Vroeg de nacht in?: avondritueel...

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Mar30, 17 sep 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Mar30

Mar30 Fanatiek lid

1 aug 2010
    1.673
    0
    0
    Zuid-Holland
    Voor haar sprongetje sliep ze van voeding naar voeding. Als ze wakker werd verschonen, fles geven en daarna nog even spelen. Max een uur, dan is ze weer moe.

Met het sprongetje viel ze moeilijker in slaap en werd ze steeds wakker, dus heel onrustig. De nachten gingen wel gewoon goed.

Het is ook moeilijk als ze bijv. Een uur na haar slaapje al wakker werd en het is nog 2 uur tot de volgende voeding. Na een uur was ze nl weer moe, maar ja slapen wilde ze niet meer en ze was echt niet te genieten, dus gaf ik haar de fles maar wat eerder.

Gelukkig doet 3 het vandaag goed. Vanochtend m 07.40 de fles, 08.45 naar bed en wakker. 11.40. Precies tijd voor haar fles. Net weer even gespeeld, na 45 min. hysterisch (even in de draagdoek) en uiteindelijk weer naar bed. Ze slaapt overdag dus echt nog veel.

2. kwebbel86

kwebbel86 Niet meer actief

Ik zou haar laten slapen om 23.00 uur. Je schema wel ff volhouden natuurlijk, je merkt wanneer ze het wel of niet prettig vind. En wie weet heb je hups een ritueel... ;)

3. TmvD

TmvD Bekend lid

10 jan 2013
    795
    1
    18
    NULL
    NULL
    Ik zou proberen om haar eerst in bad te doen en daarna een fles. Dan kun je haar in bed leggen als ze onder de fles in slaap valt. Dan rond 23.00 nog een voeding (slapend of niet) en dan kijken hoe ze de nacht doorkomt.
    Ze moet misschien ook even een paar dagen wennen aan het nieuwe ritme wat je dan aanbied en dat kunnen dan rommelige dagen zijn.

4. Mar30

Mar30 Fanatiek lid

1 aug 2010
    1.673
    0
    0
    Zuid-Holland
    Nou ik heb haar om 19.10 wakker gemaakt en daar was ze niet blij mee! Vervolgens al krijsend omgekleed en toen samen gedoucht (ze houdt niet zo van het badje) en dat was prima. Toen al krijsend aangekleed en daarna (rustig :D) de fles gegeven. Om 20.00 lag ze in bed en ze is gaan slapen (zonder speen!).

Denk dat ik haar idd om 23.00 nog een fles geef en kijken hoe dat gaat.

5. Xellepel

Xellepel Bekend lid

28 aug 2013
    803
    0
    0
    Ik geef borstvoeding maar wek ook nog om 23 uur. ik denk als je dit zo doet, je kleintje van zelf een keer de nacht gaat doorslapen.
    Bij elk slaapje doe ik hetzelfde ritueeltje. Om 23 uur sliep hij vaak na de voeding gelijk dus geen ritueeltje. Nu is hij kort wakker dus doe ik het ritueeltje echt elk slaapje.
    Als je elk slaapje een ritueeltje doet, dan is het niet erg denk ik als je bij de laatste avond voeding het ritueeltje niet doet omdat je kleintje slaapt.

6. Mar30

Mar30 Fanatiek lid

1 aug 2010
    1.673
    0
    0
    Zuid-Holland
    Nou ik heb haar uiteindelijk niet wakker gemaakt en ze kwam zelf om 23.45 (lag zelf om 22.15 in bed). Ze was klaarwakker. Fles gegeven en Na een aantal x opstaan voor de speen is ze in slaap gevallen en kwam ze om 04.20. Toen wilde ze niet meer slapen. Heb haar uiteindelijk (na heel vaak opstaan om de speen weer in te doen) bij me in bed genomen en zijn we in slaap gevallen. Om 07.20 de fles gegeven.

Ik denk toch dat ik haar om 23.00 een droomvoeding ga geven. Dan wordt ze in ieder geval 1x minder wakker uit zichzelf en slaapt ze misschien weer makkelijker in als ze bijv. om 03.30 zou komen.

Ik

Deel Deze Pagina