vrijwillig eigen risico zorgverzekering?

Discussion in 'De lounge' started by mausi, Dec 29, 2013.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. G89

G89 VIP lid

Sep 18, 2008
    10,062
    1,296
    113
    Nederland
    Ja dan zul je nog een rekening van het eigen risico 2013 ontvangen. Als je dit nog niet hebt verbruikt. Houd er wel rekening mee dat er een lange tijd over heen kan gaan voordat het ziekenhuis de nota declareerd en jij een rekening van het eigenrisico krijgt.

2. K0pjeThee

K0pjeThee Bekend lid

Nov 18, 2011
    990
    52
    28
    mh
    Ja ik dacht al dat het wel eens lang kan duren voor ik een dikke rekening krijg, maar ik houd wel rekening met het volledig eigen risico van 350 euro.
    Maar fijn om te weten dat 2014 er buiten staat anders zou ik geeneens over kunnen stappen:)

3. Chiggy

Chiggy VIP lid

Aug 29, 2010
    12,876
    25
    38
    Rotterdam
    Ik had dit jaar maximaal eigen risico, dus in totaal €850,-.
    Voor 2014 durf ik dat niet meer aan, ten eerste omdat ik nu al weet dat er wss een kaakchirurg bezoek aan zit te komen maar ook omdat ik nu gewoon geen €860,- achter de hand zou hebben als er wat gebeurd.
    In 2014 dus alleen het verplichte eigen risico van €360,-

4. lies276

lies276 Niet meer actief

Hier ook beiden sinds vorig jaar het hoogste eigen risico.
    Wij mankeren nooit iets en natuurlijk kan er onverwachts iets gebeuren, maar dat is nu juist het risico wat je wel of niet wil lopen.
    Afgelopen jaar veel geld bespaard en gelukkig genoeg op de spaar voor als het dit jaar anders zou lopen.
    Natuurlijk is het anders als je al iets onder de leden hebt, dan snap ik dat je dat risico natuurlijk niet wilt lopen, maar wij wagen de gok gewoon weer:D

5. debster2009

debster2009 Fanatiek lid

Nov 9, 2009
    2,144
    0
    0
    NULL
    Ik heb het vorig jaar gedaan, omdat ik noooooooit wat had... Eigen risico omhoog gegooid naar iets van 600 euro. En toen kwam ik in een burn out (in januari) en moest ik naar de psycholoog, weg 600 euro. Heb er nu nog spijt van. Dit jaar gaat ie dus weer omlaag :)

6. sheann

sheann Fanatiek lid

May 14, 2008
    4,643
    0
    0
    Stel je verhoogt je verplichte eigen risico van 360,- naar 860,- euro en je krijgt een korting van 300,- op je jaarlijkse premie dan is het verschil 210,- euro. Die 360,- euro verplichte eigen risico moet je sowieso betalen als er iets gebeurd en die 300,- euro korting moet je ook betalen als je je eigen risico niet verhoogt.

Ja je moet die 850,- euro wel achter de hand hebben als er iets gebeurd maar je bent in feite dan maar 210,- euro duurder uit.

Of denk ik nou helemaal verkeerd?

7. pardoes

pardoes VIP lid

Apr 15, 2009
    7,669
    1,427
    113
    Ik denk er niet eens over om eigen risico omhoog te zetten. Ik had ook nooit wat werkte 60 uur per week trainde 4x in de week met de honden, liep wedstrijden met ze dus echt een actief leven en in 3 weken tijd kon ik niks meer mezelf niet eens meer aankleden dus hup daar ga je richting ziekenhuis, controle zus rontgen foto zo, bloedprikken nog een controle, lading medicatie en dan ben je nog "maar" 28 en zo ineens zonder enige voortekenen chronisch ziek, tegenwoordig gebruik ik aan zorg van de zorgverzekeraar ongeveer 20000 euro per jaar, krijg ik ook nog medicatie die via het ziekenhuis vergoed moet a 25000 per jaar dus nee wij nemen het risico nooit, ook niet voor mijn man wij hebben helaas gezien hoe snel het mis kan gaan :(.

8. lovewinnie

lovewinnie VIP lid

Jan 13, 2007
    16,251
    790
    113
    tilburg
    Als je het geld zo hebt liggen zou ik het risico wel nemen. Heb echter elk jaar al moeite om de verplichte eigen risico te betalen dus ik doe het niet ( ben verplicht aanvullend verzekerd juist omdat ik veel mankeer )

9. Damay77

Damay77 VIP lid

Apr 18, 2010
    13,734
    7,501
    113
    Female
    Nope, zo denk ik ook;)
    Die 360 ben je dan sowieso kwijt. Die moet je sowieso achter de hand hebben en die zet ik apart op een spaarrekening. De 20 euro per maand (240 euro per jaar) die ik normaal moet betalen aan premie maar ik nu bespaar, komt ook op die spaarrekening. Totaal 600 euro. . De 240 euro was ik sowieso kwijt aan de premie en met een beetje pech, de 360 ook na een ziekenhuis bezoekje. Totaal ben ik dan 600 van de 850 kwijt. Verschil is bij mij 250 euro. Ik neem dus voor 250 euro het risico. En dat durf ik wel aan.

10. mimi83

mimi83 Niet meer actief

als het kan en je denk niet veel nodig te hebben kan je het doen.

hier altijd laagste eigen risico en behoorlijk aanvullend verz. Ik ben chronisch rug patiënt en man heeft bloed ziekte, die heeft sowieso al meer dan 100.000,- medicatie per jaar . Nu kont dTvwel uit basis , maar 1 x twijfelen bij een bloeding ( lees heen en weer amc, om arts te zien) kost algauw 1000,- dus weg eigen risico.

11. MeineLiebe

MeineLiebe Niet meer actief

Wij hadden het dit jaar ook verhoogd naar 850 euro

Tot aan september had ik er niks aan verbruikt totdat we opeens besloten om nu al voor een 2e kindje te gaan via icsi

OEPSIE :) daar kwam de 850 euro rekening , daar hadden wij ff geen rekening mee gehouden ;)

12. Damay77

Damay77 VIP lid

Apr 18, 2010
    13,734
    7,501
    113
    Female
    Zie de berekening een pagina terug. Uiteindelijk heeft het je maar ongeveer 250 euro meer gekost;)
    Die 360 euro moet je sowieso rekening mee houden. Die ben je in zo'n geval dus sowieso al kwijt. De korting die je krijgt door het eigen risico te verhogen, had je normaal ook moeten betalen. Die was je dan sowieso ook als kwijt geweest. Totaal dus al ongeveer 600 euro. Dus dit heeft je zo'n 250 euro extra gekost. Zo moet je het zien:)

Share This Page