omdat ik zo veel reacties heb gekregen wil ik met jullie toch mijn recepten delen sommige makkelijk en sommige met beetje veel werk heb voor ieder wat wils en zal ook steeds meer erop zetten ik hoop jullie er wat aan hebben recept 1: mexicaanse kip.. benodigheden: kipfilet of kippen poten gember siroop sambal ketjap smeer de kip heerlijk in en laat het een halve dag goed intrekken bak ze met klein beetje boter goud bruin daarna verwarm de oven op 200 graden laat ze ongeveer 30 min in de oven bakken lekker met witte rijst en sperziebonen ik zeg smakelijk eten... recept 2: boeuf bourguignon benodigheden: 5 tenen knoflook 3 laurier blaadjes 1 klein blikje tomaten puree of 6 tomaten zelf koken en pureren 250 ml water 1 rundervlees bouillonblokje 250 ml rode wijn 600 gram runderrib lappen peper en zout 50 gr boter 125 gr spekblokjes 2 uien 250 gr winter peen 250 gr bleekselderij 250 gr champignons 1 volle lepel maizena hak de knoflook in grove stukken doe dit samen met de laurierblaadjes en de tomaat en de rode wijn in een grote pan op matig vuur als het mengsel lauw warm is. snij de runderrib lappen in stukjes en doe er wat peper en zout op bak het vlees goud bruin met 50 gr boter schep het vlees in het tomaten mengsel in de grote pan bak na het vlees de spekblokjes en schep ze bij het vlees en mengsel snipper 2 uien bak deze goud bruin in de koekenpan voeg ook toe in de grote pan doe de deksel erop en laat alles ongeveer 1,5 uur heerlijk stoven op laag vuur indien nodig kan je nog wat water toevoegen het vlees moet net onder blijven snij alvast je winterpeen en bleekselderij en voeg toe na de 1,5 uur te hebben gestoofd laat het daarna nog eens 30 min stoven snijd intussen de champignons en bak deze even in een koekenpan voeg het daarna toe aan de rest bind het met 1 volle lepel maizena en voeg nog eventueel wat peper en zout toe voor de smaak en klaar heerlijk met gekookte aardappelen ik zeg eetsmakelijk
recept 3 : romige brocceli soep benodigheden: 1 liter kippen bouillon 700 gr brocceli 500 ml slagroom 150 gr roomkaas 250 gr spekreepjes 1 rode ui 2 tenen knoflook ui en de brocceli snijden bouillon en de slagroom in een soeppan breng het aan de kook voeg de brocceli toe ongeveer 5 a 10 min mee koken pan van het vuur schep de brocceli met ruime hoeveelheid vocht in de blender blend tot een egale massa voeg toe aan de rest van het vocht en breng opnieuw aan de kook voeg de roomkaas ui en spekjes en de knoflook toe en laat even door koken ik zou zeggen eet smakelijk lekker met beetje stokbrood
graag gedaan ik doe iedere keer wat want heb zo veel nu ff 3 hoop straks er nog een paar op te kunnen zetten
Lekker, leuk dat je het deelt! Heb je toevallig ook een recept voor een prei ovenschotel? Ik gebruik normaal het pakje van Maggi, maar wil daar eigenlijk van af...
Als ik een tip mag toevoegen Aan je boeuf bourguignon: na een paar uur stoven een flinke plak kruidkoek erin kruimelen. 10 min hard verwarmen dat de koek smelt en dan weer verder stoven tot het vlees zacht is. Budget kan je ipv tomaten kan je ook een klein blikje tomatenpurree (hier verkopen ze die zonder conserveermiddelen en zout) aan toevoegen samen met de koek. Ik vind het namelijk een echt wintergerecht en dan zijn de tomaten zo duur. Ovenschotel wortels doperwten Aardappels koken en fijn stampen met een scheutje melk Gehakt rul bakken met een uitje Gehakt onderin de schaal Wortels en doperwten erop (als je die vers pakt wortels zacht koken eerst) Aardappelpurree erop Geraspte kaas erop en 15 min op 200 graden in de oven.
kipzoetzuur Kipfilet tomatenpuree witte wijnazijn sambal djahe, ketoembar. djintan, laos, paprikapoeder, knoflook zout halve verse ananas sperzieboontjes tauge witte rijst Rijst koken Kip insmeren met paprikapoeder en andere kruiden vervolgens bakken wok met zonnebloemolie/sesamolie/kokosolie boontjes kort beetgaar koken in pannetje evt. stukjes wortel meeroerbakken in wok eetlepel tomatenpuree snel roerbakken met kip totdat de tomatenpuree niet meer zurig ruikt. Blijven roeren, anders brandt de puree aan! Daarna scheutje witte wijnazijn erbij en omscheppen. Voeg steeds een klein beetje witte wijnazijn toe, anders wordt het echt veel te zuur! Je krijgt nu een rood iets zurig sausje. Scheutjes water erbij. Beetgare boontjes en sambal toevoegen naar smaak. Daarna de verse stukjes ananas toevoegen en even laten pruttelen. Om de saus wat dikker te maken voeg ik wat maïzena toe. Ten slotte de taugé erbij en klaar is kees.
ooo leuk dat er ook nog recepten bij toegevoegt worden ik ga maandag weer verder heb wat leuke receptjes kunnen vinden nog in mn geschreven boek ook met de ovenschotsel
Hier een preischotel zonder pakje...ipv prei kan ook bloemkool of sperziebonen oid gebruikt worden. 500 gram aardappels koken 500 gram gehakt rul bakken met kerriepoeder, dan 3 preien in ringen meebakken. 1/2 zakje geraspte kaas erdoor. Dan de helft van de aardappelen prakken in een ingevette ovenschaal. Het gehakt/preimengsel erop en dan de andere helft van de aardappels geprakt erop. Klein bakje ongeklopte slagroom of kookroom erdoor, even met een vork in prikken. Dan de andere helft van de kaas erover. 20 min op 180 graden, de laatste 2/3 minuten even op de grillstand zodat de kaas een krokant korstje wordt.
Ik kook ook zonder pakjes ect. en deze site vond ik in het begin erg handig voor ideeën! Bedankt voor je recepten! Smakelijck
graag gedaan ik ga proberen straks nog even erbij te zetten nog meer had niet in de gaten dat vandaag 1e schooldag was haha dus beetje hectisch omdat ze niet echt wilde