Afte of verstandskies

Discussie in 'De lounge' gestart door Kaala, 18 feb 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Kaala

Kaala Fanatiek lid

10 okt 2012
    2.672
    0
    36
    NULL
    NULL
    2,5 jaar geleden vertelde mijn tandarts "trots" dat mijn verstandskiezen aan het doorkomen zijn. Nu zijn ze nog niet door..Hoera.

Ik heb nu sinds een kleine week pijn naast mijn linkerkies (helemaal aan de achterkant, waar mijn verstand dus doorkomt) het doet pijn als ik er mee hap, geen echte pijn maar wat zeurderig, alleen als ik erop/ermee bijt. Het is niet de kies, maar dus echt de plek. Nu keek mijn partner even en hij zei dat het op een afte leek. Kan dat..Een afte op een..verstandskies?

Het is in ieder geval irritant en vraag mij af hoe ik er vanaf kan komen :D

2. Henrieke1984

Henrieke1984 Niet meer actief

Het kan van de kies komen.
    Mijn zoontje had dit toen zijn 1e 4 kiezen kwamen, het leek net als vochtbultjes met iets hards in het midden wat je heen en weer kon duwen en ook nog eens allemaal te gelijk.
    Een plek was zelfs gewoon blauw, toen zijn we naar de tandarts gegaan en die heeft het na gekeken en foto's gemaakt, en het waren van zijn kiezen.
    Nu nog 4 kiezen te gaan en nog geen plekken maar wel verschrikkelijk veel pijn.

3. Marleen31

Marleen31 Fanatiek lid

5 aug 2011
    2.586
    475
    83
    NULL
    Noord Holland
    Heb ik ook gehad met het doorkomen van een verstandskies. Het werd zo erg dat ik de tandarts had gebeld. Hij zei dat het tandvlees soms in de weg zit, de kies duwt dan als het ware het tandvlees opzij en dat kan pijnlijk worden. De tandarts heeft het "overtollige" tandvlees weg gesneden zodat de kies door kon komen.
    Hopelijk zal het bij jou meevallen!

Deel Deze Pagina