Mijn zoon heeft nu al bijna 1.5 week diarree, daarvoor zijn we al bij onze huisarts geweest, waar we staaltjes hebben ingeleverd. We hebben nog geen resultaat hiervan, maar tot die tijd moeten we elke dag probiotica geven, wat tot nu toe niet lijkt te helpen. Van de diarree lijkt hij geen last te hebben, maar hij krijgt er wel enorme luieruitslag van, wat steeds erger wordt en vandaag is hij al continu huilerig, en ik vermoed dat het daardoor komt. We smeren uiteraard wel al zalf. Ik heb al de huisarts gebeld, maar die is woensdagmiddag en avond niet bereikbaar. Iemand tips hoe ik het wat draaglijker kan maken voor hem?
Wat voor zalf smeer je? Idd maizena, of sudo? Of gaat dat te snel weg? Je kan ook originele zinkzalf halen bij de apotheek, alleen moet je dat verwijderen met zoete olie (bijv. arachide). Maar dat kan misschien ook helpen. Als dat niet helpt kun je ook zoiets als Conveen gebruiken, dat is een barrièrecreme, die doe je erop en moet je met een speciaal goedje er ook weer af halen. Maar dat is echt een soort stopverf, dat krijg je er niet zomaar af.. Succes!
Erg he? mijn dochter heeft ongeveer een maand geleden een diarree virus op gelopen en toen was het ook zo erg Ik heb van alles geprobeerd.. maizena, zinkzalf van zwitsal, bepanthen.. wat dan toch het beste hielp was maizena met eerst een laagje bepanthen omdat het anders niet blijft plakken.. maar ja echt goed hielp het nu ook weer niet.. zolang ze diarree hebben is dat lastig.. pas toen de diarree minder werd.. ging de luieruitslag langzaam aan weg
Wij gebruiken Daktozin, dat is zalf van bij de apotheek. Maizena heb ik niet in huis, maar ga ik straks wel halen. Het is wel triestig, vanaf ik met een doekje zijn billetjes afveeg of er weer zalf aandoe, moet hij huilen.
Schoonmaken met warm water en washandjes, geen lotiondoekjes gebruiken. Goed droogdeppen met een hydrofiel doek. En ik zou er dan idd maizena op doen of een vettige zalf zonder parfum.
Mijn zoon had dat ook. Zn billen waren knalrood en zelfs open plekjes. Sudocreme hielp helaas niet maar heb toen op aanraden van de huisarts zinkolie (geen zalf) erop gesmeerd. Troep is bijna niet van je handen te krijgen maar het hielp super, hij was er zo vanaf
even de billetjes bij elke luierwisseling bepoederen met maizena. dan is het echt binnen no time over. suc6
aah sneu he ! hier stonden ook de blaren op haar billen een aantal weken terug. ik maakte schoon met warme washandjes en tijdelijk niet meer met de doekjes. daarnaast veel Maïzena gebruikt en af en toe lekker in de blote billen laten luchten. ik hoop voor jullie dat t gauw weg trekt..
Mijn moeder is grote fan van Natusan en eenmaal in Nederland ga ik er ook een paar van aanschaffen. Werkt super.
Hier werkt olijf olie heel goed. Bijt het niet meer in en is t beschermd. Hier hielp het ineens niet meer bleek dat ze door de uitslag er een schimmel infectie over had gekregen. Micozinolzalf gehaald bij de apotheek en met 2 dagen ging het genezen.. Kan geen kwaad maar zeker niet met lotion doekjes schoonmaken. Poepbroek deden we hier met bovenkant luier t meeste weg vegen. Tissue box ernaast de rest weg vegen en dan n natte washand en laten drogen.
Ik zweer bij sudocreme! Maar ben ik nu ook even op daktazin terug moeten overgaan omdat de sudo niet helpt. Nu, ze had al wat luieruitslag van de spruw maar nu is het schandalig erg op haar billetjes. Het ligt gelukkig niet open. Ik neem ook eerder een washandje dan een doekje. Bij zoonlief met de tandjes heb ik zelfs even overwogen om katoenen luiers te gebruiken. Maar vond de aankoop ervan te duur.
Stoppen met luierdoekjes en enkel en alleen schoonmaken met watjes gedrenkt in lauw water.Onze dochter is momenteel ook weer aan de beurt.Er zaten gewoon spoortjes bloed in haar luier door de wondjes.Hier helpt de zinkzalf van dokter Swaab heel goed moet ik zeggen.Let er ook op of er geen schimmeltje bij zit want dan moet je starten met Daktarin. Het is inderdaad zo zielig.