Vrijwilliger voor begeleiding mensen met psychische/psychiatrische problemen. Zoveel uur als ik dat wens, op dit moment minder dan normaal gesproken ivm de zwangerschap, behalve wanneer de hel losbarst want dan kan ik zelfs uit bed gebeld worden - dan moeten ze altijd mij hebben omdat ik me het meest verantwoordelijk voel Maar dat is het afgelopen half jaar pas 1x gebeurd. Ik krijg 1 gratis lunch per jaar en meestal een kickass verjaardagsfeest met 'vreemde' mensen waarbij mijn schoonfamilie mijn vriendenkring 'hoogst opmerkelijk' vind, omdat er bij iedereen wel een steekje los zit en de 'normale mensen' zich de vreemde eend in de bijt voelen. Dat is een komische gewaarwording. One flew over the cuckoo's nest. En ik vind dat het mij heel veel sociale contacten heeft gebracht, inzicht, levenservaring, ervaring met instanties en samenwerkingsverbanden en psychologisch gezien voor een flinke versteviging heeft gezorgd.
Ik ben tijdens mijn studie als vrijwilliger juridische dienstverlening bij Slachtofferhulp aan de slag gegaan. Ik kreeg een reiskostenvergoeding en twee keer per jaar een uitje met het team. Dat deed ik toen 8-12 uur. Uiteindelijk heeft mij dit een vaste betaalde baan opgeleverd .
Oh en ik ben soms op de plaatselijke radio te horen met jingles en reclamespotjes en shout-outs. Ik heb een radiostem, zeggen sommige mensen en ik leen mijn stem hier gratis voor. Dat levert mij gewoon gezelligheid op en af en toe wat bezoekjes aan verschillende radiozenders. Af en toe een gratis concert ofzo, maar ik hou daar niet zo van, dus ik ga vrijwel nooit.
Ik werk als vrijwilliger bij een dierenhulporganisatie. Ik werk 1 dag in de week. (Er zijn ook mensen die het bijna elke dag doen) Ik krijg ook een onkostenvergoeding. (Maar ik neem deze niet op) Het heeft nog geen deuren voor mij geopend, en ik denk ook niet dat het dit gaat doen.
Ik werk zo rond de 5 uur per week als grafisch vormgever en webdesigner voor een goede doelen stichting.
Leuk om jullie werkzaamheden zo te lezen, vooral de diversiteit hierin. Wat ik ook erg leuk vind om te lezen is de energie die eruit gehaald wordt. Belangrijker nog dan de onkostenvergoeding die er tegenover staat (of juist niet, omdat het geld kost in sommige gevallen). Zelf heb ik dus ook verschillende dingen gedaan door de jaren heen; in een sportkantine, in de feestcommissie van een vereniging, vrijwilliger bij een stichting die zieke dieren opvangt & jongerencoaching. En alles even leuk. Ook zonder vergoedingen. Wel met een uitje en opfris cursussen en heel veel energie. Ik hoop ook hier weer iets leuks te gaan vinden en ben me inmiddels aan het oriënteren.