Vrijwilligerswerk

Discussie in 'De lounge' gestart door Zonnebloem92, 24 aug 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Zonnebloem92

Zonnebloem92 VIP lid

4 dec 2012
    10.846
    4.213
    113
    Vrouw
    Zuid Holland
    Omdat ik nu al een poosje opzoek ben naar een baan maar dat niet wil lukken zit ik te kijken voor vrijwilligerswerk in de buurt.
    Wie van jullie doet vrijwilligerswerk? En wat doe je dan? En hoevaak?

2. sunshineS1976

sunshineS1976 Niet meer actief

Goed initiatief van je!
    Een vriendin van mij heeft het twee jaar gedaan in een verzorgingshuis omdat ze maar geen baan kon vinden na dr studie.
    Ze hielp met activiteiten, het winkeltje (kassa, bezorgen) en de keuken/restaurantje. Na een tijdje mocht ze ook inspringen op de receptie en na zo n twee jaar werd haar n contract aangeboden omdat ze zo blij met haar waren. Het heeft wel ff geduurd maar sindsdien is ze aardig intern opgeklommen!

3. sunshineS1976

sunshineS1976 Niet meer actief

Schrijf ook wat scholen aan. Wel voortgezet of hoger. Denk aan toezicht zelfstudie ruimtes, pc ondersteuning, ondersteuning bij (lichte) leerproblemen. Het zal niet op elkev school zijn maar bij ons krijgen vrijwilligers een vergoeding van 25euro per keer plus reiskosten. Toch mooi meegenomen als het eigenlijk niets zou opleveren!

4. allwoman

allwoman VIP lid

29 jan 2008
    5.589
    0
    0
    bezig bijtje
    Ik zou heel graag in de palliatieve/terminale zorg gaan werken. Helaas mag dit niet van de gemeente. ( bijstand)

5. Zonnebloem92

Zonnebloem92 VIP lid

4 dec 2012
    10.846
    4.213
    113
    Vrouw
    Zuid Holland
    Bedankt voor de tip!
    Dat ga ik ook zeker doen.

6. xbabyxdx

xbabyxdx Niet meer actief

Dit doe ik dus nu ook. :) Precies hetzelfde wat hier boven staat.
    Waar ik vrijwillig werk is bij mijn oude werkgever.
    Hun hadden mij graag een vast contract willen geven, maar helaas mocht dat niet.
    Ook omdat ze moeten bezuinigen.
    Nu werk ik er dus vrijwillig.
    En wie weet wat daar van komt.
    Misschien levert het mij niks op.
    Maar ik kan in ieder geval mijn kennis uitbreiden.
    En misschien meer kans op een baan..... tenminste dat hoop ik.

7. Esmaralda

Esmaralda Fanatiek lid

8 nov 2009
    4.023
    10
    38
    Vrouw
    Somewhere
    Ik werk als vrijwilliger bij het Rode kruis. Je krijgt van hun je ehbo cursus en andere aanvullende cursussen zoals zuurstof toedienen, bedienen van de portofoon etc.
    Daarna ben je inzetbaar bij evenementen zoals de avondvierdaagse, voetbalwedstrijden, feesten, festivals etc.
    Hoe vaak je zoiets doet ligt aan jezelf, en de tijd die je erin wil steken, maar er is vaak wat te doen.

Ik vind het erg leuk en leerzaam om te doen, en ook erg handig voor mijn kinderen als zij iets hebben.

8. Hoop42

Hoop42 Niet meer actief

Ik doe ook vrijwilligerswerk in de paliatieve/terminale zorg.
    Ik kan ook erg moeilijk aan betaald werk komen(is ook niet echt perse nodig), vandaar vrijwilligerswerk. Het is ontzettend mooi werk.
    Ze kunnen me zo vaak inzetten als ik zelf wil

9. Drieka

Drieka Niet meer actief

Ik doe al een hele tijd vrijwilligerswerk bij de stichting Amivedi registreren van vermiste en gevonden huisdieren, dat doe ik erg graag en 24/7 is wel vanuit thuis maar soms echt heel erg druk :D

Daarnaast doe ik nog vrijwilligerswerk voor de stichting Handen voor Pootjes, dat is het inzamelen van spullen voor dierenstichtingen en tehuizen in binnen- en buitenland die geen of weinig geld hebben maar wel erg goed werk doen. Dat is erg wisselend en wanneer mensen me bellen kom ik de spullen ophalen die ze kunnen missen en graag willen doneren.

10. Nic1976

Nic1976 Fanatiek lid

27 okt 2009
    4.545
    732
    113
    Ik werk altijd een opdracht vrijwillig per kwartaal. Tot nu toe is daar voor de helft ongeveer betaald werk uit gekomen wat natuurlijk leuk meegenomen is voor een zzp-er

11. Momisake

Momisake Fanatiek lid

27 jul 2010
    1.641
    173
    63
    Vrouw
    Ik doe vrijwilligerswerk bij de speelotheek in mijn woonplaats.

En ik doe vrijwilligerswerk bij stichting mijn mama's club.
    Deze stichting helpt moeders die in hun woonplaats een club willen opstarten om contacten met andere moeders te krijgen, die leuke activiteiten willen bedenken voor kinderen of alleen voor moeders.

12. Silverwings

Silverwings Fanatiek lid

18 feb 2014
    2.751
    918
    113
    Ik doe vrijwilligerswerk in een voetbalkantine, dat is 1 zaterdag per maand en dan ben ik daar ongeveer 8 uren..
    En ik ben bezoekvrijwilliger voor een super leuk mens met een verstandelijke beperking! Ik heb ooit stage gelopen waar zij woonde en wij hadden zo'n klik dat we dat niet los konden laten.. Ik ga dan mee met de uitjes die haar woonlocatie regelen, maar haal haar ook om de week even op en dan gaan we een stukje wandelen, even de stad in en uiteraard een dikke vette zak snoep kopen :D

13. mama annemijn

mama annemijn Actief lid

15 feb 2011
    150
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik doe vrijwilligers werk bij me zoontje op school. Het is een medisch dagverblijf met meervoudig gehandicapten kinderen. Ik zorg zelf voor me zoontje in vorm van pgb dus wat dat betreft heb ik dan wel een inkomen. Maar ik wilde wat met me vrije tijd doen als me zoontje op school zit. Nu ga ik elke woensdagmiddag meezwemmen en als ze handen te kort komen met wandelen enz mogen ze me altijd bellen. Ik vindt het superleuk om te doen, het geeft echt een kick om te zien wat een plezier je die kinderen geeft!

14. Meisje89

Meisje89 VIP lid

9 jun 2009
    7.160
    1.394
    113
    Vrouw
    België
    Ik ben vrijwilliger op een ranch waar ze d.m.v. hippotherapie kinderen met gedragsproblemen, psychische problemen en/of fysieke problemen begeleiden. Heel leuk! Doe het nu enkel in de zomervakanties als ze kampen doen. Ze geven ook elke week les op woensdagnamiddag en op zaterdag en zondag, maar omdat ik alleenstaande ben, heb ik hier de mogelijkheid niet toe gezien ik dan mijn zoontje zou moeten wegbrengen en dat heb ik er niet voor over :)

15. Chillin

Chillin VIP lid

22 mrt 2007
    68.594
    899
    113
    Zorgprofessional.
    Belgische grens.
    Ik doe vertaalwerk voor een organisatie die micro kredieten verstrekt in ontwikkelingslanden. Dit kan ik doen wanneer ik wil en zo vaak ik wil.

16. Boommm

Boommm Niet meer actief

Ik lees 1x per week voor bij kindjes waarvan de ouders dat niet kunnen. Deze ouders zijn vaak buitenlands, maar soms ook analfabeet.

Deel Deze Pagina