Dokters - Kiezen tussen je kinderen

Discussie in 'Films, televisie en nieuws' gestart door Kim11, 14 feb 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Kim11

Kim11 VIP lid

23 mrt 2011
    5.960
    178
    63
    Ik zit nu naar Dokters te kijken op sbs6, ik dacht dat het geen fictie was.... Maar hoop nu stiekem toch val wel.

Zie net een schrijnend verhaal van een vader met twee kinderen waarbij de kinderen na terugkomst van de vakantie ziek blijken te zijn. Geen griepje, maar beide chronisch nierfalen en dat ze beide nog maar enkele maanden te leven hebben. De vader kan 1 nier afstaan, maar dat betekend dus dat hij moet kiezen tussen de kinderen. De kans is minimaal dat er op tijd nog een donornier vrij komt.

Ik hoop écht van harte dat dit niet waar is.

2. Kim11

Kim11 VIP lid

23 mrt 2011
    5.960
    178
    63
    Oh, gelukkig blijkt nu dat de kinderen beide gered zijn :D Fijn om te horen!

3. Manuk

Manuk Fanatiek lid

19 okt 2010
    2.751
    62
    48
    Vrouw
    Groningen
    Een onmenselijke keuze!

Dan deed ik liever mezelf wat aan zodat beide beschikbaar kwamen dan dat ik een keuze moet maken tussen mijn dochters..

4. sydneys

sydneys Niet meer actief

Die heb ik ook eens gezien. Dat die vader uiteindelijk een zelfmoordpoging doet zodat hij zijn beiden nieren kan afstaan en die mislukte gelukkig en iemand zijn familie kon nog donor worden?

5. pnirmal

pnirmal Niet meer actief

Heb die aflevering toen ook gezien.

Gelukkig goed afgelopen.

Er zijn dingen in het leven waar bij je geen keuze kunt maken hier is er een van.

Zou het ook niet weten, Me zelf van kant maken is misschien wel een oplossing, Maar ja dan blijven je kinderen ook ouderloos achter.

6. DeBJjJ

DeBJjJ Fanatiek lid

13 mei 2012
    1.050
    0
    0
    thuismoeder/Post
    oldenzaal
    Neuh , vader was brandweer man en redde kinderen uit een brandend gebouw , vader doneerde 1 van de nieren , en de moeder van de kinderen die hij had gered doneert ook een nier ;)

7. Kim11

Kim11 VIP lid

23 mrt 2011
    5.960
    178
    63
    Ja de dokter dacht even dat het een poging tot was maar dat bleek niet zo te zijn.

8. lisanne123

lisanne123 Fanatiek lid

28 feb 2012
    2.862
    0
    36
    Wat een keuze zeg Pff ! Ik denk nu stiekem gelijk , ik kies voor mijn zoontje , meteen !!! Maar dat is het "ik kan nooit zoveel van een ander kind houden als van hem " syndroom . En dat schijnt over te gaan zodra je een 2e hebt :p .

9. Kim11

Kim11 VIP lid

23 mrt 2011
    5.960
    178
    63
    Daar was ik ook bang voor. Mijn hele zwangerschap heb ik de jongste gezien als broertje van. Ik vroeg mij ook serieus af of ik van beide evenveel kon houden.

Maar nu de jongste er is, er is echt geen enkel verschil in liefde. Ben blij dat ik dat nu kan zeggen. Daar dacht ik tijdens mijn zwangerschap heel anders over.

10. wasmachine

wasmachine Niet meer actief

Kan de moeder geen nier afstaan?

11. Kim11

Kim11 VIP lid

23 mrt 2011
    5.960
    178
    63
    Die komt helemaal niet voor in het filmpje. Misschien is die overleden ofzoiets?

12. Smnee

Smnee Niet meer actief

Moeder is al overleden. Heb deze vorig jaar gezien

13. MadeInUSA

MadeInUSA VIP lid

27 dec 2011
    9.194
    10.794
    113
    Heb paar keer een stukje gezien en het is wat mij betreft heel slechte fictie, misschien nog in de verre verte gebaseerd op een echte gebeurtenis.

Deel Deze Pagina