Vroeg in zwangerschap harde buik?

Discussie in 'Stel je vraag aan de verloskundige' gestart door Hanna Mom, 5 sep 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Hanna Mom

Hanna Mom Fanatiek lid

28 jan 2011
    1.235
    1
    38
    NULL
    NULL
    Hallo. Dit is mijn tweede zwangerschap, maar ik twijfel toch erg over deze pijn. Vanaf afgelopen zaterdag heb ik met regelmaat pijn in mijn buik, onderin. Ik dacht dat dit gewone bandenpijn was, maar ik voel dan echt dat mijn baarmoeder helemaal hard is.
    Gisteren ben ik te zwemmen geweest en ook toen was het constant hard. Het doet dan ook echt heel erg pijn.

Is dit gewone bandenpijn of toch wat anders? Ik kan toch niet nu al harde buiken hebben?
    Wat kan ik hiertegen doen?

2. Immie

Immie Verloskundige

17 dec 2006
    7.813
    0
    0
    Verpleegkundige en Verloskundige
    Hoihoi,

Ook nu kan je al harde buiken hebben, harde buiken zijn samentrekkingen van de baarmoeder. Oefeningen van een grote spier: de baarmoeder. Omdat je nu ervaringsdeskundige bent (klinkt dat he!) voel je dit veel beter. Een moeizame stoelgang of een blaasonsteking kunnen ook een boosdoender zijn. Laat je urine daarom voor de zekerheid even nakijken bij je huisarts.

Imke

3. Hanna Mom

Hanna Mom Fanatiek lid

28 jan 2011
    1.235
    1
    38
    NULL
    NULL
    Urine had ik idd al na laten kijken, dat was het niet.

Goed, dan ga ik er maar vanuit dat het niet schadelijk is. Het doet me soms echt heel erg zeer, maar goed dat deed het de vorige keer ook. Is het ook niet gevaarlijk voor de baby?

Bedankt trouwens!

Deel Deze Pagina