Vroeg opstaan....hoe ?!

Discussie in 'De lounge' gestart door melloncollie, 4 mei 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Fleur1

Fleur1 VIP lid

14 apr 2006
    5.068
    0
    36
    wat balen dat je er zo slecht vroeg uit kan lijkt me een ramp.
    Waar ik aan zat te denken wat dacht je een wekker te zetten eerst 9 uur 3 dagen laten 8.45 enz enz totdat je de gewenst tijd hebt. Maar hoe doe je dat nu dan met de kleine? is dat ook een lekkere uitslaper?

2. Poohbeer2

Poohbeer2 Fanatiek lid

17 aug 2008
    4.239
    9
    38
    Ik heb mijn wekker op muziek stand staan. En wordt dus niet wakker met een een keiharde piep die gegearandeerd voor een ochtendhumeur zorgt, maar met de radio, dat helpt al iets.
    Ik zorg dat ik er altijd een kwartier eerder uit ga zodat ik even de tijd heb om een kop koffie te dinken voordat Aaliyah uit bed komt.
    Ook zorg ik ervoor dat ik 's avonds al zoveel mogelijk dingen heb voorbereid. Kleren klaargelegd zowel voor mezelf als voor Aaliyah. Luiertas ingepakt enz.
    Dan heb ik 's ochtends ook niet zo het gevoel dat ik enorm moet haasten. Dat scheelt mij ook. En, zoals iedereen al zegt, optijd naar bed.
    Succes!!!

3. spooky

spooky Bekend lid

15 mrt 2006
    934
    0
    0
    krommenie
    een paar maanden geleden had ik dat ook. ik ben ook een avondmens en mijn dochter ook.
    ze sliep rustig door tot 10/11 uur maar een paar maanden terug begon ze steeds wat eerder wakker te worden en nu wordt ze rond 8 uur wakker.
    ik merk nu dat het veel lekkerder is alleen ik moet het eerste uur niet op de bank zitten anders ben ik de hele dag kapot.

4. Fleur1

Fleur1 VIP lid

14 apr 2006
    5.068
    0
    36

ieder dag?????? maar dan gaat ze ook wel later naar bed of niet? Ik weet niet hoe dat gaat bij kids die uitslapen :D . Maar slaapt ze nu nooit meer zo lang of heb je soms nog de eer

5. Xmas06

Xmas06 Niet meer actief

@ melloncollie :
    Wat ben ik blij om te lezen dat ik niet de enige ben met dit 'probleem'...
    Ik heb er ook last van.. en juist nu kan ik het er niet bij hebben sinds ik ook met stage ben begonnen. Ik loop nu 3 mnd stage op een kdv, word om de haverklap snot en snot verkouden en moet er 3 dagen in de week om 6 uur uit. Makkie....dacht ik in het begin. Maar nee, ik kan er maar niet aan wennen aan dat vroege opstaan :(
    Als ik een weekje vrij heb gehad voel ik me weer fit en kan ik alles aan.. maar na alweer één dag op het kdv is al die fitheid weer weg. Ik moet mezelf echt dwingen om naar mijn stage te gaan..
    Het lijkt er ook wel een beetje op dat ik alle indrukken van de dag niet goed kan verwerken. Op het moment dat ik slaap droom ik de meest bizarre dromen over het kdv waardoor ik nóg vermoeider wakker wordt. De dagen lijken erg lang te duren op mijn werk en mijn vrije dagen zijn gevoelsmatig ook zo om.. :rolleyes:

Heb zelf het een en ander geprobeerd.. van melatomatine tot aan vroeg naar bed gaan (rond 21.00 uur)! Niks lijkt te werken bij me.. :|
    Ik moet het maar gewoon accepteren zoals het is.. maar ik kijk met smart uit naar dé oplossing! Ik vind het helemaal niks zo...

6. spooky

spooky Bekend lid

15 mrt 2006
    934
    0
    0
    krommenie

ja ze ging ook rond 10 uur naar bed. op een gegeven moment werd ze gewoon steeds eerder wakker.
    nu gaat ze meestal tussen 8 en 9 naar bed soms later maar ze komt altijd rond 8 uur.

7. guppie81

guppie81 VIP lid

13 sep 2006
    12.334
    1
    0
    Komt vanzelf goed joh!
    Ik was ook altijd een uitslaper, maar mijn dochter is een ochtendmens en altijd om half 7 wakker. Ik kan nu wel zeggen dat mijn ritme erop aangepast is.

8. Marijke1982

Marijke1982 Niet meer actief

Ik kan daar ook niet aan wennen hoor. Vroeg opstaan is echt niks voor mij, en dat is niet prettig met een dochter die elke dag al om 6uur wakker word. Voordat ik een kind had moest ik er ook 5x in de week vroeg uit (rond 6uur/6:30) maar als ik dan vrij was dan sliep ik uit tot minimaal 12uur.. En ook toen kon ik mijn bed amper uitkomen. De eerste dag ging het nog wel, maar hoe vaker ik al had gehad, hoe moeilijker ik eruit kwam. En 'savonds kon je me opvegen.
    Ik heb ook nog eens veel slaap nodig, maar ben ook een avondmens. Ik heb me er maar bij neergelegd. En ik probeer overdag nog even te slapen als de kleine slaapt en verder weet ik het ook niet..
    Trouwens als ik bezig ben, dan merk ik niet zo dat ik moe ben, maar als ik dan ga zitten, dan is het over.

9. Ineke1983

Ineke1983 Fanatiek lid

30 jan 2009
    3.322
    0
    0
    Limburg, België
    Hier ook hetzelfde hoor, maar als werkende vrouw (ik ben onderwijzeres) heb ik echter geen keuze! Elke dag gaat de wekker af om 6u50, 7u00 en 7u10 en dan pas kan ik eruit... met moeite... zeker als mijn man me nog eens vastpakt :)
    Ik ben ook al bang voor de dag dat er een baby zal zijn en ik sowieso vroeger zal moeten opstaan!
    Wat mij toch een beetje geholpen heeft is 2 maal per week gaan sporten (krijg je lekker veel energie van en een beter conditie dus je voelt je niet zo snel moe) en 20 min vroeger opstaan (vroeger stond ik pas om 7u30 op). Dan heb je rustig de tijd om te ontbijten, onder de douche te kruipen ed en ben je gewoon veel relaxer als je op je werk aankomt...

En ik ga zeker een kijken bij Kruidvat (hopelijk hebben ze die wake-up lights ook in België) want het lijkt me zalig om zo wakker te worden :)

10. Panda81

Panda81 Fanatiek lid

13 nov 2008
    3.422
    446
    83
    Limburg
    IK moet ook zeggen dat ik er moeite mee heb om op te staan, zeker nu ik zwanger ben. Lig bijna elke avond tussen half 10 en 10 uur in bed en ben dan ook echt moe. Iets voor zessen (min of 5) gaat de wekker weer en dan moet ik eerst rustig wakker worden (meestal luister ik journaal nog) en dan is het echt ff doorzetten om eruit te komen.
    Maar ga wekker niet eerder zetten want dat vind ik echt te vroeg.

11. Panda81

Panda81 Fanatiek lid

13 nov 2008
    3.422
    446
    83
    Limburg
    IK moet ook zeggen dat ik er moeite mee heb om op te staan, zeker nu ik zwanger ben. Lig bijna elke avond tussen half 10 en 10 uur in bed en ben dan ook echt moe. Iets voor zessen (min of 5) gaat de wekker weer en dan moet ik eerst rustig wakker worden (meestal luister ik journaal nog) en dan is het echt ff doorzetten om eruit te komen.
    Maar ga wekker niet eerder zetten want dat vind ik echt te vroeg.

12. nicole26

nicole26 Niet meer actief

Hier ook een enorme slaapkop , maar sinds ik mijn dochtertje heb is het in een keer over .. Ben een alleenstaande mammie en die moet er wel uit , weekend of niet helaas .. en laat mijn dochtertje nu ook nog net een enorme slaapstoornis hebben waardoor ze soms wel tot 15 keer per nacht wakker word waardoor de ochtend nog moeilijker word :( En mevrouw word altijd voor 7 uur wakker , dus dat is mijn motivatie en tip , ik slaap ook op haar ritme , en vroeger naar bed gaan is voor mij ook geen optie ben een avondmens ..

Tips heb ik niet echt , ik slaap al zonder gordijnen zodat ik door het zonlicht wakker word en ik zet altijd de tv aan als ik wakker moet worden dan gaat het ook nog weleens wat sneller ..

13. sylcor

sylcor Fanatiek lid

14 nov 2008
    1.193
    0
    0
    Ped. medewerkster
    noord holland
    ik ben ook zoon niet wakker wordt mens haha....en heb ook wel eens gedacht aan die wake-up light , maar ben bang dat ik niet wakker wordt van dat licht......maar dat valt dus wel mee zo te horen....

14. melloncollie

melloncollie Niet meer actief

Hi Fleur,

Die methode heb ik al eens geprobeerd maar zonder succes. Wat bij mij als enige lijkt te helpen, is er elke ochtend uitgaan voor een goede reden. Op mijn werk MOET ik er om 6.20 uit omdat ik anders mijn werk niet kan doen en de clienten niet kan begeleiden. Als Yelena wakker wordt en mijn vriend is niet thuis, MOET ik eruit omdat er niemand anders is. Zet ik mijn wekker, dan heb ik daar zo gezegd schijt aan tenzij ik een afspraak heb. Moet ik naar drumles om 10 uur, dan ben ik er om half 8 al uit.

Ik had tijdens mijn stage ook veel moeite met het verwerken van de indrukken. Dat heb ik met veel dingen, HSP heet zoiets. ;)

En uiteraard doe ik ook veel voorbereidend werk 's avonds. Leg spulletjes al klaar, bijv. als Yelena het bad in gaat de volgende ochtend. Echter is het nog erg zoeken. Nu bijv. neem ik haar mee onder de douche 's avonds. Maarja ze heeft geen vaste tijden dus dat kan misschien ook niet elke avond (ga niet om 22.00 nog douchen met haar hahaha).

Las op pagina 2 iets over op de bank gaan zitten net nadat je op staat. Zo echt, dat heb ik ook! Dan ben ik echt niet meer vooruit te branden de volgende dag. Echter, als ik heel hysterisch bezig blijf, ben ik 's avonds echt helemaal uitgeteld en slaap ik weer zo gigantisch lang. Bijvoorbeeld: 6.20 uit bed vanaf het werk, dan naar huis en dan ben ik pas 1 uur 's nachts weer thuis van bandrepetitie. Die dagen zijn echt funest.

Goed, ik kan er dus niet uit komen, tenzij ik iets buiten de deur moet doen. Probleem 2 is een altijd vermoeid gevoel wanneer ik vroeg op sta. Echter, dit zijn gek genoeg wel de meest actieve dagen waarin ik veel voor elkaar krijg! Daarom zou ik het wel lekker vinden om er vroeg en energiek uit te komen hahaha. ;)

15. spriet

spriet Fanatiek lid

5 jun 2008
    2.308
    33
    48
    Ik was ook altijd erg vermoeid en kon maar moeilijk uit bed komen toen ben ik naar een iriscopist gegaan en moest ervoor zorgen dat ik elke ochtend zelfde tijd uit bed ging en s`avonds ook zelfde tijd naar bed, in combinatie met extra hoge dosis vitamine b-12 en het is heel raar maar ik slaap veel beter en ik kan er nu normaal opstaan zonder me zo verrot te voelen. Ook word ik nu dus vroeger wakker, ga s`avonds rond 22.00-23.00 slapen en rond 6.30-7.30 uit bed

en s`avonds niet meer teveel eten en ook geen koffie etc.

Ik voel me een heel ander mens...

En trouwens dat na het opstaan en dan op de bank gaan zitten daar kan ik ook niet tegen dan kom ik niet goed meer op gang...

16. melloncollie

Ja dronk een poosje ook superveel caffeine, in de vorm van red bull omdat ik geen koffie lust. Nu drink ik alleen nog maar cola. Maar iriscopist, neem aan dat er meerdere disciplines zijn die kunnen helpen?
    Voor mij is het ook superlastig om een ritme vast te houden, maar ik zou er misschien iets meer mijn best voor moeten doen.
    Ik moet eerlijk zeggen dat het al wel een stuk beter gaat dan een paar jaar terug. Vroeger kon ik nauwelijks eten als ik voor 7 uur mijn bed uit moest maar nu eet ik met gemak 3 boterhammen weg. Het gaat me wel iets beter af....zonder ontbijt voel ik me helemaal bagger.

Op mijn werk trouwens....half 7 eruit en dan gelijk aankleden en beneden ontbijten. Daarna volop in actie en als ik dan tegen 8 uur even ga zitten voor wat schrijfwerk, voel ik me echt ellendig zo moe.

Trouwens grappig dat zoveel meiden dit herkennen, ik dacht serieus dat ik een uitzondering was! En ben altijdbang dat mensen denken goh wat een lui wijf zeg maar ik slaap gewoon echt veel. Als klein kind duurde het 2 uur eer ik uberhaupt in slaap viel. Nu ben ik binnen 20 minuten vertrokken maar slaap ik weer teveel....is ook nooit goed :p

17. MariekeV

MariekeV Fanatiek lid

28 mei 2007
    1.189
    0
    0
    Ambulant Jongerenwerker /jeugd hulp verlener.
    Stockholm
    Zo zie je, je bent niet de enige! :) Ik ben ook een avondmens en heb daarnaast ook een knal van een ochtendhumeur. Vriendlief durft dan echt niet bij me in de buurt te komen :) Wij zijn echter allebei avondmensen maar onze kleine is eigenlijk altijd voor 7 uur wakker. Toen ik nog thuis was, ging dat redelijk maar nu werk ik 40 uur in de week, begin nooit vroeger dan 10.00 uur en werk minstens in 1x in de week tot 23 en bijna iedere vrijdag tot 02.00 's nachts en dat is best heftig hoor als je weer om 6 uur wakker gemaakt wordt (want ik slaap ook niet direct als ik thuis kom, moet even 'afkoelen'). Vriendlief gaat er wel uit maar we wonen in een flat en ik hoor alles wat er in de huiskamer gebeurt.

Ik probeer nu wat hazeslaapjes te doen als Elian 's middags slaapt in het weekend en als ik pas om 13.00 begin brengt mijn vriend Elian om 9.00 naar het kdv en kan ik nog een uurtje plat na het gedag zeggen ofzo.

Ga nu ook maar eens slapen... Morgen weer vroeg dag, welterusten dames!

18. makey

makey Fanatiek lid

16 feb 2006
    1.999
    0
    0
    Ik ben ook een avond mens en het went NOOIT!!!!! om vroeg op te staan , dat mn zoontje babywas legde ik m terug en sliep weer verder tot zeker na 9uur nu ben ik en zwanger en heel moe maar mn zoontje is dus al om 6 uur vaak wakker (2jaar) echt een drama want oom 9uur stort ik alweer in en ga maar op de bank ligen slapen zo moe.

Vroeger naa rbed lukt nu maar dat is vanwege de zwangerschap anders kan ik echt niet vroeg gaan slapen ben echt een avond mens.

19. spriet

spriet Fanatiek lid

5 jun 2008
    2.308
    33
    48
    Wel grappig dat jij als kind ook moeilijk in slaap viel, had ik ook erg last van kon soms uren wakker liggen, en nu ben ik veel sneller vertrokken.

En tja een iriscopist ging ik heen voor mijn darmen en hij speelde mijn "energie level" op en toen zat ik even met mijn mond open hem aan te kijken want daar had ik natuurlijk niks over gezegd...

Laat ik zo zeggen ik wist niet beter meer dan dat ik altijd moe was...

Maar nu zijn mijn darm problemen opgelost en ook mijn moeheid...

Wat ik nu heb is eigenlijk dat ik soms schrik van het aantal energie wat ik nu heb en wat ik allemaal kan, soms houd ik mezelf maar een beetje in omdat ik bang ben het kwijt te raken..

20. melloncollie

Oh wat bizar joh. Ik heb ook weleens gehoord dat vermoeidheid met de darmen te maken kan hebben. Je hoort dit vooral in alternatieve/antroposofische kringen. OVerigens sta ik daar zeker niet negatief tegenover. Misschien heeft het ook iets met voeding te maken. Alhoewel ik heel weinig suiker gebruik bijvoorbeeld.

Het slechte inslapen als klein kind heeft denk ik te maken gehad met een trage prikkelverwerking. De indrukken van de dag verwerken kostten me veel tijd.
    Nu heb ik juist dat ik op vreemde plekken en plekken waar ik niet graag ben moeilijk in slaap val. Inmiddels slaap ik prima op mijn werk, maar bij mijn schoonouders thuis ben ik altijd vroeg wakker. Of als ik bij iemand thuis slaap na een feestje, lig ik dikwijls de hele nacht wakker. Op vakantie is het een ontspannen sfeer en ben ik meestal de hele dag in touw, dus slaap ik weer wel lekker.

Deel Deze Pagina