Naar de dokter

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door femmy, 10 mrt 2006.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. femmy

    femmy Fanatiek lid

    1 jan 2006
    4.061
    0
    0
    Administratie
    Volgende week een afspraak bij de dokter gemaakt, de assistente vertelde mij dat ze geen test doen bij de dokter, dat zou allemaal heel veel kosten en de testen van clear blue zouden waterdicht zijn. aan de ene kant wel een beetje jammer want ik denk als de dokter het zegt dan geloof ik het pas maar om dan minstens 30 euro te betalen voor een testje? ben benieuwd wat ze nu allemaal gaat doen! ik word iig doorverbonden aan de verloskundige!
     
  2. PamEnMarcel

    PamEnMarcel Actief lid

    Hoi femmy,

    Dat had ik ook toen ik naar de ha ging. Ik vertelde dat ik 2 keer een test had gedaan voor de zekerheid (1 x van de ETOS en 1 x van de DA). En ik wilde dus naar de ha omdat we't niet konden geloven. Hij zei dat een test bij hem overbodig was en dat het alleen maar geld zou kosten. Hij feliciteerde ons en nog geen 2 minuten later stonden we buiten. Dus pas 4 weken later naar de vk... toen geloofden we't pas...

    Ik ben iig super blij voor je!

    Gr.,
    Pamela
     
  3. femmy

    femmy Fanatiek lid

    1 jan 2006
    4.061
    0
    0
    Administratie
    zo dus toen geloofde je het pas? want die verloskundige deed ook een test? ben benieuwd of er nog wat gedaan word bij die dokter... wel spannend hoor!! en hoe langer je niet ongesteld word hoe meer je het ook wel geloofd!
     
  4. MamaDenise

    MamaDenise Fanatiek lid

    21 jan 2006
    3.478
    1
    0
    Oosterhout(nb)
    bij mij deed de huisarts ook een testje.
    dat wa smn oude huisarts,door mn verhuizing heb ik een nieuwe huisarts.
    mn oude huisarts geloofde niet echt dat ik zwanger was en wilde perse een test uitvoeren.
    en tja,die was hartstikke positief haha
    het is volgens mij vrij gebruikelijk dat ze nog even een test doen.
     
  5. PamEnMarcel

    PamEnMarcel Actief lid

    Ja, toen pas, stom eigenlijk he. Maar ze deed geen test. Ze ging wel naar't hartje luisteren, want ze dacht dat ik al 10 weken was. Achteraf bleek dat ik toen nog maar 8 weken was, dus we hadden geluk dat we't hartje hadden gehoord. Maar toen we dat hartje hoorden kloppen, toen pas hadden we echt zoiets van, ok, het is echt!

    Ben ook idd benieuwd naar wat ze bij de dokter gaan doen dan. Misschien bloedtest ofzo dan... Wat word je eigenlijk ongeduldig van al dat gewacht dan he.
     
  6. mijn gyne doet een echo om t e bevestigen!
    Ook deze keer!
     
  7. KeeJBie

    KeeJBie Fanatiek lid

    25 jan 2006
    2.322
    0
    0
    Apeldoorn
    Mijn huisarts doet het ook niet..

    En die zit al behoorlijk lang in het vak.. Hij wilt wel een test doen maar dan moet je er idd voor betalen.

    Toen ik vertelde dat me test positief was.. Was het voor hem voldoende ;)
     
  8. femmy

    femmy Fanatiek lid

    1 jan 2006
    4.061
    0
    0
    Administratie
    ja de assistente zei ook al dat het voldoende was die 2 testen maar toch he ;), ja dat wachten is echt niet leuk maar ik ga er toch maar vast een beetje meer vanuit ;) heb het wel mijn ouders en zus verteld en wat vriendinnen, en morgen de familie van mijn vriend!! ik kan het toch niet voor me houden!
     
  9. KeeJBie

    KeeJBie Fanatiek lid

    25 jan 2006
    2.322
    0
    0
    Apeldoorn
    Hehe idd Femmy.. Zulk groot nieuws is moeilijk voor je te houden!

    Vind het wel leuk om te zien dat je nu net in fase 1 bent gestroomd. Ik kan me nog heel goed herinneren dat ik net hoorde dat ik zwanger was..

    En kijk me nu is!!! Zit al in de laatste fase ;)
     
  10. tweety

    tweety VIP lid

    2 okt 2005
    10.054
    0
    36
    dordrecht
    mij ha deed ook geen testje ik belde hem op dat ik een positieve tyest had en hij feliciteerde me en maakte een afspraak voor ander halve week later. toen heeft ie mijn bloeddruk gemeten en gekeken wanneer ik ongeveer uitgereken ben. heb een info. mapje gekregen en kon naar de verkoskundige. as dinsdag de 1e keer spannend.
     
  11. sweetangel100

    sweetangel100 Niet meer actief

    Ik denk dat de huisartsen geen test meer doen omdat er zoveel betrouwbare testen te krijgen zijn.
    Ik had toevallig op maandag een afspraak bij de huisarts en op zaterdag had ik positief getest, dus dat kwam goed uit!
    Hij heeft me een verwijskaart gegeven voor de verloskundige en heeft me alvast voor bloedonderzoek naar het ZH gestuurd. De verloskundige was daar heel blij mee (daar kon ik 2 weken later terecht) want de bloeduitslagen duren 2 weken en nu had ze ze al. De huisarts heeft ze doorgestuurd naar de verloskundige.
     
  12. deb81

    deb81 Lid

    5 mrt 2006
    11
    0
    0
    zoetermeer
    hoi,

    ik ben afgelopen woensdag naar de huisarts geweest en het enige wat zij deed was een verwijsbrief voor de verloskundige maken en ik stond binnen 2 minuten weer buiten. Gelukkig heb woensdag 22 maart een afspraak bij de verloskundige. Is het gebruikelijk dat je man/vriend dan mee gaat?

    xxx
     
  13. neeltje

    neeltje Fanatiek lid

    17 feb 2006
    3.289
    0
    0
    mijn man is bij alle bezoeken aan de VK en de GYN meegeweest, het was ONS kindje.
    niet iedereen doet dit, moet doen wat je zelf het fijnste vindt
     
  14. femmy

    femmy Fanatiek lid

    1 jan 2006
    4.061
    0
    0
    Administratie
    zo de tijd is zeker toch wel omgevlogen? ja ik denk als ik het echt geloof dat ik wel erg hard op een wolkje wegvlieg
     
  15. sweetangel100

    sweetangel100 Niet meer actief

    Ja mijn verloskundige vroeg er zelfs om, zodat je in elk geval een eerste kennismaking hebt!
    Daarna is hij alleen nog meegegaan als er een echo gemaakt wordt, voor de rest ga ik meestal alleen of er moet al iets speciaals zijn.
     
  16. MamaDenise

    MamaDenise Fanatiek lid

    21 jan 2006
    3.478
    1
    0
    Oosterhout(nb)
    bij mij wou ze perse een test doen!
    en ik had de test van CB bij en weet je wat ze zei:
    jah dat kan ook een kapotte test zijn.

    ben echt blij dat ik nu een nieuwe huisarts heb!

    ik besefte pas echt dat ik zwanger was toen ik de echo had gehad!
    er zat echt een minie mensje in mn buik!!
    en het was ook nog helemaal goed ook!

    en dat niet voor je kunnen houden herken ik heel goed haha!
    iedereen weet het geloof ik al :)
     
  17. neeltje

    neeltje Fanatiek lid

    17 feb 2006
    3.289
    0
    0
    het eerste bezoek (intake) willen ze vanalles van je weten en ook van je man, dus wel handig als hij meegaat.
    medische geschiedenis e.d. van jullie allebei en jullie ouders/familie
     
  18. femmy

    femmy Fanatiek lid

    1 jan 2006
    4.061
    0
    0
    Administratie
    Vanochtend bij de dokter geweest! mijn bloeddruk was goed, en verder vertelde ze over de algemene zaken waar ik rekening mee moest houden, mocht ik misselijk worden dan hadden ze daar wel wat voor dus dat is fijn! ik ben nu ongeveer 5,5 week en met 9 weken mag ik naar de verloskundige die tegenover ons huis zit (vind ik erg prettig aangezien ik alles op de fiets doe :D )
     
  19. Semmi

    Semmi Fanatiek lid

    25 feb 2006
    4.385
    0
    0
    pedagogisch medewerker
    Friesland
    Ik ben vorige week bij de HA geweest. Die feliciteerde me en verwees me door naar de VK. Volgende week hebben we intake bij de Vk en de week daarop met 9 weken de eerste echo, ik denk dat ik het dan pas echt ga geloven, ook al heb ik 3 positieve testen gehad!

    liefs Sämira
     
  20. femmy

    femmy Fanatiek lid

    1 jan 2006
    4.061
    0
    0
    Administratie
    Nou ik heb nu dus 4 tests gedaan en ik geloof het toch wel hoor ;)
     

Deel Deze Pagina