11+4 rugklachten

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Papallona, 10 jan 2017.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Papallona

Papallona Fanatiek lid

9 apr 2016
    1.029
    247
    63
    Vrouw
    Hee hallo dames,

Ik ben 11+4 weken Zwanger en sinds par dagen heb ik weer last van mijn rug. Kan dit met de zwangerschap te maken ebben? Ik heb wel vaker rugpijn maar de pijn lijkt nu iets hoger te zitten.
    Ik ben bij de verloskundige vergeten dit te vragen, is het aan te raden het eerst met hun erover te hebben? Of kan ik contact opnemen met een therapeut oid?

2. Papallona

Papallona Fanatiek lid

9 apr 2016
    1.029
    247
    63
    Vrouw
    Niemand?

3. Deedee1

Deedee1 Bekend lid

2 mrt 2015
    877
    1
    0
    Ik ben destijds naar een fysio gegaan toen ik zwanger was.
    Ik heb een hernia gehad en een aantal keer een ischias, dus ik wist dat ik een zwakker rug had.
    De fysio gaf mij oefeningen zodat bepaalde spieren sterker werden die wat later in de zwangerschap meer belast werden.
    Verder leerde ze me hoe ik het beste dingen kon tillen met een dikke duik en meer pratische dingen.

Ik heb natuurlijk geen idee of jou rugpijn nu van je zwangerschap komen. Maar als je vaker last hebt van je rug dan kan ik een fysio zeker aanraden.
    Je lijf veranderd en wordt anders belast.
    Je buikspieren kunnen op een gegeven moment nog maar weinig. En mensen met een slecht rug vangen dat vaak op door hun buikspieren meer te gebruiken, dat kan op een gegeven moment niet meer.

4. Klavrtje4

Klavrtje4 Bekend lid

15 mrt 2016
    756
    1
    0
    Waarom bel je de vk niet even op en vraag je tips?
    Daar zijn ze voor! En een fysiotherapeut of bijv. een mensendieck therapeut kunnen je leren hoe je het beste je rug kunt ontzien tijdens een zwangerschap. Daar zou ik gewoon in een redelijk vroeg stadium naartoe gaan, dan heb je daar je hele zwangerschap nog plezier van.

Deel Deze Pagina