Ik vroeg me iets af, stel je besteld wat in een webwinkel met kortingscode en dat gaat fout dat je veelste veel korting krijgt uiteindelijk. kunnen ze het dan terugroepen? ( hetbedrijf)
Moet meteen denken aan de Hema met hun taarten.. Die zeiden wel dat niemand gratis taart zou krijgen en hebben het dus 'ingetrokken', maar hoe dat precies afgelopen is weet ik niet..
Jarig Hema had een fout gemaakt op hun pagina waardoor mensen een gratis taart konden bestellen. De fout op de website hebben ze later hersteld maar ze hebben besloten die mensen toch hun gratis taart te leveren. Uit coulance.
Ligt aan de algemene leveringsvoorwaarden van het bedrijf. Het bedrijf waarbij ik werk heeft iets dergelijks ook gehad, waardoor klanten bepaalde produkten bijna gratis zouden krijgen. Daar ging iets in het factureerproces verkeerd. Overal stonden de juiste prijzen vermeld, pas bij de factuur ging het fout. Gelukkig zijn er ook nog eerlijke mensen op de wereld die hebben het ons gemeld, waardoor we het konden rechttrekken. Maar dat is dus voor de ontvanger niet "foutje bedankt" hoor... het gaat dan om een fout waarbij de ontvanger kon weten cq het vermoeden kon hebben dat het niet juist is wat er is gebeurd. Hetzelfde met die televisies van Otto... de klanten konden gewoon weten dat een dergelijk modern apparaat niet voor 99 euro verkocht kon worden. Dit is in de wet ook goed geregeld hoor.... wanneer het duidelijk mag zijn voor de consument dat iets dergelijks niet zou kunnen, dan kan de deal worden herroepen.
Ik heb ooit bij ECI 3 dikke Winnie the Pooh boeken gratis gekregen! omdat er bij de prijs 0 euro stond. Nooit meer wat van gehoord.
Dat betwijfel ik dus.... Het is gewoon een grote reclamestunt heb ik gehoord Ze waren volop in het nieuws, super toch
Korting denk ik niet.. Ik had wel een keer wat gekocht en dat was niet te zien op de factuur dus betaalde veel minder, maar ik kreeg daarna wel een brief dat ik het nog moest betalen en extra kosten er bovenop. Ik belde naar het bedrijf, en was verantwoording van de klant om te zien dat iets nog niet was betaald.. moest ik dus alsnog betalen dit dus gedaan omdat ik geen problemen wilde, wel zonder extra kosten omdat het hun fout was dat het niet gelijk op de factuur stond, ik vind het nog steeds een beetje vreemd
Mijn bestelling is ooit geannulleerd bij de h&m, door kortingscodes die ik had gebruikt (en ze werkten ook). Deze waren alleen niet bedoeld voor mijn klantnummer. Dag bestelling
Ik heb dat al best vaak gehad. Dat ik 2 keer 30 procent korting kreeg ofzo of zelfs een keer dat ik geld terug kreeg dat ik iets kocht. Ik heb alleen 1 keer een mailtje gekregen dat het niet meer leverbaar was en ik mijn geld terugkreeg. Voor de rest altijd gewoon gekregen...