Lunch!

Discussie in 'De lounge' gestart door Saskia78, 6 okt 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Saskia78

    Saskia78 Niet meer actief

    Hier een discussie met dochterlief... Brood is zo saai.. Dat lunchen we elke dag al!

    Maar wat dan.. Als meeneem-lunch dus.

    Ik wil geen complete bento-lunches omdat ik dat voor 2 kleine lunches (we eten normaal elk 2 boterhammen..) dan een hele berg boodschappen in huis moet halen (en daar dus te veel van overhou!) of alsnog heel de week hetzelfde eet.

    Iemand slimme, lekkere ideeen voor niet al te grote lunchers?
    Ik probeer het nogal eens te combineren met wat we overhielden van het avondeten maar dat kan natuurlijk niet altijd.

    Morgen op het lunchmenu staat leftover bulgur salade met paprika, uitjes en gedroogde tomaatjes.
    Maar goed.. Ik hou natuurlijk niet elke dag een lunchbare salade over van de avondmaaltijd.
     
  2. wannabeme

    wannabeme Actief lid

    4 okt 2014
    106
    1
    0
    NULL
    NULL
    Iets met een wrap? Hartige pannenkoek? Pita?
     
  3. Saskia78

    Saskia78 Niet meer actief

    Maar wat doe ik op een wrap? Had er wel aan gedacht.. Maar niet zo'n gord idee voor beleg dat de hele dag in school-/handtas kan zitten.
     
  4. tuc

    tuc VIP lid

    19 dec 2012
    51.705
    42.533
    113
    hier wel bento lunches maar ik hoef niet speciaal dingen te halen, gewoon dingen die we vaak eten en verwerk ik dan in de rest van de week in de maaltijden.

    Afgelopen keer met overblijven had ik 1 crackers besmeerd met kruidenkaas en verder de trommel helemaal gevuld met komkommer, paprika, tomaatjes en worteltjes en dan in het midden een hartjesbakje van de action met een yoghurt-mosterd dressing erin.

    pastasalade eet ze hier ook graag, ik kook gewoon een handvol pasta los, dan komkommer, lenteui, zongedroogde tomaatjes erin. Kaas erover strooien.

    geroosterde repen brood met een tomaten-pesto mix om in te dopen.

    pannenkoek in stukjes op een prikker met fruit er tussen

    brood met boter en een gekookt ei in een vormpje erbij

    Dit zijn wat dingen die de afgelopen weken bij mijn dochter in de overblijftrommel hebben gezeten.
     
  5. tuc

    tuc VIP lid

    19 dec 2012
    51.705
    42.533
    113
    wrap met kruidenkaas en evt. zalm
     
  6. Saskia78

    Saskia78 Niet meer actief

    Blijft dat goed tot lunchtijd?

    En.. Waar haal jij je verdere inspiratie :)
     
  7. Saskia78

    Saskia78 Niet meer actief

    Ik vond net trouwens bananenpannekoekjes.. Zouden die koud ook nog lekker zijn?
    En "boomstam met mieren" (bleekselderij gevuld met pindakaas en rozijntjes erop)

    En een soort van mini quiches van 1 bladerdeegvelletje met daarop vulling.
    Dan maak je er ook geen 2 per keer... Maar die kunnen gewoon in de vriezer :)
     
  8. MamaR

    MamaR Fanatiek lid

    4 jul 2010
    3.420
    17
    38
    Oh ik ben best jaloers.. Ik wil mijn zoontje ook zo graag iets leuks/lekkers mee geven, maar hier mogen ze alleen maar bruine boterhammen mee naar school.. 😢
     
  9. Saskia78

    Saskia78 Niet meer actief

    Mja hier ook verplicht gezond lunchen.
    Dus mijn hele gezonde bananenmuffins... Komen net zo hard mee terug.
    Dat lijkt namelijk op koek.
    Alles wat voorverpakt is.. Mee terug naar huis (daar kan ik dan weer minder mee zitten)

    Maar laatst werd ze uitgelachen omdat ze bietjes mee had.
    Ze vond het zelf superlekker maar de klasgenootjes vonden het Geen Lunch.
    Ik vond het een prima lunch... Bietjes met gorgonzola was het.
    Hartstikke gezond en nog lekker ook.
    Wat wil een mens nog meer :)
    Jammer dat de overblijfjuf dus niet even opgemerkt heeft dat als ze groente als lunch wil, daar dus helemaal niks mis mee is.
     
  10. Liedx

    Liedx Fanatiek lid

    11 mrt 2013
    1.887
    403
    83
    Nederland
    Wel 'broodproducten' maar misschien een keer lekker voor de verandering: eierkoek, ontbijtkoek, wraps, krentenbol, suikerbrood?
     
  11. Wijffie75

    Wijffie75 VIP lid

    26 jun 2009
    5.330
    0
    36
    Midden v/h land
    Koelelement erbij in doen? Dan blijft het in elk geval iets langer goed..
     
  12. Saskia78

    Saskia78 Niet meer actief

    Suikerbrood vind ik niet zo'n goed kdee..
    De rest (op de wraps na vooralsnog omday ik niet zo goed weet wat er op te doen) vindt zijn weg weleens naar de broodtrommels inderdaad.

    Een bolletje met een bakje smeersel (humus, roomkaas) en een mesje viel ook erg in de smaak trouwens.

    Ook brood met kaas en komkommer of tomaatjes of mostert.. Eet ze wel regelmatig.
    Wat gedroogd fruit, ontbijtkoek, eierkoek of bananen"brood" (soort van kruizing tussen brood en cake, erg lekker en gezond) zit er ook al regelmatig in.

    Oh tuc.. Die pasta-salade.. Doe je daar dan ook nog iets van dressing door?
     
  13. 2jees

    2jees Niet meer actief

    Er zijn ook verschillende kazen he, met paprika/olijf of knoflook.
    Ei is hier ook top, gekookt dan.

    Worstsoorten is niks? Salade?
     
  14. Eylem

    Eylem Niet meer actief

    Wraps zijn heel lekker met (kruiden)roomkaas, vleeswaren (kipfilet, rosbief, salami misschien), wat 'groen' ertussen (sla, paprika) en dan oprollen en in stukjes snijden.
     
  15. marb

    marb VIP lid

    21 okt 2007
    11.070
    4.729
    113
    Mijn dochter is nogal gek op rauwkost: tomaatjes, reepjes paprika, komkommer...
     
  16. mamsam

    mamsam Bekend lid

    25 mrt 2013
    649
    0
    0
    NULL
    NULL
    hier is een wrap met philadelphia bieslook, plakjes kipfilet en sla een hit. fruitsalade eet hij graag als het warm is, dan heeft ie doorgaans niet zo een zin in brood.
     
  17. SushiLover123

    SushiLover123 VIP lid

    22 jul 2008
    18.631
    31
    48
    Oh man wat zijn jullie allemaal creatief! Als ik dat lees, denk ik al snel dat het veel werk is om te maken. Of ik ben bang dat mijn kinderen het niet lekker vinden...
     
  18. SushiLover123

    SushiLover123 VIP lid

    22 jul 2008
    18.631
    31
    48
    Meen je dat nou?
    Slaat ook nergens op. Het meeste bruinbrood is gewoon gekleurd witbrood. ;)
     
  19. tuc

    tuc VIP lid

    19 dec 2012
    51.705
    42.533
    113
    Ts,

    Ja er gaat een dressing van wittewijnazijn/olijfolie over..beetje mosterd erin, italiaamse kruiden en even mixen.

    die wrap blijft zeker goed
     
  20. tuc

    tuc VIP lid

    19 dec 2012
    51.705
    42.533
    113

    Ik ben ws heel recalcitrant (je kent me zo langzamerhand) maar ik ben die discussie dus een keer aangegaan. De overblijfjuffen zijn moeders van school hier en gaven aan toen dochter een keer pastasalade bij had dat zij graag zouden zien dat ze brood meenam. Heb gevraagd waarom en ze gaf aan dat brood gezond was :D. En besloot ze haar relaas...er zal vast iets zijn dat mijn dochter op brood lust...chocopasta ofzo en ik kon ook eens wit brood proberen (had nl aangegeven dat ze niet zo graag brood eet) dus ik vraag of ze serieus liever hebben dat ik een witte boterham met chocopasta mee geef ipv een volkoren pastasalade met verse groenten:p ze zou het met de meester overleggen. Die met het schaamrood op de kaken naar mij toekwam en de overblijfjuf even uitgelegd heeft wat echt gezond is en dat wij niet meer in het tijdperk van melk is goed voor elk en brood is gezond tijdperk leven;)
     

Deel Deze Pagina