Gewoon lekker op vakantie gaan hoor. Is helemaal niets mis mee. Ik snap heel eerlijk gezegd het argument dat verschillende malen genoemd wordt over de te felle zon e.d. niet zo. Ik bedoel, er worden in Turkije ook genoeg babies geboren en die hebben echt geen last van die zon hoor. En ik denk dat TS heus wel zo slim is dat ze haar baby uit de zon en lekker in de schaduw houdt.
Tja, ik zou het ook niet doen. Om 2 redenen: -je weet niet hoe jij en je kindje zich dan voelen. Mijn zoontje huilde alleen maar de eerste 4 maanden en was heel snel overprikkeld. -wat heeft het kindje er in hemelsnaam aan? Ik ben 3 keer in Turkije geweest en als je pecht hebt is het daar makkelijk 46 graden. (weet niet precies wanneer je gaat, in september ofoz valt de temp wel mee). Wat heeft zo'n kleintje daar nu aan? En dan over de vliegreis nog niet gesproken. Ik zou het dus ook niet doen. Vind het trouwens niet normaal dat die 'vriend' je uitscheldt. Hij kan het ook op een normale manier zeggen dat hij dat nooit zou doen.
Ik vraag me af. Er zijn een heleboel mensen in deze topic die zeggen"doe maar lekker" maar hebben jullie dan al een ouder kindje? Ik denk dat als het je tweede of derde is dat je dat niet zo snel meer zeg. Denk dat het niet in te schatten is zolang je nog nooit een baby hebt gehad. Mijn dochter moest heel strak in een rtime blijven anders was ze totaal van de rel. Later ben ik nog wel eens op vakantie geweest in NL en zefs dit werd al een drama. Ik zou mijn kind echt geen vakantie in Turkije aan doen want daar doe je ze gewoon geen plezier mee. En het zal ook gerust wel goed kunnen gaan maar als je kindje het niet naar zijn zin heeft heb je dat zelf ook niet,
alle keren dat ik in turkije ben geweest werd ik ziek van het voedsel.. maar dat gebeurd niet bij zo,n kleintje..die heeft eigen voeding... maarehhh nederlandse ziekenhuizen? dat is niet zo...er zijn prive ziekenhuizen die touristen gebruiken... ik ben er niet kapot van...man beide voeten gebroken...nou drama....zoooo slecht... je moet goed opletten op de overgang airco en warme lucht buiten het hotel...... ik ben 7 keer in turkije geweest maar zou er zelf nooit met een 8 weken oude baby heengaan.... puur omdat de temperatuur er zo extreem kan zijn... zou ik liever naar spanje of frankrijk gaan... maar zoals hier al eerder is gezegd... het is jullie keus....en mensen die nog nooit in turkije zijn geweest hebben vaak een verkeerd beeld.. xxxx jose
ik ben al 5x ofzo in turkije geweest heerlijk gegeten elke keer zag er ook heel hygienisch uit en geen enkele keer ziek geworden je moet het ook maar treffen denk ik en verder heb ik niks aan turkije op te merken ik vind het een leuk land maar das ieder ze eigen mening. wel leuk dat iedereen zo ze mening zegt. ik zie het allemaal wel hoe het gaat als het zo ver is doe er in ieder geval alles aan om mn kindje tegen de zon te beschermen etc etc heb er in ieder geval weer zin in
Zoals je ziet heeft iedereen zijn eigen mening over zo'n kwestie. Wat al vaker gezegd is en ik het eigen ook niet helemaal begrijp is waarom jullie perse dan al willen gaan. De argument dat je zelf zin hebt in vakantie en jij graag de baby bij je wilt hebben vind ik persoonlijk nogal egoistisch (niet lullig bedoelt, maar het komt over alsof een pasgeboren kind zich maar ff moet aanpassen, omdat jullie op dat moment perse op vakantie willen) Je baby heeft echt geen flauw benul waar die is op dat moment, en heeft alleen maar nadelen van de vakantie (ik kan geen één voordeel bedenken voor een pasgeboren kind). Ik snap dat het plaatsje wel leuk is als je bedenkt dat je lekker met een kleine uk langs de zwemband kunt showen en 's avonds met de kinderwagen door de straatjes kunt wandelen. Maar dat kind moet op dat moment zijn ritme nog opbouwen, en je weet niet of het 's avonds zo vreedzaam en rustig in een wagentje zal liggen.
ik vind der persoonlijk niks egoistisch aan , want als ik in nederland op vakantie ga is t kindje ook ergens anders en uit t ritme etc , en in het vliegtuig zal het kindje minder fijn vinden denk ik daar geef ik je gelijk in maar dat is met een auto idem dito en een weekje weg vind ik toch wel lekker en als we eenmaal daar zijn krijgt het alle zorg enzo dus ik vind der niks ergs aan het is voor mij lekker om er even er tussen uit te zijn en de baby is gewoon lekker bij der mama en papa. je hebt ook mensen die zonder der kinderen gaan en ik neem ons kindje gewoon mee maar ja zoals iedereen zegt das ieder ze eigen mening niet iedereen denkt hetzelfde en ik heb genoeg vrienden die met baby's gaan en eigenlijk niet echt negatieve dingen erover gehoord t kan ook anders gaan je weet nooit hoe het gaat maar dat zal ik zelf moeten uitvinden . maar ja iedereen moet doen wat ie zelf wil en als je het zelf persoonlijk niet fijn vind om te gaan etc etc moet je niet gaan ik zie er niet echt problemen in dus ik ga gewoon heb ookal geboekt dus kan niet terug haha
een vliegtuig en een auto ritje vergelijken met elkaar? ik vraag me toch echt wel af of je weet waar je het over hebt hoor, maargoed jou kind. jou keuze. ik vind je in ieder geval echt onverantwoord overkomen. sorry dat ik het zeg. maarja als mama maar geniet toch?
ik zie duidelijk de mening van iemand die nog geen kids heeft (ze zal wel zien dat het niet zo easy peasy is als ze DENKT) geloof me zelfs met een 4 maanden oude baby is het al heel zwaar en geloof me "vakantie" is niet de term die ik wil gebruiken je komt denk ik moeier (wel wat bruin ) terug van je "vakantie" het is wel mogelijk hoor daar niet van maar echt praktisch is anders. Onze zoon was 4 maanden en dat vond ik ect aan de hele jonge kant en die was echt extreem makkelijk (dus overal slapen, goed eten en drinken e.d.) en hollands welvaren. Het KAN wel goed gaan maar dan moet je je hele vakantie opofferen aan je kindje (dus alles aanpassen aan het ritme van je kindje) tussen de middag ook in je kamer een boekje lezen omdat je kleintje dan koel kan slapen, elk half uur smeren, checken of het genoeg vocht binnenkrijgt, ventileren tegen warmte-uitslag en als ze dat dan eenmaal hebben ook kunnen zeggen dat je die dag binnen MOEt blijven om zo de baby een goede dag te gunnen (anders word het nog erger) Niet echte en leuke vakantie perse voor jezelf, ja je kan wel genieten hoor ik zeg niet dat het niet kan maar je moet lage eisen hebben en jezelf niet echt belangrijk vinden. Het is dat mijn vader zijn verjaardag vierde toen anders was ik geeneens zo ver gegaan, spanje misschien (2 uurtjes vliegen is een beetje hetzelfde als een autorit en we hebben daar een eigen huisje dus das bijna thuis)
die zijn daar aan gewend, die zitten gewoon thuis (dus in hun eigen ritme en eigen kamertje met steeds dezelfde temp) die gaan niet in een parasol bij het zwembad of strand zitten moet ik nog even doorgaan, die zijn gewoon thuis DAT is het verschil natuurlijk..
Wat een idiote reactie zeg van "vrienden" nog wel.. ken wel mensen die met een 1 week oude baby de halve wereld over vliegen en varen.. zolang je maar weet wat je nodig hebt. etc.. is er toch niets aan de hand.. sjonge.. een week vakantie.. das geen maanreis ofzo... gewoon lekker doen.. genieten.. van jullie drietjes ff eruit.. juist goed zo na die hectische kraamperiode.. even tot rust komen.. samen.. Ga er voor en laat je niet gek maken meid...
met een baby aan het strand kan prima hoor.. als je maar voor schaduw zorgt.. en genoeg drinken.. goed insmeren.. geen probleem..
ik vind sommige reacties werkelijk heel vreemd.. dat ze straks samen op vakantie wil lijkt me meer dan logisch en ook nog eens heel verstandig.. Dat ze dan haar pasgeboren baby bij haar wil hebben vind ik juist NIET egoistisch maar juist een moeder hart dat spreekt.. als ze de baby bij oma laat omdat ze zo nodig wil feesten.. dat is pas egoistisch.. een baby past zich vaak (niet altijd) goed aan.. Ook wij zijn met eenjonge baby en nog een peuter een week op vakantie geweest in Turkije.. (inmiddels ben ik moeder van 3 kids) De hele reis.. bij elkaar wel 10 uur.. (van huis tot hotel) hebben de kiddies zich voorbeeldig gedragen.. beeb veel geslapen.. goed gedronken. .vliegtuig, bus, gtrein.. geen centje pijn.. ook in het hotel was het prima vertoeven.. bij het zwembad, het restaurant.. een draagdoek/zak doet wonderen.. zo ben je vrij.. is je beebje dichtbij.. etc.. let bij warmte wel op een speciale doek te gebruiken natuurlijk.. Onze dochter had nergens last van.. ze was simpel nog te klein.. maar ze was voor ons ook zeker geen blok aan ons been zoals dus hierboven wordt gesuggereerd.. al je zo een vakantie ingaat en er moeier uitkomt, moet je je afvragen of je de juiste vakantieplek hebt gekozen.. het hoeft zo helemaal niet te gaan.. Wij vond het geweldig.. het was na de drukke kraamtijd een geweldige week.. weg van nieuwsgierige oogjes van familie en buren.. even echt samen. het was werkelijk een geschenk en we kijken er met veel plezier op terug...
Mijn kinderen zijn rustiger als ze 5 uu rin een vliegtuig zitten dan wanneer ze 1 uur in de auto in nederland rijden.. dus dat zegt helemaal niets.. tis per kind verschillend.. en ik vind je nogal oordelen in je laatste zin...jammer
Het is moeilijk inschatten dat wel. Misschien ben jij er wel niet aan toe met 2 maanden. Je weet niet hoe jijen je baby zijn nu je nog niet bevallen bent. ik zou persoonlijk eerst aankijken hoe jij je voelt en hoe de baby zich voelt en dan beslissen om te gaan of niet.
Wat ik je wel wil meegeven is dit.. Mijn oudste was een huilbaby.. daar wil je echt niet mee op vakantie hoor.. met 14 wk stopte hij overdag met huilen.. wat een luxe.. als ik in die eerste wken een vakantie geboekt had staan had ik geannuleerd.. ongeact wat de kosten waren. dus een goede annuleringsverzekering is misschien wel handig.. je weet immers maar nooit hoe de bevalling gaat en hoe je herstel is.. hoe je kindje is..etc etc etc etc.. dus voor onverhoopte gebeurtenissen toch wel even maatregelen nemen... zou zonde van je geld zijn.. dat kun je dan beter op een later tijdstip gebruiken voor ene prachtvaknatie als het op het geplande tijdstip niet kan door.....wat dan ook.... Meid ga jij lekker op vakantie en geniet er van.. laat je goed voorlichten.. door ggd en bureau.. wat je meemoet nemen en evt extra vaccinaties voor je beeb etc..dan komt t helemaal goed.. en vergeet de ORS niet.. en je beeb niet vergeten in je paspoort te zetten.. (waren wij bijna vergeten...hihihi)
precies. Je weet nooit hoe je baby is dus eerst zou ik aankijken of het slimi om met mijn kindje weg te gaan. Je kindje staat natuurlijk voorop. Op vakantie gaan kan altijd nog