Vrijwel direct bloedverlies met minipil

Discussie in 'Anticonceptie' gestart door ciprilla, 17 jun 2021.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. ciprilla

    ciprilla Fanatiek lid

    1 apr 2014
    3.660
    2.008
    113
    Vrouw
    Hoi,

    Ik ben afgelopen maandagavond begonnen met het slikken van de minipil. Nu had ik op woensdagochtend al bloedverlies. Het zet niet flink door, maar ik moet wel een maandverbandje in doen. Ook vandaag nog steeds wat bloedverlies. Heb er geen buikkrampen bij.

    Is dit al een bijwerking van de minipil, wat ik wel bizar snel vind? Of is dit mijn eigen eerste menstruatie na de bevalling?

    Wie heeft dit ook gehad met de minipil?
     
  2. Randy2019

    Randy2019 Lid

    27 jun 2021
    19
    10
    3
    Vrouw
    Ik heb ervaring met de minipil.
    Het ging jaren goed, alleen ook ik klungel er de laatste tijd mee. Het is alleen helaas de enige pil die ik kan verdragen.
    Dat bloedverlies hoort erbij, en dat is ook erg vervelend.
    Het komt en het gaat wanneer het er zin in heeft :p
    Bloedverlies kan elke dag zijn, tot heel veel helderrood, tot dagelijks alleen bij het afvegen wat bruinverlies. En dan kan het ook zomaar weer weken/maanden wegblijven en dan ineens is het er weer. Soms komt het vloeien na enkele dagen weer terug. En je kan ook weken achtereen vloeien. Het verschilt per persoon hoe die er op reageert.
    Het kan een ideale pil zijn, maar ook een hele vervelende pil.
     
    ciprilla vindt dit leuk.
  3. Bloempjelief

    Bloempjelief VIP lid

    28 mrt 2020
    7.821
    6.990
    113
    Vrouw
    Ik heb heel veel bloedverlies gehad door de minipil. Ben daar dus ook weer heel snel mee gestopt. Voelde me erg lamlendig en het hield niet op. Na het stoppen, stopte het bloedverlies gelukkig ook. Ik begin er iig nooit meer aan!
     
  4. Fuddey

    Fuddey VIP lid

    6 okt 2015
    16.382
    12.678
    113
    Ik gebruik ‘m nu ruim 6 jaar, een combinatiepil mag ik niet, dus ik heb geen andere keuze. Ik moest wel echt even 3 maanden wennen, en ik heb een paar keer gehad dat ik weken bloedverlies had - toen gaf de gyn als tip even te stoppen met de pil en weer te starten zodra het bloedverlies gestopt was, dan natuurlijk tijdelijk extra voorbehoedmiddelen gebruiken. Dat resette het dan weer bij mij. Is in 6 jaar een keer of 3 nodig geweest, dus niet heel vaak.

    Ik weet alleen totaal niet wanneer ik een onttrekkingsbloeding zal krijgen, ik voel het niet aankomen en er is natuurlijk ook geen stopweek, dat is wel lastig soms.
     
  5. ellalovescoffee

    ellalovescoffee Niet meer actief

    Hier precies dezelfde ervaring. En inderdaad ook wat mij betreft: nooit meer.
     
  6. Kache

    Kache VIP lid

    11 jan 2012
    6.148
    1.070
    113
    Dat had ik ook. Na 10 wkn non-stop bloedverlies was ik er klaar mee. Vervolgens was ik 10 wkn niet ongesteld, voordat mijn eigen cyclus weer opstartte...

    Terugkijkend verbaasd het me niet. Ik had ook doorbraakbloedingen bij de gewone pil en heb zwaardere pil moeten nemen, maar ook die kon ik niet doorslikken zonder doorbraakbloedingen. Toen dit dus bij minipil en later bij mirena ook veel last van tussentijds bloedverlies.

    Ik heb zelfs nu met de koperspiraal tussentijds beetje bloedverlies :rolleyes:
     
  7. Koekie1

    Koekie1 VIP lid

    31 jul 2013
    5.629
    1.980
    113
    Vrouw
    Ik heb tussen mijn zwangerschappen de minpil geslikt en nooit een druppel bloed gezien.
    Voor mij dus een goede pil denk ik ;)

    Lijkt me heel erg vervelend al dat (onverwachte) bloed. Als dat aanhoudt zou dat voor mij wel een reden zijn om over andere anticonceptie na te denken.
     
  8. Mybrand2018

    Mybrand2018 Fanatiek lid

    22 apr 2018
    1.751
    883
    113
    Ik heb de mini pil nu en loop helemaal leeg

    De mirena 2x gehad en eerste 6 maanden aaneen bloed erna vrijwel niks meer

    Ben nu ook kijken wat beste is
     
  9. ciprilla

    ciprilla Fanatiek lid

    1 apr 2014
    3.660
    2.008
    113
    Vrouw
    Bloedverlies na het beginnen heeft 4 dagen aangehouden. Viel dus wel mee. Na 1.5 week begon mijn menstruatie door te zetten, deze was erg licht, dus ook fijn. Dacht ik de juiste pil te hebben, verder weinig klachten. Tot ik depressiesymptonen kreeg.. gelukkig had ik dit redelijk snel door en legde ik het meteen in verband met de pil. Meteen gestopt en na 3 dagen waren deze klachten weg. Nu voel ik me weer happy en gebruiken we condooms. Voor mij nooit meer de minipil!
     
  10. Cobon

    Cobon VIP lid

    27 jun 2020
    7.024
    7.342
    113
    Vrouw
    Een paar jaar geleden begon ik met de minipil. Toen heb ik 6 weken geloof ik minimaal bloed verlies gehad en daarna helemaal nooit meer wat (heel fijn).

    Nu slik ik sinds mei (na zwangerschap) weer de minipil en het is een ramp. Ik blijf maar vloeien, heb constant menstruatie pijn en ben volgens mij gewoon ongesteld door de pil heen inclusief pms e.d.

    Hele verschillende ervaringen dus. Ik zou even doorzetten als ik jou was, minstens een paar maanden, dat advies kreeg ik destijds ook van de huisarts.

    Ik ga nu wel aan de bel trekken, want op deze manier kan ik net zo goed geen pil slikken.
     

Deel Deze Pagina