afkikken van de ritalin?

Discussie in 'Schoolkinderen en pubers' gestart door charliebradbury, 22 apr 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. charliebradbury

charliebradbury Bekend lid

14 okt 2013
    986
    54
    28
    Hoi,

Onze zoon is gestopt met de ritalin om te kijken hoe het gaat zonder.
    Nu heeft hij de hele tijd woedeaanvallen en is enorm druk.
    De kinderpsychiater vertelde dat ik zo kan stoppen,maar ik vind hem nu toch wel enorm heftig....

Heeft iemand hier ervaring mee?

Groetjes charlie

2. loetje

loetje VIP lid

6 jun 2006
    7.445
    1.843
    113
    Van Ritalin hoeft je zoon niet af te kicken.. Hoevaak gebruikte hij ritalin? Het kan ook zijn dat hij (en jij) met zijn "gewone" gedrag en gedachtengang geen raad weet?

3. charliebradbury

charliebradbury Bekend lid

14 okt 2013
    986
    54
    28
    Hij gebruikte het nu een jaar vier tabl van 5 mg op een dag.

4. raspberry

raspberry Niet meer actief

Ritalin bouwt geen spiegel op in het bloed en daarvan hoef je dus ook niet af te kicken of langzaam af te bouwen.
    Wel ga je natuurlijk de ADHD in alle heftigheid terugzien, als je stopt met ADHD. Woede-aanvallen horen erg bij (o.a.) ADHD, dus ik zou denken dat dat nu aan de hand is.

5. Lexie74

Lexie74 VIP lid

14 sep 2006
    9.364
    200
    63
    Vrouw
    loonadministratrice
    nop
    lijkt me logisch dat hij nu dus drukker is dan mét ritalin. je weet toch wta ritalin met adhd doet?

6. loetje

loetje VIP lid

6 jun 2006
    7.445
    1.843
    113
    Maar hoe verdeelde je deze dan?

7. horselover

horselover Fanatiek lid

24 aug 2008
    2.518
    1
    0
    Als het drukke gedrag en woede aanvallen al die tijd onderdrukt zijn met ritalin dan is het toch niet gek dat het nu in alle hevigheid weer terug keert?
    Oftewel dat was allemaal al aanwezig maar werd onderdrukt, dus zonder de ritalin word het niet meer onderdrukt en is het gewoon weer aanwezig.......
    Misschien dan toch verstandig om dit met de arts te bespreken?Misschien is het niet de tijd om te stoppen met de ritalin.

Deel Deze Pagina