Het is net of ik mijn eigen verhaal lees wat betreft het elders slapen Toen mijn schoonouders gingen verhuizen en ik bij mijn vriend ging slapen in het nieuwe huis heb ik tot 6.00 s`ochtends wakker gelegen. In auto, bus, vliegtuig slaap ik niet idd dus ook teveel indrukken... Op vakantie slaap ik ook wel goed en dan waarschijnlijk idd omdat je dan de hele dag in touw bent en na een vlieg/auto reis ben je ook wel vermoeid dat je zo slaapt. Sinds ik bij de iriscopist ben geweest ben ik helemaal om heeft me echt goed gedaan Vriendin van mij had dat met accupunctuur dat was optie twee bij mij als de iriscopist niet zou werken... Wie weet dat het voor jou ook zal werken...
Heeeeel herkenbaar dit... Mijn zoon wordt elke dag tussen 7 en 8 uur wakker. Prima tijd om zelf ook op te staan, zou je denken... Maar ik ben dan echt nog volledig gesloopt, en sta te tollen op mijn benen van vermoeidheid. Als hij dan zijn fles heeft gehad, leg ik hem weer in bed, en duik er zelf ook weer in tot een uur of 11 En tegen die tijd is hij ECHT uitgeslapen, en moet ik alles tegelijk doen (zelf douchen, hem in bad doen, volgende voeding, huishouden etc.). Chaos alom dus. Ik heb dus nog niet echt een goed ritme gevonden, maar ik gooi het voorlopig nog maar op ontzwanger-moeheid...
Ik ben wat anders dan de meeste hier. Wij zetten zelfs in het weekend vroeg de wekker. Zo zonde van de dag om lang uit te slapen. Het echt daadwerkelijk uit bed stappen kost mij ook echt wel moeite hoor. Maar als ik er eenmaal uit ben en lekker onder de douche heb gestaan. Dan vind ik het zalig om nog een hele dag voor me te hebben Gewoon je wekker zetten, een die blijft rammelen totdat je hem uitdoet. En als je hem dan op de gang zet.... moet je er wel uit. Maar zo'n wake up light klinkt wat vriendelijker.
ik herken het ook. ik werk ook onregelmatig en als ik er vroeger (=voor mn dochter) vroeg uit moest, viel ik gegarandeerd 's middags in slaap. De eerste maanden met isabella waren ook loodzwaar, ik kon er niet aan wennen... (en ze sliep echt na een paar weken al super goed hoor) En nu?? bel ik mn zus om 830 of ik een kopje thee kan komen doen, hahaha die viel bijna uit haar stoel.. Ik ben er gewoon wat meer aan gewend denk ik. Natuurlijk zijn er dagen dat ik tot 's middags in mn pyjama loop, maar over het algemeen lukt het me... Tja, tips?? nee niet echt dus, het overkwam me gewoon...
Hier hetzelfde probleem. 1. wekker vroeg zetten en jezelf eruit duwen (haha) en dan DIRECT douchen. Het is net als met kindjes, hetzelfde ritueel. (toch?) Gewoon niet telkens denken dat je moe bent, want dan word het erger. Als je toch moe word, even iets ondernemen (wandelen een stukje) Het heeft bij mij altijd gewerkt...
Ik ben ook geen ochtendmens. Nu al helemaal niet met gebroken nachten,de jongste komt gemiddeld 3 a 4 keer 's nachts. Rond half 7 staat mijn oudste zoon al naast mijn bed......heb honger mama.... Oudste moet nog eerder opstaan(middelbare school) Ik spring gewoon altijd gelijk onder de douche(jongste even in de maxi-cosi in de douche) komt met hoofd en benen al ver uit de maxi-cosi steken ,maar goed das voor mij de enige manier om goed wakker te worden
Voor mijn werk moest ik er ook altijd vroeg uit, 7 uur was voor mij gewoon uitslapen. Op tijd naar bed en 's avonds douchen, dat scheelde me 's ochtends in tijd. Simpel ontbijtje, even wat cornflakes ofzo naar binnen schuiven, aankleden, opmaken en wegwezen. Sommige dingen kun je misschien de avond van tevoren al klaarleggen, zoals je kleding of kinderkleding.
Vlot en georganiseerd te werk gaan is mijn probleem niet. Ik leg alles van tevoren klaar, heb zo mijn eigen manier van doen 's ochtends die prima werkt. Bij mij ligt het probleem bij uit bed komen. Eenmaal eruit gaat het wel totdat ik een terugslag krijg rond een uur of 10, 11. Dan nogmaals rond 3 uur en 's avonds na het eten. Ik wil gewoon op tijd en uitgerust opstaan maar het lijkt me niet te lukken. Misschien doe ik wel teveel maar dat lijkt me stug.