Glazenwasser over de schutting normaal?

Discussie in 'De lounge' gestart door Wam, 3 sep 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Wam

Wam Actief lid

28 dec 2012
    259
    0
    0
    NULL
    NULL
    Sinds kort laten wij onze ramen wassen. Normaal komen ze 1x per 6 weken, maar wij hebben afgesproken 1x per 12 weken. Het gaat mij vooral om de bovenramen die ik niet zelf kan wassen en beneden buiten kan ik altijd zelf tussendoor nog doen. 12 weken geleden kwamen ze voor het eerst en belden ze netjes aan. Ik heb toen achter onze poort open gedaan zodat ze daar ook de ramen konden doen. Vervolgens stond er 6 weken geleden ineens iemand onze ramen te wassen, dus ik gelijk naar buiten dat dat niet de afspraak was. Kreeg verontschuldigingen dat het waarschijnlijk niet goed was doorgegeven en het raampje wat al was gedaan kregen we dus "kado". Het was wel een vage kerel, hij zat te zeuren over zijn eigen (buitenlandse) collega's. Dat mensen dat niet prettig vonden dat zijn collega's buitenlands waren en dat hij zelf dus beter was... Ik dacht eigenlijk van nou die bellen tenminste nog netjes aan ipv gewoon maar beginnen. Heb het er verder maar zo bij gelaten. Nu kom ik vandaag thuis, zijn ineens de ramen gewassen. Het zou ook rond deze tijd gebeuren dus in dat opzich prima, maar ze hebben de achterramen ook gedaan. Nu vraag ik mij dus af hoe? Er is maar 1 antwoord mogelijk ze zijn gewoon, vind ik asociaal, over de schutting geklommen... Ik voel me hier niet prettig bij! Mijn man gaat nog even bellen hoe het zit, maar ik denk ze kunnen toch een briefje in de bus doen wij komen morgen de ramen wassen zorgt u ervoor dat de poort open is... Dacht dat we wel een goede schutting hadden die evt inbrekers ook zou afweren (beetje naïef misschien), maar door die glazenwassers is dat "veilige" gevoel ook verdwenen... Hoe zouden jullie het vinden als dit bij jullie gebeurd, of vinden jullie het wel normaal?

2. Bootsje

Bootsje Fanatiek lid

12 jul 2013
    1.228
    0
    36
    Ik zou dit niet willen...

3. ashleyp

ashleyp Niet meer actief

Nee dit vind ik ook niet normaal. Vind het trouwens erg vreemd dat ze zich de moeite nemen om over een schutting te klimmen. Ik ben benieuwd wat het telefoontje oplevert.

4. vaddie

vaddie Fanatiek lid

30 nov 2010
    4.016
    1
    38
    Vrouw
    In de buurt van Utrecht
    Vind het ook nogal aso. (even er vanuit gaand dat ze inderdaad over de schutting zijn gekomen)
    zou het ook zeker het bedrijf bellen om te vragen hoe dit zit.

5. happyglow

happyglow Fanatiek lid

18 okt 2012
    2.101
    0
    0
    Accountmanager Binnendienst
    Maarssen
    oeh wat raar! Ik zou een ander bedrijf inschakelen. Komt niet echt professioneel over en ik zou me niet prettig voelen. Die schutting staat er niet voor niets. Er bestaat ook nog zoiets als privacy! Eerst aanbellen voor je op iemand z'n terrein komt of het moet van te voren anders afgesproken zijn.

6. pardoes

pardoes VIP lid

15 apr 2009
    7.655
    1.414
    113
    Tja het is toch niet zo raar, weet van vroeger thuis dat de glazenwasser gewoon via de schuttingen het blok afgingen. Hier doen ze het niet dat durven ze niet aan veel te bang dat de honden los zijn :D.

Maar ik snap wel dat ze niet een dag van te voren de hele wijk af kunnen gaan voor een briefje, dat is gewoon niet te doen en wordt veel te duur.

7. MamaenMini

MamaenMini Fanatiek lid

6 dec 2011
    2.649
    76
    48
    Vrouw
    Utrecht
    Beetje raar zou wel bellen hoe dat zit en of ze in t vervolg willen laten weten.

8. Loesje86

Loesje86 Niet meer actief

Ow, dat deden ze bij ons ook ja... Ze hebben een ladder.
    Tjah...aan de ene kant net fijn, maar ja, tegenwoordig zitten denk ik van 9 van de 10 klanten hun poort op slot...dat schiet ook niet op voor ze...

9. Lief of Stoer

Lief of Stoer VIP lid

25 apr 2011
    6.028
    2.894
    113
    't Gezellige Brabant
    Het bezorgt de glazenwasser natuurlijk een hoop extra werk als deze briefjes rond moet gaan brengen. Misschien kun je ze voorstellen een mailtje te sturen, zodat jij weet wanneer ze komen.

10. Wam

Wam Actief lid

28 dec 2012
    259
    0
    0
    NULL
    NULL
    Snap ook wel dat ze hun werk moeten doen en dat een briefje rondbrengen ook tijd kost, maar vind wel dat ze het even hadden kunnen overleggen. Desnoods de 1e keer dat ze kwamen, van heeft u er problemen mee dat...
    Dan weet je er van en zou ik het ook minder erg vinden.
    Ze zijn inderdaad met de ladder over de schutting gekomen.

11. sandraske

sandraske VIP lid

23 jul 2010
    14.043
    0
    0
    Noord-Brabant
    Hier doet hij dat ook, schrik me vaak een hoedje als hij ineens de ramen staat te wassen...

12. lolacherlina

3 sep 2013
    14
    0
    0
    NULL
    NULL
    nou idd ik zou me hier ook niet prettig bij voelen! goed dat je man gaat bellen

13. koala28

koala28 Niet meer actief

#13 koala28, 3 sep 2013
    Laatst bewerkt door een moderator: 3 sep 2013
    Hier gebeurt dat ook. Ik ga niet zitten wachten tot de glazenwasser komt en ik de achterdeur van de schutting kan opendoen. En daarnaast komt hij vaak wanneer wij aan het werk zijn.
    Ik vind het zelf geen probleem.

14. wheelie

wheelie Bekend lid

11 apr 2013
    782
    0
    0
    hier doen ze dat ook. vind het eigenlijk niet raar, ik ben ook niet anders gewend. hier zetten ze de ladder tegen de schuur en dan klimmen ze op de schuur. daarna zetten ze de ladder in de tuin en gaan ze vervolgens onze ramen wassen.

15. Koon

Koon Niet meer actief

Volgens mij is dat gewoon normaal hoor. Hier doet de glazenwasser het ook. Heb er geen probleem mee, als ik het zelf maar niet hoef te doen.

16. Debaky

Debaky VIP lid

22 apr 2013
    10.348
    5.392
    113
    Snap niet zo wat er nou vreemd aan is, je wilt dat je ramen gewassen worden, die worden nu gewassen en dan is het niet goed? Dan moet je er voor zorgen dat je eens in de 12 weken thuis bent zodat ze hun werk kunnen doen.

17. Springmuis

Springmuis VIP lid

19 aug 2008
    7.043
    0
    0
    Is naar mijn idee gewoon 'normaal' hoor, doen en deden ze hier ook allemaal, ook van buur naar buur.

Hoe moeten ze dat anders doen dan, dubbel werk voor de glazenwasser (wat niet betaald word) is ook zo lullig...
    als ze niet over de schutting mogen, worden je ramen niet gelapt en dat is voor jou en de glazenwasser weer lullig...

misschien dan toch 'rond de tijd dat ze normaal komen' de schutting open laten als je het niet prettig vind dat ze erover heen gaan... alleen lijkt mij dat persoonlijk nog minder prettig...

Komen ze niet op een vaste dag om de 12 weken?

18. vivianbraak

vivianbraak Niet meer actief

O die van ons doet dat ook. Ze geeft wel altijd door wanneer ze komt maar wij vergeten het dan wel is, dus gebruikt ze de ladder om in de tuin te komen. Heb ik zelf geen moeite mee.

19. Tweekids

Tweekids VIP lid

26 aug 2012
    13.148
    330
    83
    Vrouw
    Kraamverzorgster & hypnobirthing docent
    Ik vind het ook gewoon normaal, maar als jij je er niet prettig bij voelt moet je dat aangeven!

20. Imensa

Imensa Niet meer actief

vind het ook normaal. ze hebben er een dagtaak aan om constant terug te gaan komen bij degene die die poorten op slot doen.

En wat denk je nu zelf van je schutting. trapje er tegen aan en klaar dat kan elke ''dombo'' verzinnen hoor :)

Deel Deze Pagina