Vrijwilligerswerk

Discussie in 'De lounge' gestart door Yeuu, 8 aug 2019.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Annemeis

Annemeis Fanatiek lid

11 sep 2011
    2.185
    823
    113
    #21 Annemeis, 8 aug 2019
    Laatst bewerkt: 8 aug 2019
    Hoi,

Ben een tijdje vrijwilliger geweest in het ziekenhuis op de pijnpoli. Was daar gastvrouw: mensen koffie of thee bezorgen en lunch. Fijn om te doen en mooie gesprekken gehad. Ze waren zon jonge vrijwilligster (was toen nog jong, net in de twintig) niet gewend. Mooi om je wereld te verbreden en wie weet ga ik zoiets weer doen als de kids allebei naar school gaan en k uitgestudeerd ben.

Nederlandse les gegeven aan vrouwen van het AZC, erg leuk om te doen!

Ook weleens als EHBO vrijwilligster meegewerkt op de Zonnebloem en Henri Dunant... Waren mooie dagen, wat een mooie mensen zijn de cliënten/patiënten...

Een jongen van 14 met ADHD die dreigde voor langere tijd geschorst te worden, geholpen om alles voor school weer op de rit te krijgen en te leren plannen bij zijn huiswerk. Was ook erg leuk om te doen.

2. Annemeis

Annemeis Fanatiek lid

11 sep 2011
    2.185
    823
    113
    Vind het trouwens tof om te lezen dat er zoveel vrijwilligers zijn, te weten dat er nog zoveel mensen zijn die klaarstaan voor de medemens, dat geeft de burger moed!

3. dotje1986

dotje1986 Fanatiek lid

25 apr 2007
    1.759
    194
    63
    Ik doe vrijwilligerswerk bij de sportvereniging van de kinderen en mijzelf. Zit in het bestuur en vervul tijdelijk 2 functies. Daarnaast help ik vaak bij activiteiten en coach soms het team van mijn oudste.

4. Roozjuh

Roozjuh VIP lid

1 okt 2007
    18.389
    1.292
    113
    Flevoland
    Ik doe best veel vrijwilligerswerk. Keek er ook altijd beetje vaag tegenaan want waarom zou je in hemelsnaam gratis gaan werken?! Maar jeetje wat heb ik mij vergist. Ik werk in een soort cultureel centrumgebouw, klinkt beetje duf maar er is onwijs veel te doen. Muziek, musical lessen, vanalles. En ik help als gastvrouw als er scholen (klassen) komen kijken naar een theater voorstelling. Mijn 'werkgever' is echt geweldig! Prachtig kerstkado gehad, de waardering tussendoor. Op Vrijwilligerssdag een handgeschreven kaart gekregen (met mij nog 40 andere vrijwilligers) kadotje eind van het seizoen gehad, dank voor alles wat we doen. Regelmatig uitjes, vooral met kerst en wanneer het seizoen weer begint of stopt. Zo zijn we met 40man gaan wokken en leuke workshop gehad met kerst plus een theater/bios bon gekregen. En augustus is er een zeilboot afgehuurd voor al het personeel en dus ook de vrijwilligers. Alles inclusief eten drinken de hele dag. Helaas kan ik niet want heb een andere baan gevonden, ook vrijwilligerswerk maar dan met vergoeding. Yep, weer een vrijwilligersbaantje haha. Ook 2jaar de Oudervereniging op school van mijn kinderen gedaan, nu mee gestopt ivm baan. O en alsof 't nog niet genoeg was heeft de lokale grote speeltuin hier in de stad gevraagd of ik wil meedenken en organiseren van activiteiten Yes, ook dat weer vrijwilligerswerk haha

5. Meisje93

Meisje93 VIP lid

21 mrt 2015
    32.071
    14.402
    113
    Ik werk in een verpleeghuis. En gelukkig zijn daar ook vrijwilligers. Die we hard nodig hebben.
    Er zijn vrijwilligers die op de woning lopen. Die doen een spelletje met de bewoners, zetten koffie, gaan een wandeling maken etc.
    Maar de meeste vrijwilligers lopen bij de activiteiten begeleiding. Helpen bij de activiteiten, halen bewoners op etc.

6. nicole18

nicole18 Fanatiek lid

20 nov 2013
    4.613
    1.155
    113

Precies dit, in werk ook in de ouderenzorg. Zonder vrijwilligers zullen er vrijwel geen activiteiten meer zijn, hoe schrijnend dat ook is.

Verder zit ik zelf in de oc van het kinderdagverblijf en help ik op school waar ik kan.

Deel Deze Pagina