Wat te doen tegen hematoom!

Discussie in 'Miskraam' gestart door Cindy84, 30 nov 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Cindy84

Cindy84 Bekend lid

15 aug 2008
    914
    1
    16
    Hallo sinds week 9 een hematoom van 4 x 2 cm en paar keer bloedingen gehad. Toen was het een tijdje rustig en met 15 weken kreeg ik weer bloedingen ook was de hematoom gegroeid 8 x 4 cm . met 16 weken weer nieuwe bloeding en met 17 weken twee bloedingen met kramp. Met 18 weken een heftige bloeding en krampen en toen opgenomen in zh. Waar ik nog steeds lig. Hematoom was bij opname 6x 3 cm en dus iets minder geworden. Maar gisteravond kreeg ik zo erge kramp en ontzettend veel druk van onder . dat kan geen goed teken zijn. Hematoom was nu ineens 9x 6 cm.
    Ondertussen gaat het net kindje wel goed. Ook de groei is goed. Ik heb inmiddels HB van 4,9 en bloedtransfusie gekregen. Elke dag kan het misgaan. Ik hoop dat ik mijn kindje mag houden.
    Zijn er mensen die ervaring hebben met zo'n grote hematoom op dit termijn in de zwangerschap? Wat kan ik er tegen doen?
    Hier weten ze geen raad met me in het ziekenhuis.

2. bolli

bolli Niet meer actief

Oh vind het erg voor je. Ik weet er eerlijk gezegd niets van.
    Hoe is het nu met u?

3. Thea23

Thea23 Fanatiek lid

7 okt 2011
    4.433
    1.123
    113
    ZZp er
    Sorry geen ervaring op dat termijn maar ik onderga nu hetzelfde als jou ..
    Vanaf week 7 extreme bloed verlies en heb allekleuren wel gezien ,
    Bloeddruk nu 90/50 dus extreem laag .
    Hematoom was eerst 3,5 -5,5 toen 7,5-2,5 nu is die 3,5-6,5 ongeveer , nu verlies ik ook zwart bloed was opzich positief is hetnis iedergeval geen nieuw vers bloed .
    Hoe de rest van mijn zwangerschap verloopt geen idee maar wel altijd het idee dat elke dag de laatste kan zijn

Heb ook 3 kleinere hematomen.

Wil je heel veel sterkte wensen meis , hoop hier op een betere afloop kwa bloedingen en hematoom maar niks isnO onzeker als een zwangerschap je hebt zelf geen controle erover .

Duimen bidden en hopen dat is alles wat je kan

4. Cindy84

Cindy84 Bekend lid

15 aug 2008
    914
    1
    16
    Vandaag naar Utrecht geweest voor uitgebreid onderzoek. Alles zag er goed uit. Hematoom zat ernog maar ik hen afgelopen 3 dagen ook grote donkere stolsels verloren en dikke slierten oud bloed. En idd oud bloed is goed. Dat kan van de hematoom afkomen en dat vind ik helemaal prima! Wordt maar kleiner hematoom! Pak je koffers en ga!
    Ik merk dat als ik voldoende bedrust hou dat het ook rustig blijft. Teveel lopen of rechtop zitten gaat gewoon niet. Ik denk door de zwaartekracht dat het kindje dan drukt op de hematoom waardoor mijn baarmoeder weer oceeprikkelt raakt. Er is volgens de art niets tegen te doen. Maar ondertussen krijg ik van mijn Homeopaat korrels (millineum of zo ietz) tegen het bloeden en sindsdien nog geen nieuwe bloedingen gehad. Ik bel hem morgen en dan wilde bij ook korrels (arnica) geven voor het afnemen van de hematoom.
    Bij de 20 weken onderzoek zag alles er goed uit bij mijn kleine sterke jongen . ook vertelde er twee gynaecologen daar beide ook vrouwen te kennen die net hematoom en bloedingen toch de 39 en 40 weken baalde. En dat bied perspectief! Ik moet rustig aan blijven doen (bedrust) en HB moet weer op pijl komen en mijn ijzeraarde moet omhoog. En als dat goed blijft gaan mag mijn bedrust verder gaan in mijn eigen huis. Bij mijn andere kindjes.

5. Cindy84

Cindy84 Bekend lid

15 aug 2008
    914
    1
    16
    Helaas is mijn kleine ventje precies met 20 weken geboren. Hij overleed tijdens de bevalling.
    We zijn nu met hem thuis en proberen dit samen met de kinderen een plekje te geven.
    De hematoom had duidelijk zijn veilige huisje aangetast. En was bezig de placenta af te breken

6. Babystew

Babystew Niet meer actief

Wat ontzettend erg lalalamanon!! Heel veel sterkte!!

7. Thea23

Thea23 Fanatiek lid

7 okt 2011
    4.433
    1.123
    113
    ZZp er
    o jemig meisje als ik dit lees breekt bij mij de angst weer los.
    Hier vanaf gisteren krampen en weer rood bloed met slierten gelukkig op echo alles goed maar toch. als ik dit lees ben ik bang voor wat mij te wachten staat ..

Ik wil jou en jou gezin heel veel sterkte wensen in deze periode .
    Veel liefde en een dikke knuffel voor jou .

8. skye81

skye81 Bekend lid

24 aug 2013
    920
    11
    18
    NULL
    NULL
    Oh nee!! Wat vreselijk! Ik had je berichtje eerder gelezen maar ik wist niet dat het zo gevaarlijk kon zijn!
    Ach meid, wat een verdriet moet dit geven... Heel veel sterkte aan jullie allemaal!!

9. Jaetje85

Jaetje85 Actief lid

22 nov 2015
    489
    452
    63
    Heel veel sterkte ook van mij, wat ontzettend verdrietig! Ik hoop dat jullie het langzaam aan een plek kunnen geven. Begrijpen je kinderen het een klein beetje? Echt heel verdrietig zeg....

Deel Deze Pagina