Wij hebben trouwens ook het bedrag voor het schoolreisje van vorig jaar teruggekregen en dit jaar betalen we voorlopig alleen het activiteiten-deel. Ik vind het bij ons dus ook zeer netjes geregeld.
Wij hebben vorig jaar geen geld terug gekregen. C zou op schoolreisje gaan en dat ging niet door. Wij hebben daarom allemaal 2 entree kaartjes gekregen aangezien die al betaald waren. Dan konden we zelf gaan. Vond ik wel netjes
Ik heb nog niet alles gelezen. Hier is het gelijk gebleven 17.50 per kind exclusief schoolreis. Schoolreis is volgens mij ook 17.50 per persoon en ze gaan 1x in de 2 jaar. Ze zouden afgelopen schooljaar gaan, maar ging door corona niet door. Dit geld heeft iedereen terug gestort gekregen. Wat mij betreft mag de vrijwillige ouderbijdrage van mij omhoog, zodat daar nog een deel bij het schoolreisje kan worden gelegd. Het is namelijk bijna niet te doen om een schoolreisje te regelen inclusief busvervoer voor dat bedrag! Even off topic.. maar hier was er dus "geld over" en daar is dus nieuwe versiering van gekocht voor sint en kerst. (Ik zit in de or) maar ik ben dus van mening dat school hier zelf voor mag betalen. Hoezo moeten de ouders dat betalen? Maar schijnbaar ben ik een van de weinige met deze mening in deze vastgeroeste groep Hoe denken jullie hierover?
Als het goed is, moeten ze jaarlijks Algemene leden vergadering houden en de hele begroting verantwoorden. Alle ouders worden uitgenodigd oor die vergadering (de ervaring leert dat er helaas weinig mensen interesse in tonen). Overigens is de school die de bijdrage int, maar de oudervereniging
Bij de oudste 40 euro waarvan 10 algemeen en 30 voor schoolreisje is. Bij de jongste is het 26 euro Het zijn dezelfde bedragen als vorig jaar. Ze zitten niet bij elkaar op school
Het is een vrije school dus bepaalde materialen, extra docenten, invulling van de jaarfeesten. Ik weet wel dat de betaling per ouder verschilt. Een deel kan het gewoon niet opbrengen, een ander deel betaalt veel meer op eigen initiatief.
Wij krijgen einde van het schooljaar een overzicht van de uitgaven Hier was ook geld over en hebben ze wat nieuws voor het schoolplein gekocht zolang het voor de kinderen is die er plezier van hebben vind ik het goed
Hier was de bijdrage lager geworden, omdat het schoolreisje vorig schooljaar niet doorging. Er werd gevraagd of je vrijwillig een extra donatie wilde doen, voor mensen die het moeilijk kunnen betalen. Dus toen heb ik maar het normale bedrag betaald, dat merk je dan toch amper. Normaal was het ca 40 euro, dit jaar 25. Dit is incl. schoolreisje, maar het kamp in groep 7 moet apart betaald worden. De middelbare school van mijn oudste kost ca 800 per jaar, omdat het een TTO-VWO is, waarbij ze elk jaar naar het buitenland gaan en verder ook nog wat aparte activiteiten en excursies etc. hebben. Vorig schooljaar kwam hij net dat weekend terug uit Engeland, dat de scholen dicht gingen, dus dat was nog net doorgegaan. Dit jaar gaat het reisje niet door en is het schoolgeld ook een stuk lager. Volgend jaar heb ik er nog eentje op het TTO zitten, dus het sparen kan vast beginnen, haha.
Ik zit ook in de OV. In principe heeft een school geen budget voor versieringen en dat soort dingen hoor. Niet veel in ieder geval.
85 per kind. Mochten een klein bedrag terugvragen als we wilden maar verder zouden ze er wat buitenspeelgoed enz van kopen
Wat een lage bedragen zie ik hier in verhouding tot de school van mijn kinderen Hier is het 110 euro per kind, ongeacht in welke groep ze zitten. Dit is wel inclusief alles, dus schoolreisjes en kamp ed. hoeven we verder niks extra voor te betalen.
Duinrell kost voor schoolreisjes geen €23 , maar €12 https://www.duinrell.nl/attractiepark/schoolreis/pakketten . Alle atractieparken hebben dit soort prijzen voor schoolreisjes. Efteling is, als je vroeg reserveert ook maar €15 per kind.