Hoi, Onze zoon is gestopt met de ritalin om te kijken hoe het gaat zonder. Nu heeft hij de hele tijd woedeaanvallen en is enorm druk. De kinderpsychiater vertelde dat ik zo kan stoppen,maar ik vind hem nu toch wel enorm heftig.... Heeft iemand hier ervaring mee? Groetjes charlie
Van Ritalin hoeft je zoon niet af te kicken.. Hoevaak gebruikte hij ritalin? Het kan ook zijn dat hij (en jij) met zijn "gewone" gedrag en gedachtengang geen raad weet?
Ritalin bouwt geen spiegel op in het bloed en daarvan hoef je dus ook niet af te kicken of langzaam af te bouwen. Wel ga je natuurlijk de ADHD in alle heftigheid terugzien, als je stopt met ADHD. Woede-aanvallen horen erg bij (o.a.) ADHD, dus ik zou denken dat dat nu aan de hand is.
Als het drukke gedrag en woede aanvallen al die tijd onderdrukt zijn met ritalin dan is het toch niet gek dat het nu in alle hevigheid weer terug keert? Oftewel dat was allemaal al aanwezig maar werd onderdrukt, dus zonder de ritalin word het niet meer onderdrukt en is het gewoon weer aanwezig....... Misschien dan toch verstandig om dit met de arts te bespreken?Misschien is het niet de tijd om te stoppen met de ritalin.