Hallo meiden, Ik vraag me af of iemand enig idee heeft hoe het gaat met het eigen risico dit jaar. Moet je iedere keer een beetje betalen tot je op de 150 euro zit, of krijg je een brief dat je 150 euro in 1 keer moet betalen, en wanneer komt deze dan? Ben wel nieuwsgierig nl.
Elke keer een beetje tot je die 150 E bereikt. Stel dat je kosten maakt die direct boven de 150 E komen moet je natuurlijk die 150 E in 1 keer betalen. Bij de meeste zorgmaatschappijen mag je hiervoor ook een betalingsregeling aanvragen dan. Liefs Liftrasa P.s wanneer je bericht krijgt over wat je moet betalen hangt van de zorgaanbieder af.Zij moeten eerst declareren voordat de zorgmaatschappij de kosten kan door berekenen.
ja elke keer moet je een beetje betalen elke maand heb ik medicijnen voor me astma nodig dus elke keer krijg ik daarna een rekening dat de medicijnen weer betaald zijn en dat hun het bedrag van me rekening af halen
wij kregen vorige week ook ineens een brief. medicijnen die we vorig jaar nog gewoon vergoed kregen vallen nu opeens onder het eigen risico! baal er flink van, toch weer 110 euro, en dat is nog niet eens voor het hele jaar! kunnen de komende maanden nog wel meer verwachten.
ja, dat wel, maar eerst kregen we het compleet vergoedt, nu betalen we dadelijk 300 euro per jaar meer! ieder 150 euro. dat is nogal een bedrag!
tot nu toe zat bij mijn de anticonseptie pil in het verzekerings pakket bij VGZ bij mijn, heb de uitgebreide verzekering en vergoed ook na je 21ste. nu kreeg ik gister de rekening van de pil binnen en wel 16.95 per 3 maanden en valt dus ook in je eigen risico. vind het wel jammer zo want waarom heb ik uberhoudt ddan een uitgebreide verzekering die kost toch wat duurder dan de basis en ze vergoede het zelfde, nou ja bijna
tis indd wel 300 euro maar dat heeft elk gezin en wij kregen in het begin ook alles vergoed vorig jaar een hele hoge verzekering afgesloten zodat me beugel totaal vergoed zou worden en nu krijg ik rekening na rekening omdat ik ineens nog maar tot 7,50 euro vergoed krijg terwijl dat vorige nog 2250 euro was dat schild effe een poepie geld
Kreeg toevallig deze week een brief, moet nu ong. 8 euro betalen en blijft er 142 eigen risico over, vind het echt stom zo en we betalen al zoveel ziekenfonds!
Ja anticonceptie komt vanaf 1 jan 2008 uit de basisverzekering. Maar gaat wel van het eigen risico af. Het eigen risico geldt niet voor alle medische zorg. Zo vallen zorg door huisarts, verloskundige zorg, kraamzorg en hulpmiddelen die in bruikleen worden verstrekt, buiten deze regeling. Dat zijn de enigste groepen waar geen eigen risico over berekend word.