Hij zit hier op een tussenjaar van het gymnasium. Kosten €213,- zag ik in de schoolgids. Nog geen factuur gezien.
Waarom? Het gaat om en vrijwilige bijdrage. Dat is niet verplicht. Er is vast ook een deel verplicht en dat wordt vast netjes betaald.
Bizar dat het zoveel duurder is. Dat maakt het toch meteen weer elitair, in elk geval qua uitstraling, ook al is het dan vrijwillig. Ik vind het echt hoge bedragen allemaal... Zijn er ook mensen die deels betalen, zou dat ook mogen? Dat je denkt: nou, volgens mij kunnen jullie met 100 euro ook al wel genoeg extra dingen organiseren dus dat is wat ik betaal?
Verplicht mag niet toch? En als het vrijwillig is, is het vrijwillig. Niet aso om het dan niet te doen, lijkt mij. Hier kun je als het vanwege geldnood is wel nog zo'n fonds laten betalen voor je volgens mij. Maar eigenlijk vind ik dat het hele concept gewoon afgeschaft moet worden.
De bijdrage voor TTO is hier niet vrijwillig, je betaalt echt voor de docent (native speaker). De andere bijdrage is wel vrijwillig. En de vrijwillige bijdrage is hier keurig onderverdeeld per categorie en je kan ze ook per categorie aan of uitvinken voor de betaling. Dus dat is wel goed geregeld mocht je het met een bepaalde bijdrage niet eens zijn.
Hier 25 euro per kind voor 3 VWO en 1 t/havo. Voor oa bebo feest, kerst viering ed. Hadden een mail dat ze voor kluisjes geen huur meer mogen vragen.
Nou dat inderdaad. Zolang het vrijwillig is ben je vrij zelf te kiezen of je dat betaald of niet. Nee ik bedoelde geen deel verplicht van de vrijwillige bijdrage. Bedoel een deel qua vaste kosten wat verplicht is sowieso te betalen qua schoolkosten. (stond er een beetje gek)
€60 algemene ouderbijdrage, €165 voor Highschool dans Ze heeft op haar middelbare school een aanvulling op net ondraijs in de vorm van Danslessen door Lucias Marthas, en de kosten daarvoor zijn dus extra. Zonder die highschool was het maar €60 geweest. Maar we krijgen wel af en toe nog een andere rekening voor een extra schoolreisje/excursie. Het maakt mij eigenlijk niet uit wat we moeten betalen. Ik kan alles declareren bij de pleegzorgorganisatie. Dus dat scheelt hier wel.
Wrm aso? Is toch niet voor niks vrijwillig!!!! Tijdens corona jaar hebben ze niks, 0,0 gedaan maar wel betalen. En eigenlijk boeiend dat jij het aso vind. Haha
Euhm oke…lekker volwassen reactie ook. Je vraagt het niet aan mij, maar ik vind het ook gek als iemand niet betaald. En je kind wel mee laten doen aan de sintviering op school? Ja het is vrijwillig, maar roepen dat het zo duur is ed is een beetje kansloos. Kinderen kosten geld he? Was geen geheim toen je ze kreeg toch.
Dus als iets vrijwillig is dan MOET je betalen want anders mogen ze niet mee doen van jou??? Dan is het toch NIET VRIJWILLIG!!!!! ja was wel een geheim toen ik ze kreeg kreeg dat pas te horen toen ze eruit waren ze kosten geld mw!! hahaha kansloos
Bijzondere reactie Zoals ik het zie.. Kun je het missen, dan betaal je de ouderbijdrage. Kun je daardoor een week geen boodschappen doen of geen nieuwe schoenen kopen voor je kinderen, dan betaal je niet. De ouderbijdrage niet betalen, alleen omdat deze vrijwillig is, dat vind ik niet oké.
Exact dit, ik betaal graag voor gezinnen die geen geld beschikbaar hebben voor dit soort oproepen. Kan je het betalen, dan moet je gewoon je verantwoordelijkheid nemen. Ik werk er ook gewoon voor.
Meid echt, take a chill pill. Van mij moet je helemaal niets. Maar om nou te roepen dat 42 euro schandaaaaaaalig is. Nee hoor dat is het niet. Ik sluit me aan bij de bovenstaande reacties. Pak je verantwoordelijkheid als je het kunt betalen.
Vreemde reactie. Helemaal mee eens wat hierboven al gezegd is. Als iedereen zoals jou zou denken, kan school helemaal niks meer!
Voor onze puber (VWO 3) betalen we 165 inclusief een dag excursie naar Duitsland. Onze zoon is dit jaar gestart op voltijd HB onderwijs. Ik had niet naar de ouderbijdrage gevraagd. Ik kreeg een paar weken geleden een factuur: €1650. Vind ik veel voor basisonderwijs. En kreeg er ook een wat naar gevoel bij, alsof het elitair is... maar braaf betaald. Onze jongste dochter op basisonderwijs is €50 inclusief schoolreis. Bij haar kan je aanvinken of je ook wilt betalen voor mensen die het financieel moeilijk hebben. Dus dan betaal je dubbel. €100 dus.
Dat ís toch ook gewoon elitair dan, om zo'n enorm bedrag te vragen... Ik snap niet waarom de overheid scholen niet gewoon per school/klas een bepaald bedrag geven voor schoolreisje en een keer een extra activiteit en de ouderbijdrage verder verbieden. Het is nu zo afhankelijk van op welke school je zit wat ze allemaal doen, dat is toch niet eerlijk. De kinderen die het het hardst nodig hebben krijgen zo het minst, en voor de rijke kindertjes wordt van alles georganiseerd. (voor een hb-school ligt dat trouwens wel anders vermoed ik)
Wow, dat hadden ze bij de aanmelding wel even mogen vertellen! Er zijn genoeg gezinnen die dat niet kunnen missen, vooral jaarlijks… ik snap dat je daar een naar gevoel bij kreeg.