Hallo mama's! We hebben al een dochter, en ons zoontje is op komst. Alleen zit ik met een probleempje, sinds een hele tijd lijkt het net of alles heel erg belangrijk is voor hem (behalve mijn zwangerschap) Er moeten een aantal zaken worden geregeld voordat de kleine komt, ik ben nu bijna 35 weken. Maar meneer wil niet mee winkelen, en helemaal niet meekijken voor een geboortekaartje ofzo. Hij neemt me niets uit handen. Ook het huishouden valt me heel erg zwaar. ALLES doe ik alleen. Zelfs het verfwerk heb in mijn eentje opgelost. Nu vraag ik me af wat ik moet doen. Gisteren had ik ruzie met hem, ,daar kwam in uit dat hij introvert is (naar binnen toe) Hij werkt voornamelijk in de IT branche en werkt in de avonden door. Nu weeti k niet meer wat ik doen moet. Als ik hem dit vertel snapt hij het niet. hij heeft de lijst niet afgewerkt wat hij had beloofd en ik.. ik loop op de eindjes. Hij is verder echt heel erg lief, begrijp me goed. MAAR ik weet wel, dat ik dit niet meer wil. WAT kan ik doen zonder al te dominant over te komen.
Phoe, dat valt nog niet mee zeg! Allereerst denk ik dat het heel belangrijk is dat er een goed gesprek komt. Jij kan gewoon niet alles meer zelf doen! Je moet gaan genieten van je zwangerschap en al helemaal niet op je eindjes lopen. Stel je eerst eens de vraag waarom hij jouw alles alleen laat doen. Is dat omdat je hem onbewust veel uit handen neemt, omdat hij het niet zo doet zoals jij alles doet? Begrijp mij niet verkeerd hierin, maar veel vrouwen doen dat automatisch. Een man kan dan denken dat het voor jouw allemaal niet zo zwaar is of dat hij de dingen toch nooooooit goed kan doen. Ik denk dat je in een gesprek moet aangeven dat het zo niet langer gaat, dat hij dingen over moet gaan nemen, omdat het lichamelijk niet meer op te brengen is. Maak een taakverdeling in wat jij doet en wat hij doet. De dingen die hij doet, moet je een beetje loslaten. Ben daar ook niet te kritisch in. Ga zijn taken dan ook niet overnemen en zeg ook tegen hem als hij eens een keertje wat liefs voor je doet of overneemt. Mannen vinden het ook fijn als je ze complimenteert als ze wat doen. Praat vooral niet in verwijten! succes meis!
Heey! bedankt voor je snelle antwoord! Dat zei hij ook: ,, Ik doe toch niets goed'' KLOPT als een bus (schaam!) Ik heb altijd commentaar op zijn manier van iets doen. Dat geld ook voor winkelen.... hij is na twee uur chagie. Ik wil gewoon dingen met hem samen doen. Misschien moet ik deze dingen maar eens gaan bespreken. Dit is al langer in onze relatie.. Ik laat hem niet blijken dat ik erg blij met hem ben, maar toch de dingen graag wat anders zie.. Het is verder een super super papa! Bedankt voor je antwoordt.. het zet me direct aan het denken! x
Deze tip heeft geholpen! haha, ik zag het een beetje zwart! maar we gaan morgen lekker winkelen... pfttt, het ligt denk ik gewoon aan de hormonen. X
Hoi meis, Zie nu pas dat je al gereageerd had op mijn antwoord! Wat fijn dat ik je aan het denken heb gezet, weer een goede daad verricht haahhaha... Ik hoop dat het iets zal veranderen en dat jullie het leuker gaan krijgen met z'n tweetjes. En ach...die rothormonen, praat me er niet van. Bij mij zijn ze gelukkig weer weg.....Nog even volhouden. Groetjes, Zonnestraal