goh.. hier is het zelfs zo dat het bij schoolzwemmen verplicht is om ouders mee te laten gaan. in het verleden 1 - tegenwoordig 2 . Groep 1/2 en groep 3 gaan schoolzwemmen. Met de bus (5 minuten) naar het zwembad) . Met aankleden bij groep 1/2 is het de bedoeling dat de ouders zelf komen helpen - maar niet iedereen kan altijd (tja, sommige moeten gewoon werken) en groep 3 doet het zelf, maar de ouders die mee zijn - lopen dan ook rond en helpen hier en daar een handje hoor. Tenminste; ik weet van meer moeders die dat deden, net als ik. Meiden met lang haar even de haren goed afdrogen. In het voorbij gaan een handdoek over een kletsnatte rug nét voor er een shirt over aan gaat. En ook van die kinderen die in hun blootje staan te feesten in het hok - even 'aansturen' en 'opjagen' als het ware. Dus als ouder van een kind vind ik het niet zo raar om mezelf op te geven.
Zoals ik net al zei; ik vind wel degelijk verschil zitten tussen de ouders en kinderen van schoolzwemmen of de particuliere zwem waarvan ik de kinderen/ouders totaal niet ken. Bij dat laatste zou ik het dus ook niet oké vinden.
Het gaat er ook niet over of je het zelf fijn vind, of je kinderen. Het is je goed recht om te zeggen dat je dit liever niet wil of dat je kinderen zich daar niet ok bij voelen en dan een andere oplossing te zoeken. Maar in dit geval ging de moeder het zwembad afschilderen alsof ze een open forum voor pedofielen gaven, dat vind ik wel weer iets helemaal anders.
En terug naar de kern: dat waren de eigen ouders van die kinderen. Dus we discussiëren over iets wat niet plaats vindt