buurman filmt?

Discussion in 'De lounge' started by taliaa, May 5, 2007.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. taliaa

taliaa VIP lid

Mar 2, 2007
    16,076
    2,220
    113
    Brabant
    hai meiden,

hier even een vraagje. Wij wonen in een flat, en daar hebben wij het kei naar onze zin. Het enige wat jammer is is dat onze onderburen een beetje aparte mensen zijn. Bij het minste of geringste wordt er bij ons geklaagd terwijl zij op het balkon zitten te bbq'en met jan smit op standje hard... Erg irri...
    maar goed, maar wat ik vandaag zag slaat alles... Zij wonen op de 1e verdieping (en wij dus op de 2e) en nu zag ik dat zij een cameraatje hebben hangen aan de buitenkant van hun raamkozijn en die camera is gericht op de parkeerplaats... Nu vraag ik me af: dat mag toch zomaar niet? Zij hebben toch niet het recht om zomaar iedereen te gaan filmen de hele dag? Ik vind het erg vreemd en heb er geen goed gevoel bij..
    Ik heb al even gegoogled, maar werd daar niet echt wijzer van, ik las alleen dat je moet proberen om daar samen met je buren uit te komen. Nou onze buren praten niet eens tegen ons... dus dat wordt lastig. En het zijn ook mensen waar je geen mot mee wil, zeg maar...
    Dus.... Wat moeten we doen/ zouden jullie doen?

2. nachtvliinder

nachtvliinder Fanatiek lid

Sep 20, 2006
    2,823
    0
    0
    Mijn 2 Grote liefdes...hubbie en ukkie
    schiedam
    je mag niet filmen tenzij het je eigen grond is, en aangezien het een parkeerplek betreft dus ook anderen gefilm wordt mag dit niet!

als ik jou was zou ik even bellen naar je woningstichting of dergelijke!

3. Zit er bij jullie een huismeester in de flat...?

Andrs idd ff contact opnemen met woningbouw...

4. sim

sim Niet meer actief

ik weet zeker dat dit niet mag, wij hebben jaren geleden gevraagd of we een bewakingscamera op mochten hangen, dit ivm overlast en vandalisme, ivm privaci mag dit niet op openbare grond gericht zijn, bijv wel op een inrit van eigen grond, maar anders moet je dit aanvragen.

als je er geen lekker gevoel bij heb, zou ik dit zeker navragen of dit wel aangevraagd is.

trouwens raar, waarom zou deze persoon dit doen?

5. Kaatje85

Kaatje85 VIP lid

Jul 14, 2006
    35,431
    47
    48
    Female
    Zuid-Holland
    Vind het ook een beetje vreemd.. zou ook even contact op nemen met de woningstichting of een wijkagent.

liefs kaatje

6. Elmo

Elmo Niet meer actief

Vreemd zeg... Rare mensen inderdaad...tenzij ze een goede reden hebben voor die camera natuurlijk. Vraag het even na inderdaad..misschien hebben ze wel toestemming?

7. Mamavyas

Mamavyas Fanatiek lid

Mar 22, 2006
    2,691
    0
    36
    utrecht
    Mijn oude buren hadden ook een beveiligingscamera hangen. Dit was voornamelijk tegen vandalisme en diefstel. Camera hing in de slaapkamer gericht naar parkeerplek. Niemand die daar wat over zei. :(

Een keer heeft de buurman een jongeman gepakt. Hij heeft beelden van deze jongeman waarop is te zien dat hij zijn auto inbreekt en zijn radio meeneemt.

Gelukkig dat ik daar niet meer woon.

8. Lintje

Lintje VIP lid

Oct 9, 2006
    6,218
    1,423
    113
    Nederland
    Naar de woningbouw bellen en anders die camera pikken ;)

9. Josien

Josien VIP lid

Jun 27, 2006
    9,956
    5
    38
    Female
    Loonadministrateur
    Noord-Brabant
    Ik denk inderdaad ook dat het niet mag, maar ik vraag me altijd wel af wat erop tegen zou zijn. Bij ons hebben ze (toen we nog op de flat woonden) ook een keer ingebroken in onze auto die op de parkeerplaats beneden stond. Ze hebben toen het hele paneel uit de auto gebroken om bij de radio te komen. Ik weet niet hoor... maar ik zou het toch fijn vinden als iemand het gefilmd zou hebben.

Ik heb er persoonlijk ook niet zo'n moeite mee als er een camera gericht zou zijn op de parkeerplaats. Ik weet wel dat het niet mag, maar ik heb ook niets te verbergen. Het zou iets anders zijn als ze een camera op mijn huis gericht hadden ;).

Groetjes,
    Josien

10. Deb

Deb VIP lid

Jul 19, 2005
    7,394
    0
    0
    Noord- Scharwoude
    tuurlijk is het fijn dat er gefilmd wordt wie je autoradio gejat heeft
    maar je kan het niet aandragen als bewijsmatriaal
    omdat je idd alleen mag filmen op je eigen terrein dus geen openbare gelegenheden zoals een parkeerterrein

het mag dus niet :) en ik denk ook niet dat de woningbouw hier iets mee doet
    denk dat je beter een wijkagent kan influisteren over dit fenomeen

succes

11. taliaa

taliaa VIP lid

Mar 2, 2007
    16,076
    2,220
    113
    Brabant
    thnx meiden voor de reacties..
    tja wat ik er op tegen heb? Dat is dat het een beetje aparte mensen zijn, zij hebben bijv toen wij net hier woonden, meteen geklaagd over geluidsoverlast terwijl wij toen 3 dagen van huis waren geweest (haar woorden waren: we hebben het nu een paar dagen aangehoord. tja dat kon dus niet) En toen hebben ze meteen een officiele klacht naar de woningbouw gedaan... En die stelde ons in het gelijk, en nu praten ze helemaal niet meer tegen ons. Nog geen hoi als we samen in de lift staan, terwijl wij dat wel doen..

Nou goed, ik vind het geen fijn gevoel dat die mensen een camera hebben hangen, ze zijn zooooo nieuwsgierig...
    Mja, ik zal eens kijken wat oom agent er op te zeggen heeft. maar ik vind dat ik eigenlijk eerst bij de buren zelf moet gaan vragen waarom ze het doen, mja..

grtjs en bedankt!

12. Renate28

Renate28 Fanatiek lid

May 22, 2006
    3,334
    0
    36
    Of een flinke steen er tegenaan! :p

13. Josien

Josien VIP lid

Jun 27, 2006
    9,956
    5
    38
    Female
    Loonadministrateur
    Noord-Brabant
    Kan ik me dan zeker ook voorstellen... ik zou het inderdaad gewoon eens voorleggen aan een bewonersvereniging, huurstichting of politie...

Groetjes,
    Josien

14. mvamberenkeenan

mvamberenkeenan Fanatiek lid

Mar 29, 2007
    3,135
    0
    0
    Assistent-aangiftemedewerkster
    Assendelft
    Volgens mij is dit schending van de privacy en doet hij iets illegaals, dus ik zou het wel melden als ik jou was.

15. noura

noura VIP lid

Apr 27, 2006
    8,819
    0
    0
    tja het zal wel nieuwsgierigheid zijn.

maar ik moet eerlijk zeggen dat ze afgelopen jaar al meerdere keren een schroef in onze autoband hebben gedraaid, endat wij er ook over zitten te denken een camera op te hangen. en als het niet geld als bewijsmateriaal, dan kunnen we wel wat anders met die informatie :)

16. hoi misschien niet t antwoord wat je hoopt maar het ligt eraan om wat voor reden ze t doen.
    bij mijn vriend was er 2 keer ingebroken in zijn auto en de 3e keer is zelfs zn hele auto gejat...hij heeft toen ook een camera op de parkeerplaats gericht...dus ja t mag wel! de politie gaf dit namelijk zelf als tip. als ze t doen om jullie lastig te vallen is t een ander verhaal natuurlijk...

liefs marieke

17. Veraenroy

Veraenroy Fanatiek lid

Apr 2, 2006
    3,019
    0
    0
    Wij hebben precies het zelfde aan de hand met onze buurman, en we zijn ook bezig met huisuitzetting. Het hangen van een camera na een openbare ruimte wordt gezien als stalken. Wij zijn hiervan aangifte moeten gaan doen bij de politie.

Share This Page