vroeg me af wat jullie hiervan vinden?

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door st3phanieej, 25 feb 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. joseetje26

joseetje26 Fanatiek lid

30 mei 2007
    2.431
    0
    36
    zuid holland
    ik denk persoonlijk dat de temperatuur en felle zon het meest bezwaarlijk zijn....als je de baby daar zo goed mogelijk tegen beschermd.. maar het blijft wel een gok want je weet niet hoe je door je bevalling heenkomt... mocht je onverhoopt een keizersnee nodig hebben en bijv ook nog een 2 weken overtijd hebben gelopen pppffffffff geloof me.. .. dan voel je je niet fijn.... en de anuleringsverzekering dekt het niet omdat je in redelijkerwijs had kunnen weten dat de kans op complicaties tijdens de zwangerschap tamelijk groot is...ik hoop gewoon voor jullie dat het allemaal goed gaat en zo niet? dan doe je dat gewoon nooit meer toch?

en ja.... wat is onverantwoord? er zijn genoeg mensen die in het dagelijks leven continu onverantwoord bezig zijn... ik dat je niet zo snel over een ander moet oordelen...

gr Jose

2. bengeltje86

bengeltje86 VIP lid

6 jan 2007
    8.553
    0
    36
    renkum
    lekker op vakantie gaan :D geniet ervan zou ik zeggen waar bemoeid dat mens zig mee zeg :D je kindje is dan 8 weken wat maak dat nu uit als het gezond is waarom niet een kind mag al vliegen als het 4 dagen oud is

3. petrabr

petrabr VIP lid

6 okt 2007
    8.000
    1
    0
    zuid holland
    zeker met de temperaturen die bij de Hollandse zomers horen (uitzonderingen daargelaten) denk ik dat het heerlijk kan zijn om je kleine ukkepuk niet in 10 lagen te hoeven kleden.

4. Cygnet2

Cygnet2 Niet meer actief

Wat een onzin allemaal zeg. Je weet toch zelf wel wat goed is voor je kind en wat kan? Je kan prima op vakantie met een baby (ook van 2 maanden) Je moet er rekening mee houden dat het nogal een georganiseer is en dat zeker de reis meestal niet erg relaxed is maar als je er eenmaal bent? Heerlijk! Die temperaturen? Genoeg laten drinken en uit de zon houden. Kindjes kunnen veel meer hebben dan we soms denken. En daarbij komt.. de meeste kindjes in NL hebben het warmer in hun wandelwagens dan lekker in een rompertje in Turkije ;)

Laat je geen complex aanpraten door bekenden en ook niet door onbekenden hier op ZP. Praat maar eens met Turkse of Marokkaanse landgenoten.. die gaan soms met een paar weken al even naar familie toe en dat gaat ook allemaal prima. Het is maar net hoe relaxed je zelf bent.

Oja, je kan inderdaad pech hebben en een moeilijke bevalling / cq kind hebben. Een annuleringsverzekering is handig maar volgens mij niet van toepassing... maar dat is natuurlijk wel iets om je te realiseren.. het kan allemaal een beetje tegenvallen.

5. Isademi

Isademi VIP lid

3 jun 2008
    11.327
    2
    0
    Thuisblijfmama
    Zuid Oost Brabant
    Iets over paspoorttje; je mag binnenkort geloof ik niet meer je beeb in je paspoort zetten dus moet een eigen paspoort aanvragen tegenwoordig ik weet niet vanaf wanneer dat ingaat, maar op je paspoort erbij zetten is zoiezo niet zo handig mocht er wat gebeuren met een van jullie twee dan mag de ene ouder niet met het kindje reizen officieel.. dus eigen paspoort is altijd handiger..

6. Mamalyn

Mamalyn Actief lid

15 okt 2008
    497
    0
    0
    Twe maanden vind ik niet te vroeg hoor, als alles goed gaat...waarom niet?

7. Isademi

Isademi VIP lid

3 jun 2008
    11.327
    2
    0
    Thuisblijfmama
    Zuid Oost Brabant
    ja das net het punt je weet niet hoe het gaat, hoe je beebje is een last minute als alles goed was gegaan had iets handiger geweest voor hetzelfde geld heb je een huilbaby of een baby die heel erg gevoelig is voor prikkels of allergisch voor bepaalde voeding (en dus ziekig) je kan dat soort dingen niet van te voren inzien, net als dat je twee weken overtijd kan lopen en/of een KS krijgt, heel veel vrouwen bloeden nog 6 weken na hun bevalling om maar een voorbeeld te noemen, zijn allemaal factoren waar je geen invloed op hebt..

8. st3phanieej

st3phanieej Actief lid

22 aug 2008
    169
    0
    0
    ja daarom iedereen denkt er anders over vind het alleen raar als mensen zeggen dat je onverantwoord enzo bent als je op vakantie gaat met je kind vind ik niet ken mensne die laten der kind elke keer bij opa en oma omdat ze uit willen gaan en ik wil lekker mn kindje bij me hebben en ook een beetje vakantie houden met ons kindje

weet nooit hoe het gaat natuurlijk maar zie ik vnzelf wel
    ja als het met mij of de baby niet goed gaat kan ik de vakantie annuleren vandaar annuleringsverzekering .

maar ja ieder ze eigen mening:)

fijn weekend allemaal

9. zogelukkig

zogelukkig Niet meer actief

Je kan idd niet altijd rekening houden met potentiele doemscenario's en daarom is het verstandig dat je een ann.verzekering hebt.

Je moet wel opletten voor Hepatitus A. Ook als je borstvoeding geeft, continu je handen wassen voordat je de baby aanraakt en bij flesvoeding een sterilisator meenemen, niet je flesjes wassen met kraanwater.
    Er wordt niet voor niets gewaarschuwd tegen hepatitus A. De ziekte is overdraagbaar van moeder op kind, dus ik zou me wel laten inenten.
    Je kan al hepatitus A krijgen van verontreinigd water, dranken zoals melk en vruchtensap of ongewassen en/of ongekookt voedsel en van garnalen en schelpdieren omdat die grote hoeveelheden water filteren.

10. Boterkoek

Boterkoek Bekend lid

19 apr 2006
    818
    0
    16
    Ik ben zelf nog nooit in het buitenland op vakantie geweest, dus daar heb ik geen ervaringen mee ofzo.

Ons kindje kan tot ongeveer 10 maart geboren worden (dan 42 weken). Ik heb eind april/begin mei ook een weekendje weg gepland. Nu is dat natuurlijk wel anders dan een week vakantie, maar toch.
    Ons kindje is dan ongeveer 6 tot 8 weekjes oud, en ik denk dat het dan prima gaat hoor. Ze zijn dan nog zo klein dat ze er toch niet om geven waar ze slapen, zolang je gewoon het ritme van je kindje aanhoud (wat je thuis ook al doet, dus dat is geen extra moeite) lijkt het mij geen probleem. Ik denk dat het juist fijn is om er lekker even tussenuit te zijn, om als nieuwe ouders ook lekker te ontspannen (aan het zwembad/strand enzo).

Deel Deze Pagina