Oh wat leuk! Klinkt goed Waar is het ergens? (als je dat wil zeggen). Gaat vast helemaal goedkomen, weet zeker dat ze blij met je zullen zijn
Ik ben ook vrijwillliger. Bij het IVN. Zit in het bestuur van een lokale afdeling, ben penningmeester en doe daarnaast nog wat dingen voor bepaalde werkgroepen. Als ik wil kan ik er uren in de week aan besteden, soms wel 10 uur of meer maar soms ook vrijwel niets. Het is gelukkig planbaar en te doen vanuit huis, op de vergaderingen na. Gelukkig is het voor mij echt hobby, vind het oprecht leuk en belangrijk en stop ook veel tijd in het proberen te verjongen van de vereniging, organiseren van activiteiten, pr, aanwezig zijn op jaarmarkten, tentoonstelling bij de bieb en gemeente etc. Dat is ook hard nodig aangezien de gemiddelde leeftijd nogal hoog is. Geloof me! Elke vereniging is superblij met nieuwe vrijwilligers! Het is echt moeilijk om aan nieuwe jonge mensen te komen, iedereen heeft t druk dus is ook logisch.
Ik heb een aantal jaar achter de bar gestaan van de voetbalvereniging. Er bestaat geen dankbaarder werk dan bier tappen voor een elftal mannen (En het ergste was nog dat ik aan fooien meer verdiende dan aan mijn vaste baan )
Ik heb een jaar gewerkt bij freya, zelf was ik al lid en ze zochten mensen dus aangemeld. Na een jaar gestopt omdat het niet was waar ik mij fijn bij voelde. Ik ben al ruim drie jaar secretaris bij de huurdersvereniging. Aangemeld tijdens een vergadering toen ik nog huurder was. Veel werk, maar mijn bestuur is best oud (jongste 56 oudste 83) en ik doe de website en facebook er ook bij. Ik geniet er echt van, leer dr ook elke keer weer van en ben dol op de kerels uit t bestuur En ik ben secretaris bij de buurtvereniging. Aangemeld tijdens een vergadering. Ik doe dit om in het dorp waar ik nieuw ben komen wonen er goed in te rollen en mensen te leren kennen. Dit is het idee voor een jaar of drie a vier. Als onze zoon straks naar school gaat word ik vast zon mama die van alles doet voor op school. Heerlijk
@NavyCrimson91 dat is volgens mij de Voorleesexpres. Kun je je via je lokale bibliotheek voor opgeven, echt super leuk!
O wat leuk, dat staat al heel lang op mijn wensenlijstje, maar ik ben bang dat ik me privé situaties teveel ga aantrekken. Moest je daar ook eerst nog een cursus voor volgen? Nu sta ik af en toe als vrijwilliger in een winkel waarvan de opbrengst naar een goed doel gaat.
Ik doe nu meer dingen gelieerd aan de activiteiten van de kinderen. Dus vrijwilligerswerk bij de sport verenigingen, en op school zoals MR, klussen commissie en zo.
Dit stond altijd op mijn wensenlijst! Wij hebben wekenlang in het rmd geslapen. Maar nu onze J* is overleden kan/wil ik dit niet gaan doen. Misschien over heel veel jaar wel. Super dat je dit doet.
Ik ben overblijfmoeder op school en leidinggevende op de zondagsschool. Soms ga ik bij een oude buurman op bezoek.
Ik heb 4 jaar bij de kindertelefoon gewerkt. Dat was een behoorlijke procedure om aangenomen te worden. Eerst sollicitatiegesprek, daarna training van iets van 2 maanden (wekelijks cursus en diensten meedraaien) en dan hopen dat je aangenomen werd. Was ongelooflijk mooi werk. Vaak hele leuke onschuldige gesprekjes en soms gesprekken die heel heftig waren en wel een tijd bleven hangen. Ik zou het graag weer doen als de jongste groter is, maar ik geloof dat er nu wel behoorlijk wat veranderd is met alle multimedia (internet, chatten, e.d.)
Ik ben via de vrijwilligerscentrale van de gemeente gekoppeld aan een bejaard echtpaar hier in het dorp. Één dagdeel per week ga ik daar heen om haar haren mooi te maken, koffie te drinken, kasten op te ruimen, enz Voorheen deed ik ook één keer per maand een kindermiddag op het azc maar het azc hier in de buurt is nu gesloten. Ik wil nu graag via vluchtelingenwerk gezinnen gaan helpen die een status en een huis hebbe gekregen met de taal ed
Oja, dat snap ik hoor! Het is dan veel te confronterend. Ik zou ook niet in het ziekenhuis bij de zieke kinderen kunnen helpen. Dat komt voor mij te dichtbij. Maar in het huis gaat het goed en is het heel dankbaar om te kunnen helpen. Zelfs nu met 37 weken ga ik er nog heen.
Ik deed eerst vrijwilligerswerk als bali medewerker/gastvrouw voor een organisatie die nl lessen geeft en zo veel meer. In de zelfde organisatie hebben ze meerdere takken. Nu help ik met de administratie en ben ik waar nodig. ZOn 6u pw. En bn ik blijmaker en help ik een man die niet goed ziet en leest met de boodschappen. En nog een oudere man en vrouw van in de 80. En natuurlijk een bakkie en een kletspraatje erg leuk om te doen.
Ik doe vrijwilligerswerk bij een buurtvereniging, de ene week niks en de andere week 3 uur. Daarnaast doe ik ook vrijwilligerswerk voor/met jonge ouders. Hier gaat zo'n 4 uur per week inzitten. Vooral het laatste heel leuk en dankbaar werk.
Volgens mij was dat slechts 2 dagen in het begin en bij elke maandelijkse vergadering kwam een gastspreker van bv de kredietbank of de voedselbank. Aldoende leerde je eigenlijk het meest en kennis werd onderling gedeeld. Vragen stond vrij en er was altijd wel weer iemand die een antwoord had. Er waren zo'n 75 budgetcoaches, dus veel kennis beschikbaar