vroeg me af wat jullie hiervan vinden?

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door st3phanieej, 25 feb 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Janneke21

Janneke21 Fanatiek lid

25 jul 2008
    1.945
    0
    0
    Kinderopvang en studerend
    Eerlijk gezegd.. en ik bedoel het niet lullig.. is de eerste vraag die bij mij naar bovenkomt...

Wat heeft de beeb hier zelf aan? :S

Hij moet in het vliegtuig, oortjes kan hij last van krijgen, dat is al niet leuk voor hem. Om vervolgens naar een land te gaan waar hij voor ingeent moet worden, ook niet leuk. En eenmaal in dat land is het eigenlijk vaak veel te warm en is de medische zorg een stuk slechter dan hier.

Weegt dit op tegen het plezier van de ouders? Zo zou ik in ieder geval denken :)

Ik denk dat de vrienden die het ook zo hard tegen jou zeiden het niet eens zo slecht bedoelen. Al is het niet de juiste manier, maar als ze niks om jou en de beeb geven hadden ze zich er niet eens druk om gemaakt lijkt me.

Dus sorry als ik ook iets zeg wat je niet leuk vindt, maar dit is gewoon wat ik zelf zou denken.
    Ik denk dat de baby veel meer aan een weekje vakantie in NL heeft. Dat heeft veel minder nadelen voor de baby in ieder geval.

Straks als hij/zij bewuster dingen mee gaat maken lijkt het me heel leuk hoor, dat zeker, maar een baby van 2 maanden is net gewend om de bomen en de blaadjes te kunnen bekijken, volgens mij is dat al genoeg.

2. st3phanieej

st3phanieej Actief lid

22 aug 2008
    169
    0
    0
    nee k word er niet boos om hoor :) iedereen moet denken hoe ze zelf vinden ik vind het zelf persoonlijk niet erg om met de kleine weg te gaan
    ja tuurlijk niet alles zal heel fijn zijn voor de baby probeer het zo goed mogelijk allemaal te doen in turkije hebben ze ook nederlandse ziekenhuizen dus dat zit zoiezo wel goed .

maar die vrienden tenminste voor mij nu geen vrienden meer doen altijd al zo terwijl ik zoveel niet goed vind wat hun doe alleen zeg ik er nooit wat van ik heb zoiets hun moeten het doen hoe hun willen en wij doen het zoals wij willen

maar elke keer als ze raar tegen me deden zei ik er niks van er zijn al zoveel dingen geweest eigenlijk en hun waren elke keer beter dan ons zo deden ze ook en laaste tijd ergerde ik me er ook erg aan alleen ik zeg niet snel zoiets maar nu was ik het echt zat en hij deed me gewoon echt uitkafferen ik vind gewoon iedereen moet doen wat ze zelf willen niet iedereen is hetzelfde ookal vind je het anders of zou je het anders doen kan je het op een gewone manier zeggen of gewoon niet want als je iemand gaat uitschelde etc weet je dat je ruzie krijgt want niemand wil zo behandeld worden.

maar ja gelukkig heb ik nog wel echte vrienden die niet zo tegen me doen.
    we gaan gewoon lekker op vakantie een weekje en daar heb ik wel zin in
    heerlijk eventjes rust en een vakantie gevoel

3. Vlindertje86

Vlindertje86 Actief lid

17 dec 2008
    344
    0
    0
    Zelfstandige
    Canarische Eilanden
    Sorry hoor, ik vind het allemaal een beetje opgeblazen... Ik zie hier bij mij aan doorlopende band stelletjes met ook jonge baby´s die gewoon lekker op vakantie zijn.
    Laten we er even van uitgaan dat alle moeders die met hun (jonge) baby op vakantie gaan er daar even goed voor zorgen als ze thuis zouden doen. En stel dat je baby in augustus wordt geboren en het is toevallig hittegolf in NL? Is ook geen lachertje... Dus zulke argumenten, hmmm :(
    En als het zo klein is, is het voor hem/haar het belangrijkste dat het bij zijn ouders is en er goed voor hem/haar gezorgd wordt, niet waar het welke blaadjes aan de boom bekijkt denk ik ;)

4. Janneke21

Janneke21 Fanatiek lid

25 jul 2008
    1.945
    0
    0
    Kinderopvang en studerend
    Dat bedoel ik nou júist, ik zie de toegevoegde waarde van zo'n vakantie niet in :) Maar dat zal dan wel aan mij liggen.

5. Isademi

Isademi VIP lid

3 jun 2008
    11.327
    2
    0
    Thuisblijfmama
    Zuid Oost Brabant
    wij gaan ook met vakantie vrij snel (met vliegen enzo) maar dan wacht ik wel 3-4 maanden af ongeveer, ik vind de eerste 6-8 weken nog te fragiel (je kan ook overtijd lopen waardoor ze weer twee weken jonger is) je weet niet hoe de gezondheid van je kindje is of alles goed gaat enzo.. ik zou daar erg onzeker van worden.

laten drinken in het vliegtuig met stijgen en dalen is een goed plan maar kan je dus niet doen bij alle babies, die van mij kotste echt alles onder want die heeft normaal binnen 2-3 minuten zijn flesje leeg en dan kom je dus tijd tekort, ik vond het zo lang vliegen echt vreselijk (ik heb toen 10 uur gevlogen) ik dacht halverwege IK SPRING ERUIT ik was helemaal ondergekots, volgepoept (omdat ik met turbulentie zat en dus niet naar de wc MOCHT met een kindje wat net gepoept had... ik ben op den duur gewoon gegaan heb die stewardes aan de kant geschoven met een handje vol spuuggeur (toen ging ze wel aan de kant) :)

Ik denk dat turkijke qua vliegtijd wel max is maar je moet ook even naar de transfertijd nog kijken want die zijn vaak wel wat langer naar turkije.

Je moet het een beetje treffen, makkelijk kindje wat supergezond is kan het makkelijk mee, al ben je wel meer gebonden in je vakantie en echt vakantie kon ik het niet noemen, je bent constant bezig ermee..

WIj hadden grote parasol daar bij het hotel en daaronder een tentje gezet speciaal voor de beeb om in te slapen DAT was echt ideaal!
    En gewoon tussen de middag even terug naar de kamer om de beeb even goed (en koel) te laten slapen want qua warmte moet je wel uitkijken, ook standaard ORS meenemen en/of eventueel zo'n pakje waar al factor 50 inzit (en anders elk half uur smeren ZELFS in de schaduw)
    OJA en zelf een waterkoker meenemen (mocht ie te vies zijn in het hotel of gewoon ontbreken), en zo'n sterrilisator waar zakjes in kunnen (ipv de magnetron) want zo'n kleintje moet ook alles nog goed steriel van zijn..

Ik zou van te voren heeeeeel erg goed een lijst maken met wat je allemaal moet regelen, meenemen e.d. dan blijft er misschien ruimte over voor twee bikini's voor jezelf haha want je mag maar 10 kilo meenemen voor een ukkie en ik had ook een medisch paspoort nodig voor de melkpoeder (curacao) anders mocht het niet mee, gelukkig ook van te voren aan gedacht en nagevraagd..

OJA wasmiddel ook meenemen is ook wel handig voor als er wat ondergepoept is..

muskietennet hadden wij ook mee, voor alle enge beestjes e.d. en eigen beddengoed (ipv van hun spul met heel veel stijfsel erin EN DUS VAAK UITSLAG veroorzaakt)

Vaak krijgen ze van de warmte ook zonuitslag je hebt daar homeopatische bolletjes voor maar weet niet of die ook al mogen bij zo'n heel kleintje..

ik zal eens kijken wat ik nog meer voor tips en trucs heb, haha, het is dat mijn man wil maar ikzelf hoef echt niet op vakantie (het betekend voor mij gewoon meer werk eigenlijk) ik kan niet echt ontspannen dan zit ik liever in mijn eigen tuin en de beeb lekker in zijn eigen bed waar het een goede temp is en alle spullen bij de hand zijn. Maarja ik snap mijn man ook wel die werkt 60-90 uur per week dus vakantie heb je dan wel nodig dus we zijn nu aan het kijken voor een caravan (dan kan ik mijn eigen spullen beter meenemen)

KORTOM het is wel een onderneming maar het KAN wel hoor... met de nodige voorbereiding (die je denk ik nog onderschat met zo'n kleintje) ik moet (voor mijn gevoel) al een hele koffer inpakken voor een middag weg laat staan een hele vakantie :p

6. zogelukkig

zogelukkig Niet meer actief

Ik beval in mei en wij gaan zeker in de nazomer nog op vakantie met het vliegtuig. Op 3/4 uur vliegen, maar niet waar het heet is, omdat ik daar zelf niet tegen kan!

7. lynn1986

lynn1986 VIP lid

7 jan 2008
    5.901
    56
    48
    Vrouw
    wij hebben ervoor gekozen om de eerste jaren niet met het vliegtuig o vakantie te gaan...rede...:
    ik heb versschrikkelijke oorpijn in het vliegtuig dat ik al jankend in de stoel zit...en niets helpt...er daarna ben ik op vakantie een week soet met doofheid en geirriteerde oren....dus wil dit abosluut niet voor mijn kindje....dus wij gaan lekker naar frankrijk italie en spanje...dit is maar rede en zo denk iedereen er weer anders over....

8. Jo79

Jo79 VIP lid

6 mei 2007
    25.068
    3.862
    113
    Ik dacht dat er iets was met inentingen voor Turkije, volgens mij eens bij het CB vorig jaar wat over gelezen, maar ik weet niet meer wat het was. Anders even navragen bij het cb.
    Verder, de gezondheidszorg in Turkijke is best goed hoor, ik heb er in het ziekenhuis gelegen en werd beter behandeld dan hier in Nederland, dus wat dat betreft heb ik voor mezelf daar geen zorgen meer over als ik nog eens naar Turkije wil.

Ach, je moet gewoon doen wat je zelf goed lijkt. Zelf zijn we met 3 maanden eerst in Nederland op vakantie geweest met mijn dochtertje. Ik wist niet hoe het zou gaan na de bevalling. Nu plan ik ook nog helemaal niets, we zien wel, waarschijnlijk wel weer iets in de buurt, Nederland of Duitsland als de baby een maand of 3 is.

9. yinte

yinte Fanatiek lid

28 jul 2008
    4.513
    1
    0
    mama en huismanager
    omgeving breda
    persoonlijk vind ik het belachelijk om met een heel klein kind te gaan sjouwen en het uit zijn of haar pas verworven ritme te trekken en dan ook nog naar een warm land met een heel ander klimaat. je hoort dat zovaak. ( spanje of turkye ofzo )
    om nog maar niet te spreken over de andere gewoontes en hygiene. maar ieder moet doen wat hij prettig vind. niemand kan vertellen of je iets wel of niet moet doen. ikzelf zou er nog niet over piekeren zoiets te doen.

10. Angelie

Angelie Bekend lid

21 okt 2008
    607
    0
    0
    Wij gaan dus naar zuid-frankrijk als de kleine een maandje of 3 is. We zitten daar in een huisje waar we al vaker geweest zijn. Dus we weten waar we terecht komen en wat we dus wel en niet mee moeten nemen.

We zullen ons wel aan moeten passen aan de kleine, zodat deze genoeg rust krijgt en op het warmst van de dag lekker koel in het huisje blijven.

Het enige nadeel vind ik dat we met de auto gaan en de rit is best lang. Maar we rijden meestal ´s nachts en dan is het ook niet warm en zijn de andere 2 kinderen lekker onder zeil. Gewoon wat vaker stoppen onderweg...

11. Isademi

Isademi VIP lid

3 jun 2008
    11.327
    2
    0
    Thuisblijfmama
    Zuid Oost Brabant
    ja met de auto en een huisje wat je al kent heeft wel een hoop voordelen hoor, is toch een stuk makkelijker als met vliegtuig en vreemd land zeg maar, en idd dan maar wat vaker stoppen (alhoewel als ze lekker liggen te pitten is dat natuurlijk ook weer zonde)

12. zogelukkig

12 uur of meer in een warme auto lijkt mij persoonlijk ook geen pretje voor een pasgeborene. Die mag trouwens niet eens zo lang in een Maxi-Cosi!

13. Angelie

Angelie Bekend lid

21 okt 2008
    607
    0
    0
    Nee, dat weet ik dat de kleine niet zo lang in de maxi cosi mag! Daarom stoppen we ook vaker. En voor een keertje is het echt niet zo erg hoor! Als je dat nu dagelijks zou doen...
    En warm is het niet ´s nachts, daarbij hebben we airco in de auto...oh nee, dat is ook niet goed voor de baby...

Ach, ieder zijn mening zou ik zeggen. Het is niet mijn eerste kindje, ik weet heus wel wat ik doe. En mensen die het liever niet doen, moeten lekker thuis blijven, moet iedereen voor zichzelf weten denk ik zo.

14. zogelukkig

Ik veroordeel je ook niet hoor; zo vindt een ander weer dat je niet moet gaan vliegen met een jonge baby. Maar toen ik de MC kocht, zei die verkoper dat de baby daar maar max. 2 uur achter elkaar in mocht liggen.

15. Angelie

Angelie Bekend lid

21 okt 2008
    607
    0
    0
    Dat klopt ook dat de kleine niet zo lang in de MC mag liggen, maar ik denk echt niet dat het kwaad kan als het eens een keertje langer is hoor.

En of iemand nou met de auto gaat of met het vliegtuig, wat ik dus met mijn oudste gedaan heb, maakt volgens mij niet zoveel uit. Als je gewoon maar rekening houdt met de baby.

16. xnancex1

xnancex1 Actief lid

20 okt 2008
    237
    0
    0
    ik vind het persoonlijk ook te vroeg om al met een baby op vakantie te gaan. en wat je zelf al zegt: niet alles zal zo heel fijn zijn voor de baby maar probeer het zo goed mogelijk te doen.. daar zet ik toch echt mijn vraagtekens bij?

en je eerste kindje zal heel erg wennen zijn en dus ook het ritme van je baby. en met ''`s avonds shoppen" help je dat niet echt denk ik. ik zou later gaan. maargoed iedereen heeft daar een andere mening over gelukkig! ;)

17. Annalise74

Annalise74 Fanatiek lid

6 mei 2006
    2.258
    2
    38
    West Nederland
    Ik vraag me af:
    Hoe zit het eigenlijk met vaccinaties?
    Voor Turkije wordt DTP en hepatitis A aanbevolen. Heeft een baby van 2 maanden überhaupt al inentingen gehad?

18. Isademi

Isademi VIP lid

3 jun 2008
    11.327
    2
    0
    Thuisblijfmama
    Zuid Oost Brabant
    nee die niet en zoiezo niet compleet dus moet speciaal aangepast worden erop. Nu zal dat risico wel meevallen met weinig contact buiten het resort en geen buitenlands eten en alles goed sterriliseren... maar idd het is goed om te checken..

19. Flutterby

Flutterby VIP lid

23 jul 2008
    10.153
    63
    48
    Je moet doen waar JIJ je prettig bij voelt. Persoonlijk zou ik niet nu al een vakantie boeken omdat ik niet weet hoe het dalijk allemaal gaat lopen en ik 2 maanden toch wel klein vind. Maar je bent er echt geen slechte moeder door, gewoon doen wat jij denkt dat goed is!

20. DvS

DvS Fanatiek lid

18 sep 2007
    1.012
    0
    36
    Noord-Brabant!
    By the way:
    2 Maanden kind + 21 weken zwanger?

Deel Deze Pagina