Zw. Diabetes diëten of insuline?

Discussie in 'Onderzoeken en echo's' gestart door Dalysa, 11 jun 2019.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Dalysa

Dalysa Fanatiek lid

29 nov 2014
    1.365
    571
    113
    Hallo iedereen!

Ik heb nu vanaf 16 weken zwangerschapsdiabetes. Heb dit tot nu toe netjes binnen de grenzen weten te houden maar het begint nu wel moeilijk te worden. Heb nu steeds vaker 2 uur na de maaltijd uitschieters boven de 8.

Nu kan ik nog meer gaan diëten en alleen nog koolhydraad arm/vrij eten of vragen of ik met insuline mag starten. Als ik minder ga eten ga ik afvallen, wat niet de bedoeling is. Als ik insuline spuit, word ik ingeleid.. hebben jullie advies? Wat zouden jullie doen?

2. Prettykitty

Prettykitty Fanatiek lid

22 dec 2016
    4.773
    3.116
    113
    Vrouw
    Ik denk dat ik zou kiezen voor inleiden en dus insuline spuiten.

Ik weet hoe moeilijk het was om op het eten te letten. Soms kun je er echt niks aan doen, ik at bijvoorbeeld erg gezond. (Wel at ik gewoon brood) en als ik ook nog eens koolhydraat arm moest gaan eten dan had ik echt heel erg teleurgesteld geweest.

Je hebt natuurlijk heel veel over voor je kindje. Maar als je zo beperkt word in wat je mag eten dan is het extra zwaar de laatste loodjes.

3. NeverGiveUp2018

NeverGiveUp2018 Bekend lid

30 apr 2018
    550
    282
    63
    Vrouw
    Noord holland
    Hier de zelfde situatue gehad. Ook vanaf 16wk zw.diabetes. Tijdens vorige zwangerschap kon ik het met aangepast eten heel goed onder controlle houden.
    Dit keer helaas niet en na een aantal weken zag je toch dat de uitschieters steeds hoger en vaker kwamen ondanks het zo beperkt mogelijk en uitgebalanceerd nemen van koolhydraten.
    Hier dan toch het advies gekregen om met insuline te starten toen. Ook al vond ik dat moeilijk te accepteren omdat het de vorige zwangerschap wel zonder kon, heb ik me er uiteindelijk aan overgegeven. Het was hier zo erg dat mijn bloedsuiker nog net niet de lucht in schoot als ik ergens naar keek.
    Nu wel blij dat ik er mee begonnen ben. Kan gewoon normaal eten nu zonder dat ik niks meer durf te eten.

4. Colinn

Colinn VIP lid

8 jul 2014
    5.836
    1.241
    113
    Hier dezelfde situatie. Al kwam ik er iets later achter. Eerst met een dieet geprobeerd maar moest op een gegeven moment zo weinig eten om het een beetje op peil te houden dat ik af ging vallen. Het was een spannende stap om over te stappen op insuline spuiten maar de beste keuze ooit. Ik kan gelukkig weer iets meer eten (dan heb ik het over een extra boterham of een aardappel meer. Geraffineerde suikers zijn nog steeds een no go) en hou het nu redelijk onder controle. Je moet niet ingeleid worden met 38 weken hè? Ze zien iets vaker dat de placenta rond die tijd niet goed meer werkt maar met extra controle en wat vaker aan de ctg kan je t ook een weekje uitstellen als je dat graag wil. Hier wel de keuze gemaakt om met 38 weken ingeleid te worden maar dat komt ook omdat onze beeb 2 en een halve week voorloopt in groei :) Je kan het en het is geen schande om insuline te moeten spuiten!

Deel Deze Pagina