"Zo hoort een eierstok eruit te zien."

Discussion in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' started by Belle, Jan 24, 2007.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Belle

Belle Fanatiek lid

Nov 7, 2005
    1,380
    1
    0
    Verpleegkundige, columniste
    Amsterdam
    Zondag ongesteld geworden, gisteren CD3. En natuurlijk viel dat samen met de ochtend dat ik therapeutisch naar mijn werk zou gaan (ik zit in de ziektewet vanwege een depressie), met bandrepetitie in de avond en met het feit dat ik maandagavond gewoon een glaasje wijn teveel had gedronken. Maar Meneer Belle was toevallig vrij, dus we konden in ieder geval samen naar het ziekenhuis gaan.

Ik zag mijn arts-assistent diverse malen voorbij scharrelen, maar uiteindelijk werden we binnen geroepen door iemand anders. Een leuke, lange twintiger met een stralende glimlach en een smetteloze witte jas. Oh verdorie, een Schattige Dokter! Gynaecologisch onderzoek is nooit een feest, en zeker niet als je nog ontzettend menstrueert, waarom moet het nou ook nog een Schattige Dokter zijn die mijn bloederige toestand gaat bekijken? Waarom niet gewoon een Ouwe Tang, of een Lief, Meevoelend Buurmeisje? Met een diepe zucht trok ik mijn broek en mijn onderbroek uit.

Ik probeerde mijn benen nonchalant en ontspannen in de beugels te leggen terwijl het papier onder mijn blote billen opkreukelde. Tuurlijk, nonchalant en ontspannen, bij de gynaecoloog. Meneer Belle zag me klungelen met mijn lange vest. "Waarom trek je dat ding niet gewoon uit," stelde hij voor. "Nee!" antwoordde ik,"Ik heb dat vest psychologisch heel hard nodig."
    Schattige Dokter richtte de lamp genadeloos op mijn kruis en pakte een eendenbek. Ik trok mijn vest wat strakker om me heen en ik kneep Meneer Belle in zijn hand.

Het uitstrijkje was gelukkig snel voorbij, en het apparaat voor de inwendige echo zag er een stuk minder bedreigend uit dan de eendenbek. "Ik ga je nog één keer aanraken," waarschuwde Schattige Dokter. En toen verscheen er een baarmoederachtige vorm op het scherm. "Kijk, dat witte is allemaal menstruatiebloed dat er nog uit moet," legde Schattige Dokter uit, "En dit is een eierstok. Zie je al die zwarte stippen? Dat zijn eitjes die aan het rijpen zijn. Zo hoort een eierstok eruit te zien. Laten we de andere ook nog even bekijken."

Ik staarde ademloos naar het scherm. Wauw! Mijn eigen baarmoeder en mijn eigen eierstokken. Wat mooi! Oh, en die andere eierstok zat ook helemaal vol met zwarte stippen, precies zoals het hoorde. Meneer Belle streelde mijn hand met zijn duim. "Best indrukwekkend," zei hij zachtjes.

Ik was heel blij dat ik me uiteindelijk weer aan kon kleden, maar ik was ook heel blij dat ik zomaar even mijn eigen binnenste had kunnen zien. Wat is het menselijk lichaam toch wonderlijk mooi. Wát de uitslag ook wordt, ik ben nu al blij met de ervaringen die het onderzoek heeft opgeleverd. Maar mag ik de volgende keer alsjeblieft een andere dokter voor al die inwendige onderzoeken? Eentje die niet zo Schattig is graag.

Belle.

2. Aldonza

Aldonza Fanatiek lid

Aug 16, 2006
    2,330
    0
    0
    Noord-Brabant
    Opnieuw heerlijk om te lezen....en ozo herkenbaar.....leuke dokters...altijd leuk, maar niet voor een inwendig onderzoek....
    Hopelijk een goede uitslag van het uitstrijkje. Wanneer moet je weer....(lees; wanneer kunnen we weer zo'n prachtig verhaal verwachten)?

3. Elvira

Elvira VIP lid

Oct 6, 2005
    7,494
    0
    36
    Lieve Belle,

Ondanks je depressie, vind ik je fantastich in je manier van schrijven en verwoording. Ik lig hier letterlijk achter mijn bureau te stuipen van het lachen. Het blijft wonderlijk om te zien, idd hoe de uitslag dan ook zal zijn.

Ik hoop dat je je snel weer een stuk beter voelt en wens je veel succes.

Liefs,
    Elvira

4. Belle

Belle Fanatiek lid

Nov 7, 2005
    1,380
    1
    0
    Amsterdam
    Meneer Belle moet nog één potje inleveren en op 1 februari krijgen we de uitslag van het oriënterend onderzoek. Spannend!

5. Aldonza

Aldonza Fanatiek lid

Aug 16, 2006
    2,330
    0
    0
    Noord-Brabant
    Ga voor jullie duimen dat het een mooie uitslag is. Orienterend onderzoek zei je? Hebben jullie ook al een samenlevingstest gehad (doet niet elk ziekenhuis hoor, dus hoeft niet). Ik vond het geweldig om door de microscoop de zwemmertjes van mijn partner te zien.....Wauwww, totally in love!

6. jolie

jolie Fanatiek lid

Oct 26, 2006
    2,089
    0
    0
    beveiliger
    vlaardingen
    Mooi verhaal alweer, nu hopen dat de uitslag ook goed is van je ventje. Ik heb altijd een oudere gyna maar de laatste 3 keer was er een staigere erbij, mannelijk. Geen leuke mannen gelukkig want het lijkt me ook niks als ze zo leuk zijn en dan tussen je benen gaat zitten.
    Ik vond het ook mooi hoe het er van binnen eruit ziet bij mij, en de visjes heb ik bij een ander onderzoek ook zien zwemmen en dat is ook heel geinig om te zien

7. Vlinderkind

Vlinderkind Niet meer actief

Ja, bijzonder hè, het zien van je eitjes en eierstokken etc.?! Ik vond het ook heel mooi (afgezien van de zeer onflateuse en genante houding waarin je ligt ;)).
    Ik vond dat ook een bijzondere ervaring. En dat het er goed uit ziet, is een goed teken. :)

8. Niet meer actief

wauw, leuk om te lezen zeg!mooi dat alles er goed uitzag...Ik ben me al geestelijk aan het voorbereiden, mag 1 maart terecht bij de gyn..
    Alleen jammer dat er vaak meerdere mensen bij moeten zijn, 1 gyn. is al erg genoeg...

9. Elmo

Elmo Niet meer actief

Ja meid...dat zijn dan je eitjes! Daar komt baby Belle uit (straks).
    Gelukkig zag alles er goed uit! Dat is een mooi begin!
    Elmo

10. Corina

Corina Fanatiek lid

Jan 25, 2006
    4,881
    0
    0
    Meneer en Mevrouw Belle zijn hier netjes geholpen. Met genoeg uitleg erbij. Wij helaas niet :cry:

Je hebt het wel heel komisch omschreven! :) Er kon bij mij ondanks de rotervaring, zeker wel een lachtje af.

11. Hope

Hope Fanatiek lid

Mar 1, 2006
    3,100
    0
    0
    Grappig omschreven Belle.
    Ik was gister bij de gyn, hij zelf is wat ouder.
    Maar een jonge knul, stagiaire, kwam me halen.
    Ik dacht: o nee, laat hem a.u.b. niet een echo doen.
    Maar gelukkig was dat niet nodig en ging ik met alleen een bloedprikbriefje naar buiten. poeh poeh, ;)

Ik hoop dat je snel zwanger zal zijn.

Liefs Hope

12. Niet meer actief

nou meid ik hoop ook dat je snel zwanger mag zijn en je schrijft echt geweldig leuk!

Dikke kus Swiggy

13. marittt

marittt Fanatiek lid

Jan 26, 2006
    1,153
    0
    0
    Hi Belle,

Phhh, dat is zwaar... een onderzoek door McDreamy (weet niet of je ook verslaafd bent aan Grey's Anatomy) Geweldige opmerking 'Ik heb dat vest psychologisch heel hard nodig' (en heel herkenbaar, ik heb mijn garderobe ook uitgebreid met lekker lange truien).

Maareh, therapeutisch naar het werk..? Wat voor werk doe je als ik zo vrij mag zijn? Anders kan je altijd nog een boek schrijven, wij zijn weg van je! Ik ga eens even speuren of ik nog meer mooie doeltreffende verhalen van Mevrouw Belle kan vinden ;)

Liefs, Marit

14. Niet meer actief

dr mc dreamy, mmm jammie!kan je niet gewwon een rok aantrekken tijdens zo'n echo/uitstrijkje?Die hijs je op en je voelt je misschien minder naakt?

15. marittt

marittt Fanatiek lid

Jan 26, 2006
    1,153
    0
    0
    Houden jullie je sokken altijd aan ha ha?

16. Niet meer actief

waarom niet?als het mooie zijn... 8)

17. marittt

marittt Fanatiek lid

Jan 26, 2006
    1,153
    0
    0
    het voelt alleen altijd zo raar met de sokken aan ha ha.

18. Belle

Belle Fanatiek lid

Nov 7, 2005
    1,380
    1
    0
    Amsterdam
    Ja potverdorie, daar kom je nou pas mee! :D

Ik ben trouwens in het dagelijks leven psychiatrisch verpleegkundige. Een prima baan om therapeutisch aan het werk te zijn als je depressief bent, kan ik je vertellen: Ik sta constant onder toezicht van een psychiater, een psychiater in opleiding en diverse verpleegkundigen. Hoe veilig wil je reïntegreren? ;)

McDreamy ken ik niet (de enige ziekenhuisserie die ik echt volg is House M.D.), maar ik zal hem eens googlen.

Oh meiden, ik ben best een beetje zenuwachtig voor de uitslag. Er is al een plan B, maar ik verheug me al zo lang op plan A: Een zelfgemaakte Baby Belle. Ik hoop nog steeds dat Meneer Belle en ik dat voor elkaar kunnen krijgen. En dat de baby zijn ogen krijgt...

En nog even dit: Ik ben altijd weer blij als ik lees dat jullie mijn verhalen herkennen, dat geeft me toch het gevoel dat ik niet voor niets op dit forum zit. Bedankt!

Liefs,

Belle.

19. Aldonza

Aldonza Fanatiek lid

Aug 16, 2006
    2,330
    0
    0
    Noord-Brabant
    Ik hou ook gewoon mijn sokken aan hoor (zoek ze er wel op uit, dat dan weer wel). Veel te koud in die kamer....
    Idd Belle ..hoe goed kun je reintegreren.....maar eigenschap van verpleegkundigen (bij velen tenminste) is dat ze moeilijk om hulp voor zichzelf vragen.....dus denk goed aan jezelf!
    En jij dus ook een House-fan....vanavond mogen we weer. Maar eerst ga ik daarvoor naar Wie is de Mol kijken...

Share This Page