(Ik weet niet of ik hier namen mag noemen dus vandaar EM 1 en 2, het is wel een beetje lastig lezen, ik heb het aan het eind proberen samen te vatten) Vorig jaar zat ik het hele jaar bij EM1, tot begin dit jaar ik automatisch werd overgenomen door EM2 zonder toestemming van 1 van ons, gewoon zomaar.. Als goedmaker heeft EM2, 2 maand onze rekening betaald (vondt ik trouwens echt heel erg netjes) Toen we weer terug werden gezet was onze rekening opeens verhoogd van 125,- naar 168,-, weer een foutje die pas deze maand weer goed is gemaakt door EM1. Dus al die maanden teveel betaald, krijg ik aan het eind van het jaar terug. Nou heb ik 1 maand niet betaald, gewoon het is niet goed gegaan Terwijl het geld er gewoon de hele maand op heeft gestaan. Nou heb ik 2 weken geleden gebeld dat ik deze maand geen geld had en dat ik het iets later over wou maken, dat was geen probleem zeiden ze toen. Ik heb het dus netjes op 30 juni overgemaakt, volgens de callcentermedewerker was het nog 336,-, maar goed ik alles overmaken en daarnaast van deze maand 125,-. In totaal 461,-. Op 2 julli krijg een aanmaningsbrief binnen van een icassobureau namens EM1, of ik nog 193,- euro over wil maken. 168,- + 25,- aan administratiekosten. Dus ik zei ik heb 336,- overgemaakt. Toen zei ze, dat houd EM1 als tegoed, want je hoefde maar 168,- over te maken en dat heb je niet gedaan. Dus moet je nou 193,- over maken. Die 336 euro wordt verrekend met toekomstige rekeningen Dat is gewoon iets van 3 maand!!! En ze weigeren om die 336,- te verrekenen met die 193,- En normale bedrijven hebben toch ook de regeling dat als de brief het geld kruist, de aanmaning mag worden verscheurd!!:x In totaal ben ik dus deze maand in plaats van 125,- aan energiekosten, 654,- kwijt:x Dat is toch niet normaal voor 1 maand achterstand. Ik hoef dan de komende 3 maanden wel niet meer te betalen, maar dat geld heb ik ook niet zomaar ff. Ik heb nu al 461,- overgemaakt, ze doen het er maar mee, ik heb niet meer!! Iemand een idee of dit mag?? En anders ben ik het mooi kwijt?? Mochten er wel namen bij mogen staan in het bericht zeg dit dan ook even, doe het namelijk met alle plezier (1 maatschappij waar ik zeer tevreden over ben, echt top!! En 1 maatschappij @#$%^)
Wow klote zeg Wij hebben ooit ook problemen gehad. Hadden energie via een partner van de woningbouw. Maar blijkbaar werd die na 6 maand overgenomen door een andere maatschappij. Toen wij dus na nog eens 6 maand(12 maand dus, precies het aflopen van het contract) verhuisden en overstapten naar de Nuon kregen we een dubbele boete voor contractbreuk! Wij hadden immers een jaarcontract:S We wisten niet eens dat de boel was overgenomen, nooit een nieuw contract gezien. En maar betalen en betalen en betalen. Nooit een excuses gehad....Schijtinstanties. Ik blijf gewoon bij de Nuon...Hoef dat gezeik van overstappen en boetes niet meer.
Nou ik ben zowiezo weg bij deze maatschappij, ik moet meer dan 5x zoveel betalen. Daarbij ben ik nou zowiezo een emotioneel wrak, want of ik moet ongesteld worden of ik ben zwanger en dat weet ik nog niet dus ook daar de zenuwen nog voor. En echt alles gaat mis vandaag. Dus heb zowiezo een rotdag! Wou het gewoon ff van me afschrijven. En weet ook niet wat ik er mee moet, zou niet weten hoeveel kosten er nog bij op komen, heb tot nu toe 25 administratiekosten, maar wat daarna komt Maar idd als je eenmaal goed zit kun je beter volgens mij gewoon blijven zitten waar je zit, maar had er ook niet voor gekozen om over te stappen ben gewoon gegaan. En later weer terug gezet alleen dan duurder.. Hé, zit er ff doorheen.
ik heb het 3 keer gelezen maar snap er niks van sorrie zal wel door mijn oorontsteking komen. heb geen advies voor je. maar mij lijkt dat er iets niet helemaal klopt. kan je niet naar het buro voor rechtshulp gaan om ernaar te laten kijken ofzo?
Nou ik zit nou in het laatste jaar van Juridisch medewerker. Maar volgens mag dit echt niet en ik heb net al gebeld met de organisatie waar het incassobureau bij aangeloten is en die gaat het nou bekijken en eventueel verder oplossen, maar die vonden het ook niet kloppen. Even nog in het kort, Ik had een achterstand van 168,- en de rekening van deze maand van 125,-, nou had een medewerker 2 weken geleden verteld dat ik niet een achterstand had van 168,- maar van 336, achteraf bleek dit niet te kloppen. Maar ik heb wel 461,- over gemaakt. Nou kreeg nadat ik had overgemaakt een aanmaning met die 168 + 25 administratiekosten, nou willen ze dat ik dat ook nog over maak en dan houden ze die 336,- als tegoed. In totaal meer als 600 euro in plaats van 125 (Ik weet niet of het zo duidelijker is, maar heb het geprobeerd wat duidelijker uit te leggen. komt ook door al die cijfertjes haha)
Dat gebeurde bij ons dus ook. Zo van de ene naar de andere gezet. En toen wij netjes na 1 jaar overstapten moesten we boete betalen vanwege contractbreuk omdat we nog maar 6 maand in ons contract zaten. Waren ze blijkbaar overgenomen halverwege