Ik zit nu naar Dokters te kijken op sbs6, ik dacht dat het geen fictie was.... Maar hoop nu stiekem toch val wel. Zie net een schrijnend verhaal van een vader met twee kinderen waarbij de kinderen na terugkomst van de vakantie ziek blijken te zijn. Geen griepje, maar beide chronisch nierfalen en dat ze beide nog maar enkele maanden te leven hebben. De vader kan 1 nier afstaan, maar dat betekend dus dat hij moet kiezen tussen de kinderen. De kans is minimaal dat er op tijd nog een donornier vrij komt. Ik hoop écht van harte dat dit niet waar is.
Een onmenselijke keuze! Dan deed ik liever mezelf wat aan zodat beide beschikbaar kwamen dan dat ik een keuze moet maken tussen mijn dochters..
Die heb ik ook eens gezien. Dat die vader uiteindelijk een zelfmoordpoging doet zodat hij zijn beiden nieren kan afstaan en die mislukte gelukkig en iemand zijn familie kon nog donor worden?
Heb die aflevering toen ook gezien. Gelukkig goed afgelopen. Er zijn dingen in het leven waar bij je geen keuze kunt maken hier is er een van. Zou het ook niet weten, Me zelf van kant maken is misschien wel een oplossing, Maar ja dan blijven je kinderen ook ouderloos achter.
Neuh , vader was brandweer man en redde kinderen uit een brandend gebouw , vader doneerde 1 van de nieren , en de moeder van de kinderen die hij had gered doneert ook een nier
Wat een keuze zeg Pff ! Ik denk nu stiekem gelijk , ik kies voor mijn zoontje , meteen !!! Maar dat is het "ik kan nooit zoveel van een ander kind houden als van hem " syndroom . En dat schijnt over te gaan zodra je een 2e hebt .
Daar was ik ook bang voor. Mijn hele zwangerschap heb ik de jongste gezien als broertje van. Ik vroeg mij ook serieus af of ik van beide evenveel kon houden. Maar nu de jongste er is, er is echt geen enkel verschil in liefde. Ben blij dat ik dat nu kan zeggen. Daar dacht ik tijdens mijn zwangerschap heel anders over.
Heb paar keer een stukje gezien en het is wat mij betreft heel slechte fictie, misschien nog in de verre verte gebaseerd op een echte gebeurtenis.