Hoi meiden hoe zijn jullie van de late avondfles afgekomen en hoe oud was jullie kindje? Mijn dochter was niet zo hongerig dus zij wilde die fles niet meer met 16 weken ze dronk er nog maar 20cc van en toen zijn we ermee gestopt maar mijn zoontje is echt een hongerlapje en die drinkt gewoon nog 180cc weg
Mijn dochter is 14 maanden en heeft hem nog steeds rond half 10/10 uur! Hij gaat nog helemaal leeg en als ze hem niet krijgt, wordt ze 's nachts wakker. Ze eet verder heel goed overdag, dus daar ligt het niet aan. Op advies van het cb houden we die fles dus nog maar even aan tot ze hem zekf niet meer hoeft.
Maak je hem wakker voor de late fles? Als je dit doet zou ik hem gewoon laten liggen en kijken wat er gebeurd. Mijn dochter was 10 maanden toen ik ermee gestopt ben (of eigen mijn moeder, was een mis communicatie tussen ons). Ze heeft er nooit meer naar getaald. Mijn zoontje krijgt hem de ene keer wel, en de andere keer niet. Als zijn 4de fles rond 20.00 uur zit, maak ik hem niet wakker voor de laatste fles. Hij doet vroeg in de avond al zijn lange ruk. Soms komt hij daarom 's nachts nog wel eens voor een flesje, maar tukt nu sinds een week door tot 05.30 (met en zonder 5de fles).
Ik heb heM gisteravond laten liggen en hij heeft laatste fles om 19.00 op en werd 6.15 wakker goed hè! En mama is ook lekker vroeg naar bed gegaan en lekker geslapen heerlijk haha!
Goede vraag, ik zit er zelf ook mee. Mijn dochter I krijgt 5 flessen van 180/6 maar die laatste is soms pas om 23.00 (minstens 4 uur na de 4e fles). Wij zaten ook te overwegen om die laatste fles eraf te laten omdat we haar er elke keer voor wakker moeten maken. Vreemd genoeg: als we haar wakker maken voor die fles, wordt ze vroeger wakker (rond 06.00) dan toen een keer haar laatste fles om 20.00 was; toen sliep ze ineens door tot 08.00. Herkenbaar voor iemand? Dus eigenlijk maar gewoon uitproberen wat er gebeurt als we haar voor die laatste niet wakker maken? Misschien even wachten tot het weer wat koeler is, ik neem aan dat onze kindjes juist nu zoveel mogelijk vocht nodig hebben? groetjes Rus05
Kiet wauw mooi zo! @ rus dat ie eerder wakker word als je m wakker heb gemaakt komt dan ondat je hem in zn slaap gestoord heb En kan je niet 3,5 uur tussen de flessen doen of 3 uur en 3 kwartier zodat je eerder op de avond uitkomt als 23.00 En met dit weer kan je altijd wat water geven tussendoor.. Let wel op dat je dat niet vlak voor de fles doe en niet teveel anders drinkt ie de fles dalijk niet meer
Dank je voor de tips! Ja precies, ik denk dus ook dat ik haar stoor in slaap en dat ze daardoor eerder wakker wordt. Ga proberen om iets minder tijd tussen de flessen te laten, is dat niet te weinig, 3,5 uur? Hoeveel water geef je tussendoor, max iets van 60 cc of zo?
Zoon dronk 'm ook gewoon op en toen hebben we 'm verkleind tot 120/4 en daarna gestopt (hij was toen 15 weken).. we maakten hem dus gewoon niet meer wakker. Dochter heeft nog een grote fles gedronken en die hebben we laten liggen toen de andere flessen 180/6 waren (18 weken)
Oeps sorry! Het is een Zij.. Was al aan t twijfelen toen ik schreef haha Of 3,5 uur te kort is kom je vanzelf achter Als ze steeds gaat laten staan enzo dan is t waarschijnlijk te snel op elkaar... Maar je kan ook de ene fles 3,5 tussen doen en de volgende weer 3 uur en 3 kwartier bijv... Ik kijk altijd aan de hand van hoelaat ie wakker word hoe de dag eruit gaat zien.... Ik ga dus zitten tellen haha en dan nam Ik toen nog 22.00 als eindtijd en dan wist ik zo hoelaat de flessen zouden zijn En het water... 60 cc haal ik niet.. Hij neemt paar Slokjes speelt ermee, paar slokjes enz Denk dt t de ene keer 20 is ofzo de andere keer 40 en soms zelfs Maar 10 Maar je moet het even uitvogelen... Neem ongeveer de helft vande tijd tussen de voedingen dus 1 uur en 3 kwartier en probeer het eens.. Kijk hoeveel ze drinkt en dan kan je je plan trekken... Ik laat hem teouwens niet elke x bepalen hoeveel water hij drinkt... Als ik bijvoorbeeld half uurtje voor de fles ng doe omdat hij zweet oid is het gewoon een verfrissend slokje... Max slokje of 10(tel ze niet hoor haha is een gok) gewoon even voor de lekker Nou het is een heel verhaal sorry maar hopelijk kan je er wat mee
Owja en rus gooi niet gelijk heel de fles Vol met water haha gegarandeerd dat je vergeet hoeveel t nou was en hoeveel ze dus op heeft Begin anders eens met 40 ofzo... Misschien drinkt ze het eel niet eens allemaal op en water moet ook even wennen En stel nou als ze 3x per dag ofzo 40 water drinkt is toch alweer 120 extra vocht
Top Sam, dank je wel voor alle tips! Gisteravond weigerde ze te gaan slapen: ik denk door de hitte, ze wist echt niet wat ze met zichzelf aanmoest . Toen ze eindelijk sliep om 21.30 (terwijl ze al vanaf 16.00 wakker was ) wilden we haar niet meer wakker maken voor een laatste fles. Gevolg: om 04.00 kwam ze voor een fles maar dat kan ook komen omdat het in haar kamertje intussen best wel heet was geworden. Ik ga vandaag maar eens een beetje experimenteren met water en kortere tijd tussen de flesjes. Vandaag mamadag dus alle tijd