Goedenavond Ik had een vraag als ik ontslag neem na mij bevalling heb ik dan nog recht op bevallingsverlof de tien weken zeg maar En als ik daar recht nog op heb Krijg ik dat geld dan van het uwv of van me oude werkgever waar ik ontslag neem na me bevalling Waarom ik dit vraag zit namelijk met heel veel problemen En trek het op dit moment al niet meer en weet niet of het dan nog trek met werk erbij ondertussen ben ik erg depressief wie kan mij helpen Alvast heel erg bedankt groetjes Valerie
Beste Valerie, Je houdt recht op 16 weken zwangerschaps- en bevallingsverlof, als je zelf ontslag neemt tijdens het verlof. Als je aan UWV doorgeeft dat je de uitkering zelf wilt ontvangen, wordt hij niet meer aan je werkgever betaald, maar rechtstreeks aan jou. Houd er wel rekening mee, dat je na afloop van het verlof waarschijnlijk geen recht op een andere uitkering hebt. Dat is bijna altijd zo als je zelf ontslag neemt. Je bent dan immers verwijtbaar werkloos. Ik krijg de indruk dat je al een beslissing hebt genomen dat je niet langer voor je huidige werkgever wilt werken. Ik wil je er toch graag op wijzen dat je jezelf hiermee sterk kun benadelen. Wellicht kun je eens gesprek gaan met de arbodienst van de werkgever aanvragen, hij kan je wellicht adviseren over een ziekmelding, en eventuele re-integratie naar ander werk? Ik wens je veel sterkte met je beslissing. Met vriendelijke groet, Robert UWV Webcare Team www.uwv.nl/webcare