Hallo, Wie kan mij advies geven; Bij mijn eerste zoontje (nu 2 jaar) heb ik moeite gehad met de bv. zl wilde de eerste 4 dagen niet drinken en kraamzorg kwam toen pas met het idee om te kolven (ik als leek vond het allemaal prima) Gevolg.. bv nooit op gang gekomen. Nu is ons meisje 4 dagen.. ze drinkt vanaf het begin al super goed Maar sinds 2 dagen heeft ze een paar uur per dag (nou ja meestal nacht) dat ze uren lang wil drinken.. steeds heel even.. dan slaapt ze weer Als ik haar verschoon oid en daarna opnieuw aanleg gebeurd hetzelfde. Prikkelen dmv voetjes, handjes etc reageert ze amper op. Leg ik haar weg als ze slaapt huilt ze om meer. Dit gaat dan een hele tijd door. Maar toch heb ik niet het idee dat ze te weinig krijgt.. ze spuugt regelmatig wat melk terug. de rest van de tijd is ze elke keer tevreden en slaapt ook heel goed tussendoor. Ze is de eerste 2 dagen 270gram afgevallen (8%) maar nu in 2 dagen weer 80 gram aangekomen. Wat kan het zijn waardoor ze zo gaat "clusteren" als ik het zo kan noemen. En hoe voorkom/verkort ik dit? Mijn man is veel weg voor zijn werk en met ook nog een rondrennende peuter moet ik echt wat langer als 2 a 3 uurtjes per nacht slapen.
Hoi wat je kindje laat zien, is normaal gedrag. Vaak hebben baby's een omgekeerd dag-nachritme. Dit gaat vanzelf omkeren. Voor nu kan ik alleen zeggen, geef eraan toe en blijf voeden op verzoek. Vraag evt. iemand die je thuis kan helpen met je andere kindje. Groetjes Saskia