ik vind het belachelijk.. hier kost een vrijgezellendag de laatste keren zelfs al snel 100 euro (en voor mijn man zelfs meer) dus vind het echt niet duur.. en omdat je de mensen niet kent... is juist leuk om elkaar zo te leren kennen en dan elkaar op de bruiloft weer te spreken..
nee dan is het een heel ander verhaal. Ik denk dat de meiden die antwoorden het ook hebben over mensen zonder sociale fobie en die gewoon een smoesje bedenken waarom ze niet willen komen. Asl het je zusjes zijn weet ze vast wel of ze een sociale fobie hebben toch? En als zusjes zou je ook de waarheid kunnen zeggen en ik heb het idee dat de zusjes dat niet doen maar een smoes bedenken. Draak ik kan jou dus voorstellen dat jij niet heenging maar voor de zusjes en nichtje geld dat ik het maar jammer vind en ik kan me voorstellen dat je erg teleurgesteld bent
Ik ga ook niet mee naar het vrihgezellenfeest van mijn zus.Ik heb sinds kort een nieuwe baan en omdat er dan verschillende mensen nog vakantie hebben kan ik geen vrij krijgen.Ik ga waarschiijnlijk wel s Avonds mee uit eten maar overdag gaat gewoon niet.Ik heb dat aan mijn zusje verteld en ze snapt het wel hoewel ze het wel jammer vind.
Dat geen vrij krijgen gedeelte kan ik nog in komen, daar kunnen ze misschien echt niets aan doen. Maar wel belachelijk dat ze in eerste instantie zeiden dat ze 50 euro gewoon te duur vinden... Ik bedoel kom op, ja gaat toch maar 1 keer trouwen als t goed is? Wat is de volgende stap, dat ze niet naar de bruiloft komen omdat het cadeau zo duur is?
Ik ken je zusjes natuurlijk niet en weet ook niet wat hun redenen zijn. (Misschien kun je dat gewoon heel direct rechtstreeks aan ze vragen?). Maar dat iemand het te duur vindt, kan ik me wel weer heel goed voorstellen. Ik heb ook een keer een vrijgezellenfeestje af moeten zeggen, omdat ik dat geld ècht niet kon missen die maand. Moest de eindje al aan elkaar knopen en had schulden e.d. Ik wilde wèl heel graag mee, maar had het geld eenvoudigweg niet. En dat jaar had ik 3 vriendinnen die gingen trouwen en dus 3 van die feestjes. Uiteindelijk heb er eentje toch maar zelf betaald (voor mijn beste vriendin). Voor de tweede kreeg ik geld van mijn ouders. En de derde daar kon ik dus echt niet mee naartoe. Hoe lullig ik het ook vond... Maar als je inderdaad het idee hebt dat ze gewoon geen zin hebben of liegen over de reden dat niet meegaan, kun je ze daar toch gewoon rechtstreeks naar vragen ?
ik vind het vooral heel jammer voor je! Toen ik mijn vrijgezellenfeest had wist ik van niets, ik werd verrast en iedereen was er! heb de hele dag+avond+nacht geen geld gezien want alles was geregeld. dat was echt heel fijn! Ik vind 50 euro wel veel geld en voor mij zou het een struikelblok kunnen zijn. máár.. als iemand anders dan voor je wilt betalen is dat toch opgelost? en ik zou, als ik echt niet zou kunnen komen, het netjes oplossen. dus mijn excuses aanbieden en uitleggen waarom het echt niet kan. of toch mee organiseren ofzo, zodat je toch nog aandeel erin hebt gehad.
Je hebt altijd zulke mensen er tussen zitten. Had ik ook bij mijn vrijgezellenfeest. Ik snap die mensen niet, ik voel me naar vriendinnen, afgezien dat het gewoon leuk is, ook soort van verplicht, juist omdat je weet hoeveel plezier je er iemand mee doet. Aan de andere kant vind ik het ook een beetje raar dat degene die het organiseer aan jou vertelt hoe duur het is en waarom mensen niet komen enzo, het is ook haar taak om jou er een goed gevoel bij te geven, en zoiets hoort toch ook een beetje 'geheim' te zijn ofzo. Anyway, geniet ervan, dan maar met iets minder mensen toch
Nou, ik vind dat wel heel kort door de bocht hoor. Als iemand trouwd en zèker je zus, koop je over het algemeen al een duurder kado. Dan komt daar de vrijgezellen avond nog bij...Niet iedereen kan zo veel geld missen (reken mezelf daarbij) en zou ook niet blij zijn met een extra uitgave voor een vrijgezellenavond, ookal is 50 euro inderdaad niet duur, zeker als je het even snel zegt Ik denk ook dat je nichtje het te duur vind en zich er met een smoes vanaf probeert te maken. Van je zusjes begrijp ik het inderdaad niet, aangezien je moeder het wil betalen. Lijkt me een beetje gek dat ze bèiden geen vrij kunnen krijgen (of werken ze bij hetzelfde bedrijf?)
Is het bij je opgekomen dat je zusjes misschien je vrijgezellen feest wilde organiseren? En zich nu aan de kant gezet voelen door zomaar een nichtje en een vriendin? Het is hun zusje dat gaat trouwen, ze willen er vast gewoon bij zijn... Ik zou zeggen praat eens met elkaar... praten, gewoon met elkaar zonder moeders, schermen, nichten of wat dan ook ertussen...
Ik vind het helemaal niet raar. Persoonlijk ben ik niet van de vrijgezellenfeestjes. Ik vind ook niet dat je iemand kan "verplichten" om er bij te zijn. Tegenwoordig hoor ik al bedragen van 150 euro. En 50 euro is toch 50 euro. Zeker als je niet op dit soort dingen zit te wachten. Ik ben ook wel eens gevraagd en ben gewoon eerlijk geweest; ik heb er geen zin in, en ik vind het zonde van mijn geld. Wel lullig, maar welk zo eerlijk. Vorig jaar zijn in 4 weken tijd mijn nicht én neef getrouwd. 2 x kleding gekocht (je wil toch niet in hetzelfde jurkje komen) 2x kado a 50 euro per paar en dan had ik ook nog naar 2 vrijgezellenfeestjes moeten gaan a 125 euro per stuk.
Je hebt gelijk, maar aan de andere kant je kan niemand dwingen ergens bij te zijn. Als ze niet willen/kunnen dan toch lekker niet? Ik zou me daar dus echt niet druk over maken. Je gaat trouwen! Geniet ervan! Dan maar een leuk feestje met je vriendinnen!
Het gaat er toch niet om of JIJ er zin in hebt?! Zoiets doe je toch vooral voor de toekomstige bruid? En als je om iemand geeft dan heb je dat er gewoon voor over. Sorry hoor, maar zo'n soort "ikke ikke ikke" mentaliteit word ik echt niet goed van. En qua geld: er is een groot verschil tussen het geld echt niet KUNNEN missen en niet WILLEN missen. Ik heb vroeger toen ik nog studeerde en geen rooie cent had op water/brood+suiker geleefd om tóch naar het feest en huwelijk van een goede vriendin te kunnen gaan. De Lieverd had tranen in haar ogen dat ik was gekomen, zo blij was ze, dáár doe je het toch voor!!!!!
Hmm ja maar als iemand dat nu van mij zou vragen, zou ik het ook niet hebben! Hoe graag ik ook zou willen.
Naja ik be dus ook niet van de vrijgezellenfeestjes en zeker niet met strippers een tocht naar de wallen/striptent. Dan ga ik echt niet mee hoor,wie het ook is.
Ik vind het heel vreemd en getuigen van egoisme dat je zusjes niet mee gaan. Welke prijs het dan ook was geweest. Ik snap dat 50 euro voor de 1 meer is dan voor de ander maar dat moet toch wel op te brengen zijn. Ik heb laatst een vrijgezellenfeest gehad van 380 euro pp. En dan ook nog 2x omdat mijn man met de mannen meeging en daar heb ik ook niet over getwijfeld omdat het gewoon belangrijk is voor het bruidspaar!
ik geef jou aan de ene kant gelijk, ik zou ze opbellen en zeggen als je geen zin hebt om te komen dan blijf je maar lekker weg. wss heb je dan wel het risico dat je het alleen erger maakt en dat het zelfs tot zover kan komen dat er ruzie ontstaat en jij dus je bruiloft zonder je zussen kan vieren.... daarom zou ik zoiets hebben van als je niet komt blijf je lekker weg... er niets van zeggen, je kan natuurlijk wel zeggen dat je het heel erg spijtig vind dat zij "als jou zussen" niet eens aanwezig zullen zijn op haar vrijgezellenavond maar dat het hun eigen keus is (vrijf het er maar gewoon in dat jij als zus wel zou komen gewoon om hun een plezier te doen,,, beetje schuldgevoel opwekken kan geen kwaad ) ik ben zelf ook niet zo'n fuifbeest. maar moest mijn schoonzus (heb alleen maar broertjes) zo'n feestje geven zou ik zeker gaan, gewoon uit respect voor haar! mocht het nu een gewone vriendn zijn (die ik niet zo heel vaak zie ofzo) dan zou ik mss ook niet gaan...maar dan zou ik wel de eerlijke reden geven.. en niet zeggen dat ik geen vrij kan krijgen ofzo.
Tegenwoordig is 50,- geen geld voor een vrijgezellenfeestje. Ik heb zelf wel eens een feestje van 150,- en 100,- gehad en dan doe je nog "normale" dingen. Maar dat je zusjes niet komen dat vind ik niet kunnen. En al helemaal niet als je moeder het ook nog eens voor ze wil betalen!
Je kunt nu eenmaal niet van mensen verwachten om er bij te zijn. Zeker niet als je dingen moet gaan doen op zo'n dag, wat nergens over gaat. Ja sorry en dan ben ik een beetje bot misschien, maar op vrijgezellefeestjes gaat meestal ook nergens over.... Au, ja ik weet het. Maar dat is mijn mening. Gelukkig begrijpen de mensen op wie ik niet op het vrijgezellige feestje (feestje met opblaaspoppen en van dat soort dingen) ben verschenen, het goed. Belangrijk vind ik het dat je er op de trouwdag zelf bent en er dan een leuk feestje van maakt!
Gelukkig heb ik in mijn vrienden- en kennissenkring geen mensen die ooit een vrijgezellenfeest met opblaaspoppen, wallenbezoek, strippers oid zouden organiseren want dat lijkt me ook echt niks .