vroeg ingedaald?

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Oceanna, 7 feb 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Oceanna

Oceanna Fanatiek lid

12 okt 2015
    3.438
    1.423
    113
    Vrouw
    Ik heb toch even een vraagje mss dat bij iemand anders dit ook al het geval is/was.
    Ik heb woensdag mijn groeiecho gehad bij 30 weken. Nu kon ze tijdens de echo het hoofdje niet goed opmeten omdat het al ingedaald is en dus tussen mijn bekken in ligt. Ik ben erg benieuwd of dit niet wat vroeg is of is dit al bij meerdere vrouwen al het geval. het is mijn eerste kindje en weet er dus niets van af. De verloskundige zei er niets over.

Als ik dit tegen anderen zeg zeggen ze is dat niet wat vroeg? Of nou meid die loop je ook niet uit.

weet niet zo goed wat ik hier mee moet.

2. meliez

meliez Actief lid

26 apr 2013
    324
    0
    0
    NULL
    Arnhem
    Het kan heel goed zijn dat je baby nog uit je bekken kruipt een koprol maakt en er weer inzakt. Dan voel je steeds weer die indalings pijn, dat voel ik bij mij tenminste. Pas tegen het einde gaan ze echt indalen en zich vast zetten.

3. schoentje24

schoentje24 Bekend lid

6 aug 2013
    869
    1
    18
    Vroeg indalen zegt geloof ik niks over wanneer je gaat bevallen.. dus lijkt me niet erg en juist fijn als ie op tijd al gied ligt :)

4. jezzebel88

jezzebel88 Fanatiek lid

23 jul 2014
    1.531
    83
    48
    Vrouw
    Kan prima hoor hier 3 weken terug ook te horen gekregen bij de verloskundige dat hij al vrij laag lag en aan het indalen is. En eergisteren weer bij de verloskundige geweest en nu ligt hij super hoog en is mijn bekken leeg.. vanaf 28 weken is niet ongebruikelijk.

5. Oceanna

Oceanna Fanatiek lid

12 okt 2015
    3.438
    1.423
    113
    Vrouw
    de kleine ligt al een tijdje zo. Heb nu bijna 2 weken geleden daar enorm pijnlijke harde buiken bij gehad en sindsdien ligt de kleine in mijn bekken. ook lastig tijdens opstaan en lopen. ik voel de kleine wel goed bewegen met handjes en voetjes maar weinig draaien. als ik dus sommige van jullie mag geloven kan de kleine nog steeds terug omhoog komen? hoop dit eigenlijk niet want ik ben wel erg blij met de extra lucht die ik nu heb nu de kleine laag ligt.

6. flowertje36

flowertje36 Niet meer actief

Hier ligt de kleine ook heel verschillend. Soms dan merk ik weer aardig wat gewoel in mijn buik en ligt meneer gewoon weer overdwars. En vaak bij controle geven ze aan dat hij toch al wel in de bekken ligt. Maar nog niet echt vast dus......
    Hmmmm elke keer hoop ik dat hij vast gaat liggen, want ook hier vind ik extra lucht ook wel eens prettig.

7. pietje1987

pietje1987 Niet meer actief

Hier met ongeveer 31 weken goed ingedaald en niet meer eruit geweest! Bevallen met 39+5 dus zegt niks

8. Fuddey

Fuddey VIP lid

6 okt 2015
    16.382
    12.678
    113
    Mijn jongste was ook vroeg ingedaald, maar lag een paar weken later juist weer hoger.

9. mae26

mae26 Actief lid

25 nov 2014
    159
    4
    18
    Hier ook met 30 weken al ingedaald. Ben nu 38+1, het zegt volgens mij niks over dat ze vroeg komen.

10. Tigra

Tigra Bekend lid

15 dec 2014
    706
    0
    16
    NULL
    NULL
    Mijn eerste twee waren ook vroeg ingedaald. Ik ben bevallen met 39.5 en 39.0. Zegt dus niks.

11. Oceanna

Oceanna Fanatiek lid

12 okt 2015
    3.438
    1.423
    113
    Vrouw
    Het is fijn om te lezen dat de kleine ook zo kan blijven liggen en niet per se eerder hoeft te komen. Nu heb ik wel een kleine extra kans op vroeggeboorte omdat ik een sua heb. De kleine schijnt er geen last van te hebben want die groeit goed.

12. Love1990

Love1990 Niet meer actief

Mijn dochter was met 29 weken al ingedaald, lag ook vrij snel vast in m'n bekken. Bevallen met 39w3d

13. Chiaraa

Chiaraa Fanatiek lid

27 apr 2008
    1.561
    1
    0
    Bij mij ligt hij ook al laag. Ik heb de echoscopiste gevraagd of dit nog wat uitmaakt voor de tijd tot de bevalling maar dat maakte volgens haar niets uit.

14. Yaisa

Yaisa Fanatiek lid

31 jul 2013
    1.225
    1.262
    113
    Onze kleine man lag ook al rond de 30 weken ingedaald. Rond de 34 weken heb ik heel regelmatig last gehad van harde buiken, zo erg dat ik in het ziekenhuis even aan de ctg heb gelegen. Daar kwamen ze erachter dat ik ook al een cm ontsluiting had. Ik moest toen ruim een uur aan de ctg liggen en daarna zouden ze de ontsluiting nog een keer checken. Harde buiken werden minder en de ontsluiting bleef hetzelfde, dus ik mocht weer naar huis. Uiteindelijk is onze kleine man met 39w 5d geboren. Vroege indaling hoeft dus geen vroege bevalling te betekenen. En iets ontsluiting ook niet.

15. Watermann

Watermann Niet meer actief

Het kan heel goed. Mijn baby is al met 27e week ingedaald 😊

16. Jenala

Jenala Fanatiek lid

16 apr 2010
    1.906
    60
    48
    Mijn eerste was ook al met 28 weken ingedaald, ze is met 40 weken precies geboren.
    De 2 daalde pas rond de 37 weken in.

Deel Deze Pagina