Vrijwilligerswerk wie?

Discussie in 'De lounge' gestart door Niveah, 17 sep 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. mamabri

mamabri Niet meer actief

ik ben een paar jaar misdienaar geweest in het ziekenhuis. Uiteraard om te helpen tijdens de mis voor de mensen die op dat moment in het ziekenhuis lagen als ook (zonder mis soms) de communie uit te reiken aan zieken die daar behoefte aan hadden. Ik ben er inmiddels mee gestopt door organisatorische redenen.

Op de school van mijn dochtertje zochten ze moeders/vaders die de kinderen willen voorbereiden op hun 1e communie, daar heb ik me nu voor opgegeven en dat begint in januari. Ben benieuwd hoe ik dat vind.

2. Miss Appletree

Miss Appletree VIP lid

21 mei 2013
    5.119
    193
    63
    Somewhere out there
    Toen ik geen werk had, was ik bij twee organisaties betrokken waar ik vrijwilligerswerk deed. Ik werd ook nog gevraagd om in een bestuur te gaan zitten. Drie onbetaalde functies vond ik wel wat te gortig, omdat ik heel graag een betaalde functie wilde. Bij een werd mij wel gevraagd om daar te komen werken, maar toen ik vertelde dat ik zwanger was, heb ik er nooit meer wat van gehoord. Het vrijwilligerswerk heb ik daar toen ook opgezegd. Ik heb dus geen baan overgehouden aan vrijwilligerswerk, maar vond het wel heel prettig om op die manier onderde mensen te zijn.

3. Kris81

Kris81 Fanatiek lid

14 mrt 2013
    3.418
    378
    83
    Vrouw
    Het verre Oosten ;)
    Ik heb vrijwilligerswerk gedaan bij slachtofferhulp, naast mijn studie. Ondertussen werk ik er al weer jaren :).

4. Niveah

Niveah Fanatiek lid

4 dec 2014
    3.528
    1.391
    113
    Vrouw
    Wat leuk om alle reacties en ervaringen van jullie te lezen! Bij jou is er wel een betaalde baan uit gekomen Kris81? Meer soort 'stage' waar je mocht blijven?

5. Kris81

Kris81 Fanatiek lid

14 mrt 2013
    3.418
    378
    83
    Vrouw
    Het verre Oosten ;)
    Nee, dat niet. Ik heb het gewoon gedaan voor cv-building. Toen waren er nog niet zo veel beroepskrachten op mijn afdeling (juridisch), maar tegenwoordig is dat wel zo. Toen die plekken kwamen heb ik mijn kans gegrepen ;).

SHN is trouwens wel zo'n organisatie waarbij vrijwilligers en beroepskrachten op de juridische dienstverlening een overlap in hun werkzaamheden hebben en ook waarbij dus min. Hbo werk en denk niveau wordt gevraagd van vrijwillig medewerkers.

6. Niveah

Niveah Fanatiek lid

4 dec 2014
    3.528
    1.391
    113
    Vrouw
    Aha, leuk om te weten!

7. waxinelichtje

waxinelichtje Niet meer actief

Klopt hier zit echt een kern van waarheid in! Tegenwoordig krijg je ook vaak een opleiding als vrijwilliger..
    Toen ik 18 was wilde ik werken als vrijwilliger bij de kindertelefoon. Helaas is dat toen niet doorgegaan, maar ik mocht in principe meteen beginnen. Inmiddels ben ik 28 en heb een paar maanden geleden opnieuw gekeken voor vrijwilligerswerk daar. Ineens moet je HBO niveau hebben en een opleiding doen voor maatschappelijk werker?! tja, de tijden veranderen nu eenmaal. Ik snap het ook wel, je kunt niet iedereen bij de kindertelefoon neerzetten, maar soms gaan ze in mijn ogen wel ver bij instanties.

8. Krissiefeur

Krissiefeur Bekend lid

27 nov 2010
    811
    0
    16
    Oncologieverpleegkundige
    Haarlem
    Ik zit bij de vrijwillige reddingsbrigade!

9. McDsee

McDsee Niet meer actief

Ik heb jaren lang vrijwilligerswerk gedaan in een kattenasiel. Erg leuk en gezellig om te doen.

10. moielle

moielle Fanatiek lid

7 okt 2011
    1.377
    473
    83
    Vrouw
    Flevoland
    Ik loop collecte voor de nierstichting en zit in de oudercommissie van de kinderopvang van mn oudste dochter.
    Ik werk als filiaalmanager en als ik sollicitatie brieven lees, hebben de werkzoekenden die vrijwilligerswerk (erbij) doen, mijn onbewuste voorkeur. Merk dat ik die mensen eerder uitnodig voor gesprek.

11. taliaa

taliaa VIP lid

2 mrt 2007
    16.059
    2.200
    113
    Brabant
    ik doe vrijwilligerswerk naast mijn betaalde baan.
    omdat ik het ontzettend leuk vind en omdat ze geholpen zijn met me.
    als ik de loterij win, stop ik met mn betaalde baan, maar zal ik echt niet stoppen met mijn vrijwilligers werk.

12. p1982

p1982 Niet meer actief

Ben vrijwilliger bij kika

Doe dit naast me betaalde baan

13. Gerdatje

Gerdatje Fanatiek lid

27 apr 2012
    1.920
    0
    0
    100% Mama
    Achterhoek
    Ik ben waarnemend voorzitter van de plaatselijke speelotheek.
    En doe nog vrijwilligers werk met mensen met een beperking.

Doe het ook naast mijn werk.

14. mamavanjuul

mamavanjuul VIP lid

10 aug 2010
    11.954
    31
    48
    Vrouw
    Publieke sector
    Ik ben bezig met de selectieprocedure voor de "vrijwillige" politie :D

15. Niveah

Niveah Fanatiek lid

4 dec 2014
    3.528
    1.391
    113
    Vrouw
    Leuk dat er zoveel mensen vrijwilligerswerk (bij) doen! Ik wil wel graag een betaalde baan, maar het is erg moeilijk om die te vinden die ook nog eens bij je past. Dit leek mij een goed begin namelijk. Ik mocht al wel op gesprek komen.

16. xbabyxdx

xbabyxdx Niet meer actief

Lieve Niveah :D

Ik heb door vrijwilligerswerk tot 2x toe een baan aangeboden gekregen. Dit was zowel in een verzorgingshuis als in een ziekenhuis. En bij de meeste sollicitaties vragen ze er wel altijd naar. :)

Dus ik denk dat vrijwilligerswerk je zeker kan helpen bij het vinden van een baan. Wel raad ik je aan om iets te doen wat je echt heel leuk vind.

17. xbabyxdx

xbabyxdx Niet meer actief

Mij willen ze niet hebben hoor met zo n conditie :D

Laat mij 5 verdiepingen de trap op rennen op het werk, en je kan mij aan het zuurstof zetten.......... :cool:

18. Niveah

Niveah Fanatiek lid

4 dec 2014
    3.528
    1.391
    113
    Vrouw

Hey meis, leuk zeg! Dat van dat zh wist ik wel ja, dat andere niet. Tof zeg! Ik wil inderdaad iets doen wat ik leuk vind, diegene die mij gebeld had wilde wel met mij mee gaan zoeken samen.
    Er is zo weinig te vinden qua betaalde banen, word er bijna depressief van haha.

19. lies276

lies276 Niet meer actief

naast mijn betaalde baan ben ik via de vrijwilligerscentrale van de gemeente gekoppeld aan een bejaarde vrouw hier uit het dorp.
    ik ga daar elke maandagochtend heen om haar gezelschap te houden, haar ergens mee naar toe te nemen, of eens een kast op te ruimen ( waar dan weer heel veel dingen uit komen waar ze veel over te vertellen heeft).
    Het wordt enorm gewaardeerd en ik bloei er zelf ook helemaal van op.

Daarnaast organiseerde ik samen met een groep vrouwen uit de buurt kindermiddagen op het azc.
    Dit was 1 keer in de maand en ik nam mijn eigen kinderen dan ook gewoon mee.
    Helaas werd het azc gesloten, dus hield het op, maar wie weet gaat het binnenkort weer open en dan ga ik dat zeker weer doen! Erg leuk en dankbaar werk!

20. Luppy

Luppy VIP lid

1 dec 2007
    7.166
    2.282
    113
    Ik zit ergens in een bestuur als penningmeester. Niet geheel vrijwillig, maar er was geen ander geschikt persoon en ik wilde me toen niet onttrekken aan mijn morele verplichtingen. Ben er niet heel blij mee, maar ja. Qua werk is het niet veel, maar als je in het bestuur zit, krijg je ook een hele bak andere ellende waar je normaal nooit mee te maken hebt, mee.

Verder ben ik sinds kort betrokken bij een project om eenzame ouderen te helpen. Mensen bezoeken, meenemen naar buiten en vanuit mijn achtergrond help ik ze ook met financiële dingen als ze daar behoefte aan hebben. Dit doe ik wel omdat ik het echt fijn vind om te doen.

Deel Deze Pagina