Vrijgezellenfeest tussen eisprong en nod

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door Toggie12, 11 jul 2017.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Toggie12

Toggie12 Lid

1 jul 2017
    43
    7
    8
    Vrouw
    Hoi Dames,

Wat zouden jullie doen?!
    Momenteel in ronde 7.. Nu heb ik tussen mijn ei en nod een vrijgezellenfeest.
    Ik houd al maanden rekening met alcohol inname rondom eisprong tot nod, maar nu heb ik een uitdaging..

Geen wijntje pakken zal bij de vriendinnen gezien worden als wellicht zwanger, maar ik wil ook geen eventuele innesteling negatief beïnvloeden. Stiekem heb ik ook wel zin in een avondje met de vriendinnen op pad met het bijbehorende wijntje (of is dit egoïstisch)

Hoe zouden jullie hier mee om gaan?

Dilemma...

2. Eppo82

Eppo82 VIP lid

25 jun 2007
    15.230
    6.091
    113
    Gewoon lekker doen! en ik zou er persoonlijk dan geen 10 pakken die avond, maar een wijntje of 2 moet echt kunnen hoor! niet je leven on hold zetten, je hebt straks nog zat maanden zonder alcohol ;)

Draaikont vindt dit leuk.
  3. Draaikont

Draaikont Fanatiek lid

13 jul 2015
    2.576
    907
    113
    Ik ging op vakantie rond die periode! Zat aan de antibiotica, heb gerookt als een ketter en de nodige drankjes in de avonden gedronken.
    En toen was ik zwanger. Hahaha
    Daarna natuurlijk niks meer van dat aangeraakt.
    Je kan best een keer een drankje nemen hoor.

4. exciting

exciting Fanatiek lid

10 dec 2013
    3.172
    983
    113
    Vrouw
    Friesland
    Ik zou daar niet eens bij nadenken (dat bedoel ik overigens niet verkeerd naar jou toe als jij dat wel doet hoor!!) Maar zolang ik nog niet zwanger was deed ik alles nog wat ik normaal gesproken ook deed! Maar goed, jij houdt al rekening met de eisprong, dus ja dan zou je misschien gewoon minder moeten drinken? Mar of dat nou zoveel verschil maakt denk ik dan?

5. Ladylola

Ladylola Fanatiek lid

19 sep 2009
    4.832
    1.234
    113
    Naarbij Amsterdam ;)
    Ik heb ook echt veel maanden braaf geleefd, maar 30 ronden verder gekomen! Ik zou je adviseren te gaan genieten niet je glazen te gaan tellen. Een embryo is de eerste 6 weken niet met bloed verbonden.

Oh en heb fijne avonden gehad als ik mezelf wel wat gunde. Als ik die niet had, had ik die 30 ronden niet overleefd!

6. gemini020

gemini020 Actief lid

28 sep 2014
    444
    57
    28
    Ikzelf heb tot de positieve test niet heel veel veranderd, ik zou niet super dronken worden (maar ook dat is meer voor mijn eigen gevoel) maar een paar wijntjes of wat je ook wilt drinken kan echt geen kwaad. Ik werd juist zwanger in de rond waar we tussen eisprong en dus positieve test juist vrij veel hadden gedronken.

7. Frieke

Frieke Fanatiek lid

26 apr 2017
    1.281
    572
    113
    Vrouw
    Volgens mij is het pas een echt problwem aks je bloedbanen worden verbonden. Vanaf 6 weken normaal dus. Ik Ou dus ook wat drinken (niet zat ofzo). En geniet nog eens van al dat lekkere eten dat straks niet meer mag... Sushi, steak, steak tartaar, gerookte zalm, salami....

8. Boommm

Boommm Niet meer actief

Ik heb elke keer tot aan de positieve test alles gedaan.. Roken, drinken, drugs... Ik zou lekker genieten van je avond, je hebt het verdiend!

9. Madeliefje06

Madeliefje06 VIP lid

26 mrt 2015
    11.865
    5.104
    113
    Gewoon lekker doen! Hier pas bij een positieve test aangepast

10. Toggie12

Toggie12 Lid

1 jul 2017
    43
    7
    8
    Vrouw
    Bedankt voor jullie reacties, erg fijn om te lezen dat mijn voorkeur, een paar wijntjes kunnen drinken, niet een hele rare gedachte is. En inderdaad.. we moeten het leuk houden he anders houd je het inderdaad niet vol.

SMJD en Boommm vinden dit leuk.
  11. Aag

Aag Actief lid

31 jul 2016
    267
    97
    28
    hier ook. 4 rondes niets gedronken tussen eisprong en menstruatie. Ronde 5 niet extreem gedaan, maar toch ook nog wel eens een flesje gekraakt tussen eisprong en menstruatie. Die ronde was ik zwanger.... (Niet dat alcohol drinken, zwanger worden bevordert :), maar het heeft het dus ook niet tegen gehouden). Zoals hierboven al gezegd: geniet ook nog van de fijne dingen, je weet nooit hoeveel rondes je bezig zal zijn. Elke ronde zal al als eentje te veel voelen, maar als je je leven dan ook nog eens in allerlei kronkels brengt, zal het extra belastend zijn voor je.

Geniet van het vrijgezellenfeest!

12. Ladylola

Ladylola Fanatiek lid

19 sep 2009
    4.832
    1.234
    113
    Naarbij Amsterdam ;)
    Doe gewoon je ding! Hier ook echt alle 4 de keren zwanger geraakt na flink dagje festival of een flinke party!
    Tjah of 2 miskramen daardoor komen. Ik denk het niet. We zullen het nooit weten. Het was wel dat ik 4x zwanger raakte, omdat ik mezelf weer is overgaf en ontspande!

Eerste 6 weken zit je safe, is mij meermaals verteld door de gyn en vk. Meer dan af en toe alcohol en drugsgebruik heeft invloed.

Veel Plezier :)

13. chantalvl

chantalvl Fanatiek lid

23 mrt 2017
    2.698
    1.692
    113
    Vrouw
    Die kleine in mijn buik is op wintersport "gemaakt", ik ben écht dronken geweest, dat waren geen 3 biertjes, maar veeeeel meer. Ook heb ik in de week ná wintersport nog een paar sigaretjes gerookt (gezelligheid), ondanks dat ik al wel gestopt was.
    Ik schrok dus ook heel erg dat ik al zwanger was (we zouden na wintersport beginnen, en vanaf dan zou ik dus minderen met alcohol en ook niet meer 'gezellig' een sigaretje mee roken) , en heb meteen in paniek de verloskundig gebeld om te vragen of ik mijn kind niet heb vergiftigd. Zij gaf aan dat ik me in die eerste weken niet zoveel zorgen hoefde te maken.
    Onze kleine man zit nu al bijna 24 weken in mijn buik, en doet het prima!:D

14. nizzie86

nizzie86 Fanatiek lid

25 jan 2017
    4.172
    5.147
    113
    Volgens mij ben ik echt de enige die überhaupt niet meer drinkt sinds haar babyreis begon. Het kost me geen enkele moeite om alcohol te laten staan en ik voel me er geruster bij :). Ikzelf zou dus ook absoluut niet drinken tussen eisprong en NOD, maar dat ben ik.

15. Eppo82

Eppo82 VIP lid

25 jun 2007
    15.230
    6.091
    113
    Maar als het geen probleem is voor je, of als je je er fijner bij voelt, is dat toch prima.
    Kijk ik reageer wel van gewoon doen, als je dat fijn vind.
    Maar in de afgelopen 10 jaar zwanger of niet zwanger kan je de alcoholische dranken op 2 handen tellen bij mij.
    Maar zolang je niet binge-drinkt kan het niet zoveel kwaad.
    En overmatig alcohol gebruik sowieso niet doen, heeft ook jaren later effect op zwanger worden en het kindje, dus dat is sowieso af te raden.

16. Jenneke88

Jenneke88 Fanatiek lid

9 jul 2016
    1.772
    817
    113
    Ik had meer dan een jaar geen druppel alcohol gehad omdat we zwanger probeerde te worden. Niet 1 positieve test, en dan met carnaval alle gezonde shit laten varen en flink gefeest, gedronken en veel friet. Net toen raakte ik zwanger.... Tja.... ik zou nu nog niet leven als een zwangere, want zwanger worden is een wonder waar veel bij komt kijken inclusief een flinke dosis geluk.

17. Solidgold

Solidgold Actief lid

13 jul 2017
    142
    103
    43
    Vrouw
    Ik zou gewoon plezier hebben! Misschien niet belachelijk dronken worden ;) (maar hoeveel mensen zijn er wel niet zwanger geraakt toen ze dronken waren). Als je die avond alleen colaatjes drinkt en toch niet zwanger blijkt te zijn, heb je dan achteraf spijt denk je?

Deel Deze Pagina