Vrijwilligerswerk kindertelefoon

Discussie in 'De lounge' gestart door Luciaatje, 22 aug 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Luciaatje

Luciaatje Fanatiek lid

15 nov 2011
    2.349
    2
    36
    Psycholoog
    iemand ervaring mee?

Ik studeer klinisch psychologie, heb op 2 vakken na m'n bachelor, moet dus mn 3e jaar overdoen maar wel alleen die vakken dus veel vrije tijd. Ik heb een bijbaan in de thuiszorg, maar dacht eraan om dit vrijwilligerswerk er eventueel bij te gaan doen, staat ook leuk op cv en is weer een beetje ervaring natuurlijk.
    Ik zag dat je eerst een cursus ofzo moet doen, etc, wie kan me wat meer erover vertellen?

Groetjes!

2. Triskele

Triskele Niet meer actief

3. Luciaatje

Luciaatje Fanatiek lid

15 nov 2011
    2.349
    2
    36
    Psycholoog
    Ja had ik ook al gevonden is wel handig! Maar was benieuwd of er iemand persoonlijke ervaringen had! Ik word al enthousiast iig! Denk dati k het ga doen!

4. Omelet

Omelet VIP lid

14 nov 2008
    14.874
    2
    0
    Een van mijn beste vriendinnen is vrijwiligger. Het is zwaar, soms kun je iemand niet helpen, soms heeft ze suicidale kinderen aan de lijn die ze dan moet doorverbinden met ik geloof jeugdzorg, en dan hangen ze op. Dat vindt ze wel zwaar. Maar ook erg leuke ervairngen, positieve reacties etc :)

5. Triskele

Triskele Niet meer actief

ja ze zeggen namelijk dat het verschilt per regio dus zal overal wel iets anders gaan...

6. chocotof

chocotof Bekend lid

28 dec 2010
    704
    1
    0
    Werkveld jeugdzorg
    Achter de duinen
    Toevallig.. Heeft mijn smoeder nog niet zo lang geleden zich aangemeld voor vrijwilligerswerk. Het schijnt dat er heel veel animo voor is en dat zij de vrijwilligers voor het uitkiezen hebben.

Je moet inderdaad een cursus doen waarbij ze (logisch) ontzettend hameren op de gespreksvoeringstechnieken (schrijf je dat aan elkaar?:D)