Ik vind 20 euro trouwens niet zoveel als je bedenkt wat je daarvoor kunt doen. De oudervereniging betaalt daar de decoratie bij de verschillende thema's van (herfst, Halloween, sinterklaas, kerst, lente, etc.). Een optreden -wat jij noemt- kost ook veel geld. Denk ook aan een verjaardagscadeautje voor de juf/meester, drinken en een appeltje tijdens de sportdag, een sinterklaascadeau. Wat betreft het schoolreisje: ik weet uit ervaring dat de bus een groot deel van het budget opslokt.
Mijn kind zit ook op de vrije school, en wij betalen 260,- per jaar... Vraag me af waar dat grote verschil in zit dan, wij als ouder werken allebei fulltime en verdienen aardig goed
28 Euro per kind (als ik me goed herinner, anders 25) en 18 Euro voor het schoolreisje. Op de school waar ze eerst zat, was het 25 Euro incl. schoolreisje. Maar die deden ook weinig aan creatieve vakken, toneel, weet ik wat. Op haar huidige school knutselen ze meer, hebben ze workshops met muziek, optredens, weet ik wat, waar ze ook mensen voor inhuren, dat kost natuurlijk ook geld.
hier is het bedrag gesplitst. Totaal in groep 1/2 : 108,50 25 euro ouderbijdrage 51 euro voor de zwembus (schoolzwemmen, tm groep 3) 32,50 euro voor het schoolreisje Bij een 2e kind, wordt het deel 'ouderbijdrage' gehalveerd, tot 12,50 . En wat iemand al zegt: Bussen zijn duur... het schoolzwemmen wordt gesubsidieerd, maar de school moet wel zelf de bus betalen en dat is dus een flink bedrag. En dat is dus ook met schoolreisjes.
Wij betalen dan best veel als ik dit zo lees, namelijk 100 euro. Maar er wordt veel georganiseerd, zoals museum, natuuruitjes. Dit jaar gaat de hele school naar de efteling, maar dat is vanwege het jubileumjaar. Zoiets doen ze anders niet.
Oh, en die 25 euro is inclusief elke week schoolzwemmen, tussentijds uitjes ( naar bijvoorbeeld een museum of bos ), schoolreisje en al het andere. Het enige waar wij extra voor betalen is overblijven. 1 euro per keer.
Wij betalen 53 euro voor een heel jaar, incl schoolreisje, en verschillende leuke dingen die ze op school doen..
Ht is wel vrijwillig, want je kiest er voor om je kind met deze activiteiten mee te laten doen. Als je dat niet wilt, betaal je niet. Dus is het vrijwillig. Alleen vind ik het wel raar dat mensen het geen punt vinden om dan maar mee te profiteren op de zak van een ander. Want een kind wordt echt niet van alles buitengesloten.
Hier 65 maar zit ook gelijk het overblijfgeld bij, ze hebben een continu rooster dus van 08:30-14:30 op school
maar ik vraag mij toch nog iets af...sommigen zeggen dat het vrijwillig is en dat als je niet betaalt je kindje dus niet mee mag op schoolreis (daar kan ik mij iets bij voorstellen) maar ook dat je kindje niet mee mag doen met de sintviering...dat kan ik mij dus moeilijk voorstellen, want hoe leg je een gelovig kind uit dat de klasgenootjes wel een cadeautje krijgen en hij/zij niet??? Omdat papa en mama de schoolbijdrage niet betalen
Wij betalen per kind 105 euro per jaar. Dus ik heb nu 2 kids op school en betaalde 210 euro. Dit is voor activiteiten zoals de schoolreis e.d en mee betalen aan het lesmateriaal ( montessori school ). Gr MB2005.
bij ons op mn werk, basisschool in gemengde wijk loopt het percentage al jaren sterk terug van aantal niet betaalde ouderbijdrages. het wordt nu wel moeilijk om bv drinken en eten bij bepaalde gelegenheden te geven aan de kinderen. zo moet er nu echt op iets bezuinigd worden en dat is echt zonde.
Dat snap ik ook niet. Bij ons op school mag ieder kind meedoen, of de ouders nu wel of niet de vrijwillige (waarom heet het anders vrijwillig) betalen of niet. Gelukkig doen de meeste ouders dat ook, maar als een enkeling het echt niet op kan brengen, lig ik daar niet wakker van dat zijn/haar kind meeprofiteert van dingen die de rest betaald heeft. Zolang het nog maar in verhouding blijft, maar dat is het volgens mij bij mijn kinderen op school wel.
volgens mij betaalt iedereen het hier ook wel, maar idd voor degenen die het niet op kunnen brengen zal vast iets geregeld zijn, maar snap het wel als grote getalen ouders het gewoon niet betalen omdat ze geen zin hebben dat het dan zuur is voor de netjes betalende ouders. Maar ze maken mij niet wijs dat ze een kind dan buitensluiten van de sint viering...das toch niet te verklaren?