Ik heb zojuist te horen gekregen dat al het personeel 2 uur per week in "moet" leveren. Dit is op vrijwillige basis. Als ik dat zou doen ga ik van 28 naar 26 uur. Mijn baas zegt iets geregeld te hebben dat , mocht ik nou na 'n half jaar alsnog ontslagen worden, WW krijg over mijn oude contract van 28 uur. Kan dat? Weten jullie ook wat er kan gebeuren als ik als enige niet vrijwillig die 2 uur inlever?
Beste kimr1, Je geeft aan dat je van 28 naar 26 uur gaat. Word je dan na een half jaar ontslagen, dan heeft dit wel invloed op je WW-uitkering. - Voor de berekening van het gemiddelde aantal uren die je hebt gewerkt wordt gekeken naar de gewerkte uren in de 26 kalenderweken voor de werkloosheid. Deze uren worden opgeteld en gedeeld door 26. - Voor de hoogte van de uitkering geldt dat er wordt gekeken naar het sociale verzekeringsloon dat je verdiende tijdens het dienstverband waaruit je werkloos wordt. Er wordt hierbij gekeken naar de periode van één jaar. Deze periode eindigt 1 maand voor je werkloosheid. Dit totale loon wordt gedeeld door 261. Dit is het gemiddelde aantal dagloondagen in een jaar. Actuele informatie over de hoogte van de uitkering vind je hier . Voor verder arbeid juridisch advies raad ik je aan contact op te nemen met het Juridisch Loket, telefoonnummer 0900 8020. Heb je zelf een rechtsbijstandsverzekering of ben je lid van een vakbond dan kan je deze natuurlijk ook inschakelen om je vragen te stellen. UWV Webcare kan je hierover verder niet adviseren. Met vriendelijke groet, Yvonne UWV Webcare Team www.uwv.nl/webcare