ook! Succes
Keano: Sorry ik bedoel het niet lelijk, maar als je niets met je schoonmoeder hebt, waarom gaat ze dan oppassen. Zij zorgt er mede voor dat er voor je kind gezorgd wordt als je weer gaat werken en dat is best heel wat waard. Als je het niet wilt moet je het niet doen en als je haar wel op laat passen moet je daar ook niet over mopperen. Misschien zit er wel een heel verhaal achter hoor en het spijt me als ik het verkeerd zie, maar het komt op mij een beetje dubbel over.
Ben ik nou de enige die je frustraties overdreven vind? Wanneer ik je eerste berichtje hier lees, denk ik alleen maar dat die vrouw ontzettend blij is met haar kleinkindje. En dat ze graag mee wilt genieten van de kleine dingen. Wat is precies het probleem? Volgens mij kan ze vrijwel niets goed doen, omdat je toch niets met haar hebt. Want wat je hier opschrijft zijn echt geen vreselijke dingen, ofzo.